خبرگزاری کار ایران

بدحسابی کارفرما، کارگران خط شش قطار شهری تهران را به تجمع کشاند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۰۲

بدحسابی کارفرمای کارگران پروژه خط شش قطار شهری تهران؛ شماری از کارگران سرگردان این واحد صنعتی را مجددا به مقابل ساختمان دفتر مرکزی شرکت در منطقه مرزداران کشاند.

یکی از کارگران پیمانی پروژه خط شش قطار شهری تهران به خبرنگار ایلنا گفت: بدحسابی کارفرمای شرکت پیمانکاری سابیر بین‌الملل بار دگیر موجب حضور کارگران مقابل ساختمان دفتر مرکزی شرکت شد.

وی در ادامه این کارگر در تشریح جزئیات اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: در جلسه‌ای که با چند نفر از نمایندگان کارگری و کارفرما در داسرای ناحیه دو تهران و بعد از اجتماع کارگران در مقابل دفتر مرکزی پیمانکار پروژه برگزار شد، شرکت سابیر بین‌الملل مکلف به پرداخت دو ماه از شش ماه معوقات مزدی به همراه عیدی سال گذشته کارگران حداکثر تا پایان وقت اداری روزدوشنبه ۱۵ آبان شد.

به گفته وی، کارفرما علارغم  اینکه عیدی کارگران را  بعد از گذشت ۸ ماه طبق تعهد داده شده، پرداخت کرد اما خبری از پرداخت دو ماه از شش ماه مزد معوقه کارگران نیست. این در‌حالی‌ست ظاهرا کارفرمای جدید توان مالی کافی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران را ندارد.

وی یادآور شد: دور نخست اعتراضات کارگران خط شش قطار شهری اهواز روز ۱۴ آبان ماه اتفاق افتاد که با عملی نشدن وعده‌های داده شده، امروز دوباره کارگران اعتراضات صنفی خود را از سر گرفته‌اند.

او با بیان اینکه تصور این بود که پیمانکار در مقام کارفرما به تعهدات خود عمل خواهد کرد، افزود: وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آنان برای تامین معاش خود ناتوان شده‌اند درمقابل کارفرما، مرتبا وعده پرداخت بخشی از مطالبات را در روزهای آینده می‌دهد.

وی در خاتمه بیان کرد: شب عید امسال منهای مشکلات خانوادگی دستمان خالی بود و جوابگوی نیازهای خانواده‌هایمان نبودیم. سوال ما این است که  گرفتن عیدی بعد از گذشن ۸ ماه آیا خسارت‌های روحی خانوادهایمان را برطرف می‌کند؟ آیا این پول پاسخگوی جوابگوی لحظاتی خواهد بود که شاهد اشک چشمان تک تک اعضای خانوادهایمان پای سفره خالی هفت سین بودیم؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز