خبرگزاری کار ایران

توضیحات مشاورز وزیر بهداشت در مورد یک خبر

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۶۴۱

پیرو درج مطلبی با عنوان «خروج داروهای شیمی درمانی از شمول بیمه خطرناک است/ وزارت بهداشت به ضرر فرودستان عمل می‌کند» در ایلنا، «عباس زارع نژاد» مشاور وزیر و مدیر مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت توضیحاتی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرو درج مطلبی با عنوان «خروج داروهای شیمی درمانی از شمول بیمه خطرناک است/ وزارت بهداشت به ضرر فرودستان عمل می‌کند» در ۱۴ آبانماه در خبرگزاری ایلنا، «عباس زارع نژاد» مشاور وزیر  و مدیر مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت توضیحات زیر را ارسال کرد.

متن کامل توضیحات وزارت بهداشت به شرح زیر است:

وزارت بهداشت مطابق قانون عمل می‌کند و طبق قانون و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مصوبات مجلس، داروی تولید داخل که کیفیت آن مورد تایید است، زمانی که وارد بازار می‌شود، وارداتِ داروهای مشابه خارجی آن باید به حداقل و صفر برسد.

بیمه‌‌ها هم وقتی که داروی داخلی مورد تایید مراجع علمی وجود دارد. آن را تحت پوشش قرار می‌دهند. متاسفانه در برخی از موارد برخی از مردم تصور اشتباهی دارند و فکر می‌کنند داروی خارجی بهتر از داروی داخلی است. این در حالی است که برخی داروهای خارجی حتی اگر مهر اروپایی هم خورده باشند، ساخت کشورهای درجه دوم و سوم است اما سطحشان اصلا با کشور ما قابل مقایسه نیست.

در این میان برخی از واردکنندگان و شرکت‌های خارجی هم بداخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی را انجام می‌دهند و با تجویزکنندگان رابطه مالی برقرار می‌کنند، وعده‌های مالی می‌دهند و به اسم دوره آموزشی سفرهای خارجی برایشان ترتیب می‌دهند.

متاسفانه تعداد اندکی از تجویزکنندگان هم با آن‌ها همکاری و ادعا می‌کنند که داروی داخلی مناسب نیست. ایجاد چنین روابطی مناسب نیست و وزارت بهداشت طبق قانون وظیفه خود را نسبت به آن‌ها انجام می‌دهد. باید توجه کرد که اخیرا‌‌ همان تعداد اندکی که کمبود دارویی در بازار وجود دارد. بیش از دوسومش داروهای خارجی است که مشابه ایرانی آن‌ها هم در بازار وجود دارد.

البته برخی از موارد مانند حساسیت‌های دارویی عادت‌های دارویی، استثنا هستند که بر همین اساس در برخی از موارد تا ۱۰ درصد هم اجازه ورود داروی خارجی مشابه داروی داخلی داده می‌شود، اما به مردم در استفاده از داروهای تولید داخل اطمینان می‌دهیم زیرا به کیفیت دارو و دانش دانشمندان ایرانی اعتماد داریم و کیفیت آن‌ها در آزمایشگاه‌ها تایید می‌شود.

همچنین عدم یا تحت پوشش قرار دادن دارو‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌گر برعهده شورای عالی بیمه است و انجام این کار صرفا بر عهده وزارت بهداشت نیست.

لازم به ذکر است نقل قولی که از طرف وزیر بهداشت در خصوص بیماران «ام اس» مطرح شده صحت ندارد و ناشی از عدم اطلاع مصاحبه شونده و خبرنگار مربوطه از حوزه سلامت و فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه است.

دکتر زارع‌نژاد

مشاور وزیر و رئیس مرکز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز