خبرگزاری کار ایران

جمشید تقی‌زاده مطرح کرد؛

خدمات تازه صندوق بازنشستگی برای فرزندان بازنشسته‌ها/ به دنبال مساعدت مجلسی‌ها برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۳۹

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پیگیر توسعه سامانه‌ای هستیم که از این به بعد وقتی در صندوق بازنشستگی و 200 شرکت زیرمجموعه قرار برای استخدام کسی باشد، از میان فرزندان بازنشستگان انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید تقی‌زاده (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزشی سراسری بازنشستگان که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: مفتخرم که برای دومین بار این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: آقای پزشکیان (نایب رئیس مجلس) به قولی که برای تشکیل فراکسیون بازنشستگی داده بود، عمل کرد. وی قول داده بود برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قدم بردارد، در همین رابطه کمیسیون اجتماعی را موظف به پیگیری این مساله نمود و مقدمات این امر را فراهم آورد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که در تلفیق توام با لایحه‌ای که از سوی دولت برای بودجه سال 98 می‌آید با توجه به نیاز 30 هزار میلیارد تومانی آن دولت 15 هزار میلیارد تومان را برای کمک به صندوق فراهم آورد.

تقی‌زاده گفت: آقای پزشکیان در خصوص قانون خدمات کشوری هم قول پیگیری داده بودند. اکنون این قانون در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دارد و به طور جد درباره آن کار می‌شود. از آقای پزشکیان قول خواهیم گرفت که در صحن کمک کنند تا آنچه مورد نظر بازنشستگان است، تصویب شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی اشاره کرد: ما پیگیر توسعه سامانه‌ای هستیم که از این به بعد وقتی در صندوق بازنشستگی و 200 شرکت زیرمجموعه قرار برای استخدام کسی باشد، از میان فرزندان بازنشستگان انتخاب شوند. جالب است بدانید که با توجه به ثبت‌نام‌هایی که تاکنون در این سامانه صورت گرفته، بالای 250 نفر دارای مدرک دکترا و 800 نفر با مدرک فوق‌لیسانس هستند و این افراد همه از فرزندان بازنشستگان عزیزمان هستند. این منابع متعلق به جامعه بازنشستگان است و متعاقبا این استخدام‌ها نیز حق آنهاست.

وی افزود: از دولت خواسته‌ایم به بازنشستگان همان خدماتی را که به شاغلان اعطا می‌شود، ارائه دهند و ما پیگیر پیشرفت این مساله هستیم.

تقی‌زاده گفت: من به عنوان فردی که بیشتر عمر مدیریتی‌ام را در حوزه ورزش گذرانده‌ام، پیگیر این مساله هستم که با همکاری وزارت وزرش و جوانان بالاخره شاهد شکل‌گیری فدراسیون ورزش‌های بازنشستگان باشیم. در کشور ما ورزش کارگری فدراسیون دارد. ارتش هم از چنین تشکیلاتی برخوردار است و تیم آنها در مسابقات قهرمانی بین‌المللی نیز حضور دارد. خواسته ما هم این است که فدراسیون ورزش‌های بازنشستگان ایجاد شود چراکه این امر کمک می‌کند که بازنشستگان فعالیت‌های تیمی و گروهی بیشتری داشته باشند و حتی در سطح بین‌المللی نیز کسب افتخار کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تا 30 سال آینده گفته می‌شود که یک سوم جمعیت ایران سالمند خواهد شد، در حال تلاش برای ایجاد بستر مناسبی برای بازنشستگان هستیم. ما به دنبال این هستیم که مالیات‌های شرکت‌هایمان را در جهت احداث باشگاه‌های ورزشی بازنشستگان به کار گیریم. همچنین در بخش درمان، هیئت مدیره صندوق بازنشستگی در تلاش است که برای بهبود مسائل درمانی بازنشستگان خدمات ویژه‌ای را به آنها ارائه دهد.

وی در پایان گفت: قابل ذکر است که در این جشنواره ورزشی که از سال گذشته تاکنون جریان داشته شش هزار نفر از جامعه بازنشستگان شرکت کردند و 455 نفر به مدارج بالا رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز