خبرگزاری کار ایران

خسرو سومین نفر است

خداحافظی با پیراهنی که 15 سال بر تن داشت

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۲۵۲

حیدری 10 فصل پیراهن تیم اصلی استقلال را بر تن کرد و 5 سال هم در تیم‌های پایه باشگاه حضور داشت تا در مجموع سال‌های حضورش در این باشگاه به 15 سال برسد.

به گزارش ایلنا، خسرو حیدری متولد 23 شهریور سال 62 نخستین بار سال 77 و در 15 سالگی پیراهن اسنقلال را در رده جوانان برتن کرد. بعد از 5 سال همراه با مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی 2 فصل به ابومسلم مشهد رفت. این مثلث زیر نظر فیروز کریمی درخشید و هر 3 پدیده‌های لیگ برترشدند. خسرو تا سال 83 بازیکن ابومسلم بود.خسرو در فصل 83-84 یعنی لیگ چهارم هم راهی پیکان شد. حیدری یک فصل برای پیکان بازی کرد و پس از آن به پاس تهران رفت و 2 فصل برای این تیم و یک فصل هم برای پاس همدان بازی کرد.

او سال 87-88 در لیگ هشتم با امیر قلعه‌نویی به استقلال آمد و پیراهن شماره 2 آبی را بر تن کرد تا اولین قهرمانی اش در لیگ برتر را با پیراهن آبی جشن بگیرد. در لیگ نهم هم خسرو زیر نظر صمد مرفاوی یک فصل دیگر بازی کرد. بعد از آن هم شماره 2 آبی فصل 89-90 همراه‌امیر قلعه‌نویی به سپاهان رفت و در آنجا هم یک قهرمانی دیگر را در لیگ برتر تجربه کرد. دفاع راست استقلال بعد از یک فصل دوری دوباره در لیگ یازدهم به استقلال برگشت تا این بار زیر نظر پرویز مظلومی برای استقلال بازی کرده و جام حذفی 90-91 را به افتخاراتش اضافه کند.خسرو در لیگ دوازدهم بازهم شاگرد ژنرال شد و دوباره قهرمانی لیگ برتر را با استقلال تجربه کرد تا کاپ قهرمانی لیگ برتر 91-92 را هم به تالار افتخاراتش اضافه کند.

حیدری بازی در جام جهانی 2014 برزیل زیر نظر کارلوس کی‌روش را هم تجربه کرد و برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی را با پیراهن شماره 2 تیم‌ملی به میدان رفت. او با استقلال تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم رفت اما یک گام مانده به فینال برابر حریف کره ای مغلوب شدند و سال خوب خسرو کامل نشد و سال‌های ناکامی استقلال و افت او آغاز شد. از لیگ سیزدهم تا هجدهم مصدومیت‌ها اجازه نداد تا حیدری همان بازیکن قبل از جام جهانی باشد. بازیکنی که در 5 فصل 4 جام به دست آورده بود، در 6 اخیر با پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر و فرهاد مجیدی نتوانست دوباره لیگ برتر را فتح کند.

جام حذفی 96-97 آخرین افتخار خسرو در فوتبال بود.سرانجام او در 35 سالگی تصمیم گرفت تا مانند هم دیگر هم نسل‌های خودش مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان از فوتبال خداحافظی کند.او 10 فصل پیراهن تیم اصلی استقلال را بر تن کرد و 5 سال هم در تیم‌های پایه باشگاه حضور داشت تا در مجموع سال‌های حضورش در این باشگاه به 15 سال برسد.

علی منصور، فرهاد و خسرو

در لیگ برتر تعداد استقلالی هایی که با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کردند بسیار کم بوده و به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.علیرضا منصوریان در انتهای لیگ هفتم و جشن قهرمانی جام حذفی با لباس آبی کفش هایش را آویخت. در آن مقطع امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود.فرهاد مجیدی در نیم‌فصل لیگ سیزدهم و دو دوران ژنرال چهار گوشه زمین را بوسید و کفش هایش را آویخت.

خسرو حیدری سومین بازیکن استقلال در لیگ برتر است که این‌شانس را دارد تا یک مراسم خداحافظی با پیراهن آبی استقلال داشته باشد. افتخاری که ستاره‌هایی چون مجتبی جباری، محمود فکری، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی،رضا عنایتی، وحید طالب لو، آرش برهانی و آندرانیک تیموریان از آن بی نصیب ماندند. خسرو در مجموع تمام بازی‌ها و رقابت‌ها با پیراهن استقلال 57 پاس گل داد و 13 گل زد تا در مجموع روی 70 گل آبی پوشان مشارکت داشته باشد.

خسرو همچمین رکورد بیشترین بازی در لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن استقلال را هم در کارنامه دارد و از معدود بازیکنانی است که در لیگ برتر بیش از 200 بازی با پیراهن استقلال انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز