خبرگزاری کار ایران

حسن رنگرز : تدوین تفاهم نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و وزارت آموزش و پرورش در رابطه با توسعه موزه، امری حیاتی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۱۹

نشست هم اندیشی و همفکری پیرامون چگونگی همکاری موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک و وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در محل این معاونت تشکیل شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این نشست که  حسین بابویی رییس فدراسیون ورزش دانش اموزی کشور  و جمعی از مدیران بخشهای مختلف موزه نیز در آن حضور داشتند ،حسن رنگرز گفت : راه اندازی موزه گام بسیار مهمی بوده است که با همت والای مسئولان رده اول ورزش کشور برداشته شد اما برای رسیدن به ایده ال ترین شرایط در تشکیل موزه ، راه بسیار طولانی در پیش است.

وی ادامه داد : دو سیاست کلی در ادامه فعالیت موزه مد نظر است ، نخست اینکه تلاش همه جا نبه ای شکل گیرد تا جمع آوری حداکثری از اسناد ، مدارک ، اشیا و مجموعه های ارزشمندورزشی  افتخار افرین را در این موزه داشته باشیم و دومین مبحث با اجتماعی شدن  موزه  در راستای میزبانی از ابعاد  و اقشار مختلف مردم کشورمان شکل میگیرد که در این رابطه وزارت اموزش و پرورش میتواند همکاری بسیار قوی و منسجمی را با موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک داشته باشد .

وی افزود : موزه نبایستی صرفا حالت نمایشی و گالری شکل داشته باشد بلکه می بایست ابعاد آموزش و پژوهش نیز در موزه بسیار جدی تلقی شده و به ان توجه شود که حضور دانش اموزان  و بازدید انان از موزه میتواند به این سیاست راهبردی کمک شایانی کند . حسن رنگرز در خاتمه سخنان خود تاکید کرد : برای تقویت عالی و برجسته این همکاری،تدوین یک تفاهم نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و وزارت آموزش وپرورش امری حیاتی بوده  و بسیار راهبردی نشان میدهد.

در ادامه نشست فوق مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش طی سخنانی گفت: پروسه افتتاح موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک با همت و پیگیری های مداوم دکتر صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک بخوبی پیش رفته و به نتیجه رسید . وی سپس با ابراز خوشحالی از ایجاد چارت و ساختار سازمانی برای موزه گفت : مستند سازی ساختار اداری  موجب ماندگاری موزه خواهد بودو چشم انداز ادامه فعالیتهای ان را  بسیار روشن تر خواهد کرد.

وی در ادامه افزود  : موزه ورزش  بایستی فرهنگ ساز باشد و برای حضور کودکان و نوجوانان در موزه وشراکت و همراهی انان با برنامه های موزه راهکارهای خاصی تدارک دیده شود  که در این مسیر اوردن موزه به مدارس  با ایجاد نمایشگاه های سیار و همچنین استفاده از دنیای مجازی برای معرفی موزه  بین اقشار مختلف مردم میتوانند روش های مناسبی تلقی شوند .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش  در ادامه سخنان حود گفت : ما اماده امضا تفاهم  نامه با کمیته ملی المپیک  در رابطه با  فعالیتهای موزه  هستیم  و در این ارتباط قطعا  همکاریهای مناسب و ارزشمندی در اینده خواهیم داشت . در ادامه نشست فوق هایده صیرفی مدیر بخش اموزش موزه،طی سخنان کوتاهی از برنامه ریزی برای همکاری بین موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک کشورمان و سایر کشورهای  دارای موزه ورزش  وصاحب نظر در این ارتباط خبر داد وحسین بابویی رییس فدراسیون ورزش دانش اموزی هم گفت : فدراسیون ورزشهای دانش اموزی در گذشته ،همکاریهای محدودی را با دست اندرکاران موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک داشته است اما با امضا تفاهم نامه این همکاریها ارتقا یافته ، رسمی شده و قطعا در بالاترین سطح پیش خواهد رفت.

در پایان این نشست مقرر شد که متن تفاهم نامه  همکاری  بین کمیته ملی المپیک و وزارت آموزش و پرورش در زمینه فعالیتهای موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک نگارش وتدوین  شده و سپس به امضا مسئولین رده اول دو نهاد فوق برسد .

شایان ذکر است که در این نشست مریم بیات، امیربالزاده و مسعود موسوی مدیران بخشهای اجرایی ،آموزش و روابط عمومی موزه ملی ورزش ،المپیک و پارالمپیک نیز حضور داشتند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز