خبرگزاری کار ایران

مالک سابق ملوان در گفت و گو با ایلنا:

ملوان با مورینیو هم سقوط می‌کند / خدماتی به تیم ارائه کردم که هیچ انزلی‌چی انجام نداده است / وقتی بازیکن تحمیلی فرماندار را قبول نکردم جو سیاسی شهر را بر علیه من شوراند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۰۲

مالک اسبق باشگاه ملوان بندرانزلی از دوران مالکیتش در این تیم ریشه دار صحبت کرد و اتفاقاتی که در طول چند وقت اخیر تجربه کرد را بیان کرد.

محسن میرابی در گفت و گو با ایلنا درخصوص واگذاری مالکیت باشگاه ملوان بندرانزلی اظهار داشت: به خاطر یکی دو بندی که در قرارداد داشتیم و نمی‌خواستم اجرا کنم؛ به خاطر جوی که در انزلی می‌دیدم و آدم‌های ناسالمی که دور این تیم وجود داشت و هر کاری می‌کردند تا دست کوتاه‌شده‌شان را دوباره به تیم برگردانند نخواستم تیم را نگه دارم. ولی همه هزینه‌هایی که برای این تیم کردم را باید به من برگردانند. ضمنا باید بگویم که از اینجا به بعد برای ملوان تیمداری کردن کار ساده‌ای است چون پنجره نقل و انتقالات باشگاه را من باز کردم، هزینه ورود به مسابقات را من دادم، هزینه کارت بازی و ایفمارک همه بازیکنان ملوان را من پرداخت کردم.

او ادامه داد: همه کارهای باشگاه انجام شده و از این به بعد فقط  ملوان باید مسابقات حضور پیدا کند و کار سخت دیگری وجود ندارد اما تازه فهمیدم چرا ملوان در این شهر نمی‌تواند مثل سپاهان، صنعت نفت آبادان، ذوب‌آهن، فولاد و بقیه تیم‌هایی که اسم و رسم‌دار هستند و در لیگ حضور دارند باشد و آن به خاطر حضور آدم‌های کثیفی است که دور و بر این تیم زندگی می‌کنند. من پیامی از فرماندار انزلی دارم که در آن شهر می‌خواست به من بازیکن تحمیل کند و حتما چیزی رد و بدل می‌شد که این فرماندار کلی زور می‌زد که قرارداد بازیکن موردنظرش بسته شود؛ وقتی که کارشان را انجام ندادم همه‌شان با من دشمن شدند. به جز حاج‌آقای حسن خسته‌وند که نماینده مردم انزلی در مجلس بودند، همه کسانی که اطراف من بودند یک درخواستی داشتند.

"یعنی همه اینها می‌خواستند در تیم یک سهمی داشته باشند؟" میرابی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: من پیام فرماندار انزلی را دارم که مشخصات بازیکن  برایم فرستاده و به من زنگ زده که این بازیکن بودنش برای من خیلی مهم است و باید در تیم حضور داشته باشد. اگر این تیم درست می‌شد منافع آنها به خطر می‌افتاد. وقتی من به ملوان آمدم در تیم‌های پایه‌ای ملوان هزار مورد ثابت شده دیدم که حتی علنی به خودشان هم گفتم که من چه چیزهایی را از آنها دیدم. پدر و مادرها و والدین خیلی از آنهایی که در تیم‌های پایه‌ای بودند و خیلی اتفاقها برایشان افتاده بود، مستقیما با من تماس می‌گرفتند و اسناد و مدارک خیلی چیزها را آوردند. وقتی من آمدم این آدمها را بیرون کردم.

"چه کارهایی انجام می‌دادند؟ مثلا دلالی می‌کردند؟"  مالک اسبق ملوان در واکنش به این سوال افزود: خیلی بیشتر از دلالی بود. ملوان یک اسم است که از این اسم فقط یک اسم باقی مانده است. یک منبع درآمدی است برای 500 نفر که زندگی‌شان را از راه کثیف بگذرانند. به غیر از آقایان کرامتی، دلاوری و یکی دو تا از آنها که سالم هستند بقیه دستشان در یک کاسه است و با همدیگر این کارها را انجام می‌دهند. من یک چیزهایی را در انزلی دیدم که در کل عمر فوتبالی خودم ندیده بودم.

او ادامه داد: با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند بازیکن موردنظر ما را جذب کن و اگر به حرفشان گوش نمی‌کردم برایم حرف درست می‌کردند که این آقا شرط‌بند است، قمارباز است، دیسکو دارد و...! اسامی بازیکنانی که برای ملوان جذب کرده‌ام معلوم است؛ همه این بازیکنان سابقه‌ بازی در  لیگ یک، برتر را داشتند و از بهترین‌های تیم‌هایشان بودند ولی شما بروید و ببینید که در سالهای گذشته چه بازیکنانی را جذب کرده بودند.

میرابی افزود: اسامی بازیکنانی که به من پیشنهاد می‌کردند را دارم که گیر بودند و اصرار می‌کردند که این بازیکنان را برای ملوان جذب کنم و بهترین‌ بازیکنانی که معرفی می‌کردند در دسته یک گیلان بازی می‌کردند این بازیکنان بومی، نابغه و بااستعداد هستند، در دسته یک گیلان بازی می‌کردند اما این بازیکنان نمی‌توانستند در ملوان بازی کنند و این تیم را مدعی لیگ برتر کنند. یک شهر دنبال این بودند تا ملوان نتیجه نگیرد و به عقیده من این تیم امسال یا سال بعد به لیگ دو سقوط می‌کند حالا می‌خواهد با پژمان نوری باشد، مازیار زارع باشد یا می‌خواهند مورینیو را بیاورند حتی با مورینیو هم سقوط می‌کنند! چون مشکلات این تیم به یک یا دو نفر ختم نمی‌شود بلکه مشکلات این تیم زنجیره‌ای است؛ زنجیره آدمهایی که در این تیم کار می‌کنند کثیف هستند.

حضور نوری، زارع و احمدزاده را چطور می‌بینید؟ میرابی گفت: نصف این جریانات، شایعه‌سازیها و حاشیه‌سازیهایی که برای من می‌شد از روز اول با این آقایان انجام می‌شد چون در مورد پژمان نوری و مازیار زارع من چیزی نداشتم ولی از دید بنده که از دیرباز در لیگ برتر هم 10 سال بازی می‌کردم محمد احمدزاده سرمربیگری تیم‌هایی که در لیگ برتر بر عهده می‌گرفتند به لیگ یک سقوط می‌کردند. این آقا از دید بنده چیزی نداشت که بخواهد به تیم من اضافه کند. تا روزی که در انزلی بودم به این آقا تیم نمی‌دادم چون با ملوان نتیجه نمی‌گرفت. نه فقط با ملوان بلکه با برق شیراز، پیکان، فجرسپاسی شیراز هم موفق نبود. تمام این حواشی را به وجود آورد تا سرمربی ملوان شود.

میرابی درباره اینکه تیم را تحویل داد یا خیر گفت: بله بنده همه کارهای ریز و درشت ملوان را انجام دادم و شسته رفته تحویل دادم و کارهایی که من برای ملوان انجام دادم هیچ انزلی‌چی‌ای نکرده و نخواهد کرد. تمامی قراردادهای ملوان در فدراسیون فوتبال زیر 300 میلیون تومان ثبت شده. قیمت گرانترین بازیکن ما 10 و 20 میلیون تومان ثبت شده‌اند. کدام انزلی‌چی این خدمتها را تابه حال برای ملوان کرده است؟ این تیم تا آخر سال به هیچ‌کس بدهکار نیست. یک چیز ساده در مورد بازی آخرمان مقابل فجرسپاسی به شما بگویم؛ 19 بلیت تهران به شیراز گرفتیم، سه بازیکن را در تهران جا گذاشتند، سه بازیکن خودشان را به مصدومیت زدند و نیامدند و سه بازیکنی که کارت بازی برایشان صادر نشده بود را بردند. مسئول این کم‌کاریها من نیستم و سرپرستی است که نیروی دریایی سر کار گذاشته است. از 19 بلیتی که برای بازیکنان گرفته شده 9 بازیکن را نبردند و به جایش چندتا بازیکن جوان را با اتوبوسی که قرار بود کادر پزشکی را ببرد و جابه‌جا کند بردند. تیمی که 9 بازیکن اصلی خودش را نداشته باشد معلوم است که چگونه بازی می‌کند، چهار گل که کم است 40 تا گل باید بخورد. مگر یک تیم چندتا بازیکن دارد؟! روزبه چشمی و پژمان منتظری را از استقلال درآوردند این تیم نتوانست نتیجه بگیرد. پس با نبود 9 بازیکن ما چکار می‌کردیم؟!

او خاطرنشان کرد: ما خیلی برای ملوان هزینه کردیم در صورتی که این باشگاه قبلا هیچ پولی نداشت. با این حال مدام برای ملوان حواشی درست می‌کردند. پول هر فاکتوری که برایم می‌آورند را تقبل می‌کردم. امسال یک میلیارد و 650 تومان برای این تیم خرج کردم در صورتی که پارسال حتی یک میلیارد هم برای ملوان خرج نکرده بودند. از این به بعد وضعیت ملوان خرابتر و بدتر از اینها خواهد شد چون من به عینه چیزهایی را دیدم که با اطمینان این حرف را می‌زنم.

میرابی در ادامه توضیحاتش برای درآمدزایی ملوان گفت:  من برنامه‌های بیزینسی برای ملوان داشتم، با یک مدیرعامل بزرگ توافق کرده بودم، با اسپانسرهای بزرگی  داشتم قرارداد می‌بستم. با اپلیکیشن‌های بزرگ مثل روبیکا و ایرانسل قرارداد بستم که این باشگاه به یک درآمد واقعی برسد و پیشرفت کند.

بازهم حاضر هستید در فوتبال ایران تیمداری کنید؟ محسن میرابی دراین خصوص عنوان کرد: اگر این دفعه بخواهم تیمداری کنم حتما با تیم اسم و رسم‌داری همکاری خواهم کرد. بازهم تیمداری خواهم کرد چون گوشت، پوست و استخوانم از فوتبال است و از بچگی با فوتبال بزرگ شد و با تیمی خواهم آمد که از ملوان اسم و رسم‌دارتر باشد.

او ادامه داد: دو سال و خرده‌ای پنجره نقل و انتقالات ملوان بسته بود که من این مشکل را حل کردم اما کسی نمی‌توانست این مشکل را حل کند چون کسی حاضر نبود حتی 1000 تومان برای این تیم هزینه کند و هیچکس بابت باز شدن پنجره نقل و انتقالات ملوان از من تشکر نکرد حتی یک نفر. بلافاصله بعد از اینکه پنجره نقل و انتقالات ملوان باز شد همه با من تماس می‌گرفتند و پیام می‌دادند که احمدزاده را به تیم بیاور و چرا فلانی را آوردی و چرا فلانی را نیاوردی! 20 تا بازیکن اسم و رسم‌دار به تیم آوردم اما با حاشیه‌هایی که به وجود آوردند همه این بازیکنان را فراری دادند.از آقای خسته‌وند خیلی  تشکر می‌کنم. برای ایشان هم خیلی حرف و حدیث درست کردند در صورتی که تا دو شب با هم کار می‌کردیم.

میرابی درپایان با اشاره به پیام فرماندار انزلی گفت: پیامی که فرماندار انزلی در مورد بازیکن تحمیلی به من داد را هم منتشر می‌کنم تا آقایان سیاسی ما هم بدانند که داخل این شهر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. وقتی من بازیکن تحمیلی فرماندار را قبول نکردم جو سیاسی شهر را بر علیه من شوراند ولی یک بار هم بابت اینکه مشکل پنجره نقل و انتقالات ملوان را درست کردم، هزینه‌ها و خیلی کارهای مثبتی که برای این تیم کردم تشکر نکرد. چطور این امکانپذیر است؛ منی که تا به حال به مسکو نرفتم در آنجا قمارخانه دارم؟! شما وقتی وارد یک کشور می‌شوید حتما باید اقامت آن کشور را بگیرید تا به شما مجوز انجام کاری را بدهند و بدون اجازه و مجوز نمی‌توانید در هیچ کشوری شرکت یا کمپانی تاسیس کنید. 20 جور برای من حرف درآوردند اما هیچکدام از اینها درست نبود و حداقل اگر یکی از آنها درست بود من ناراحت نمی‌شدم. واقعیت‌های زیادی در فوتبال ایران رخ می‌دهد اما کسی چیزی نمی‌گوید. اگر بخواهیم همین‌طور ادامه بدهیم تیم‌های خوبی نابود می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز