خبرگزاری کار ایران

AFC به دنبال پایان بازی در زمین بی طرف؛ دستور آشتی ورزشی ایران و عربستان

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۱۶

ماجرای میزبانی دیدار نمایندگان ایران و عربستان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا موضوع تکراری است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه آینده به صورت رسمی آن را برطرف می‌کند.

به گزارش ایلنا، نزدیک به چهارسال است که تنش‌های موجود بین کشور ایران و عربستان، در ورزش فوتبال به صورت مستقیم تاثیرگذار است. رویارویی نمایندگان دو تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف برگزار شده است و هیچ کدام از آنها نتوانسته‌اند که میزبانی حریف را در ورزشگاه خانگی خود انجام بدهند.

پیش بینی می‌شد که با توجه به میزبانی موفق پرسپولیس به ویژه در فینال لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد که قانون بازی زمین بی‌طرف را بین نماینده‌های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بردارد اما وضعیت میزبانی‌ها برای فصل جدید مسابقات هنوز مشخص نیست.

فدراسیون فوتبال کشورمان مخالف میزبانی در زمین بی طرف بوده چرا که در وضعیت اقتصادی باشگاه‌های ایرانی، برای نمایندگان کشورمان مقرون به صرفه نبوده که در کشور دیگری ورزشگاه رزرو کنند و هزینه گزافی بابت آن بپردازند اما در مقابل کشور عربستان مخالف سر سخت این طرح بوده و به میزبانی در زمین بی طرف میل دارد.

برای فصل جدید اگرچه پیش بینی می‌شد کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد با توجه به نفوذ بالای عربستان در این نهاد تصمیم به مخالفت با درخواست فدراسیون کشورمان ادامه بدهد اما خبرنگار سعودی که پیش از این اخبار موثقی درباره فوتبال آسیا به اشتراک گذاشته بود، پیام‌های خوبی برای پایان این مقوله را منتشر کرده است.

سعد الحارثی، خبرنگار سعودی و عضو سابق AFC خبر داد که شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه‌ای مهم و سرنوشت ساز با روسای فدراسیون‌های ایران و عربستان برگزار می‌کند تا مشکل بازی در زمین بی طرف در لیگ قهرمانان آسیا 2020 را حل کند. این جلسه سرنوشت ساز بنا به ادعای این خبرنگار سعودی در آخر ماه سپتامبر (شهریورماه) برگزار می‌شود تا تکلیف این پرونده مشخص شود.

حال بعد از 4 سال، کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به این قائله پایان بدهد. دوسال پیش بود که شروط هیات رئیس AFC برای برای لغو بازی در زمین بی‌طرف مطرح شده بود. یکی از سه شرط مطرح شده این بود که کمیته‌ای بلند پایه تشکیل شود تا شرایط میزبانی را به خوبی بررسی کند و بعد از آن دستور اجازه بازی داده شود. حال همه چیز به جلسه پایان ماه آینده بستگی دارد و باید دید تاج و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان برای پایان داستان برگزاری بازی در زمین بی طرف به توافق می‌رسند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز