خبرگزاری کار ایران

لیورپول به خط میانی‌اش می‌نازد؛ مقتدر، سرعتی و تکنیکی (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۵۶۸

برد دو بر صفر لیورپول مقابل پورتو نه‌تنها بخت این تیم برای راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را افزایش داد، که در نبرد قهرمانی آنها در لیگ برتر هم تاثیر مهمی داشت.

به گزارش ایلنا، لیورپول پنج دیدار تا انتهای فصل لیگ برتر پیش رو دارد و یورگن کلوپ ناگهان خط میانی جدیدی را کشف کرده است: فابینیو، نبی کیتا و جوردن هندرسون.

هیچ‌کدام از این سه نفر فصل خیلی خوبی را نداشته‌اند. فابینیو پس از آنکه از موناکو به لیورپول پیوست، در ابتدا نمی‌توانست در لیورپول جا بیفتد و درباره آمادگی جسمانی او هم نگرانی‌هایی وجود داشت. او تنها پس از سه ماه تمرین به روش کلوپ بود که توانست به مرحله بازی برسد. کیتا از زمانی که از لایپزیگ به لیورپول پیوسته، تا حد زیادی ناامیدکننده بوده است. هندرسون هم قربانی پیشرفت فابینیو شده و جایگاه خود را در ترکیب به این بازیکن واگذار کرده بود.

لیورپول جمعه‌شب مقابل ساوتهمپتون شکست را به پیروزی سه بر یک تبدیل کرد. گل تساوی تیم را کیتا زد که به پیش تاخت و در تیر نزدیک‌تر توپ را وارد دروازه کرد. سپس محمد صلاح لیورپول را پیش انداخت و هندرسون که پس از ورود به میدان بازی را با جنگندگی و انرژی‌اش تغییر داده بود، به محوطه جریمه رفت و پاس رو به عقب روبرتو فیرمینو را به گل تبدیل کرد.

در بازی با پورتو، خبری از گئورگینیو واینالدوم در ترکیب ثابت نبود، در حالی که او بهترین هافبک لیورپول در این فصل بوده است. جیمز میلنر هم در خط میانی نبود، چرا که مجبور شده بود به‌عنوان جانشین اندی رابرتسون محروم به پست مدافع چپ برود. ژردان شکیری یا آدام لالانا هم نبودند. این دو بازیکن بازیساز گاهی خلاقیت‌هایی از خود بروز می‌دهند. در این بازی، خط میانی از فابینیو، کیتا و هندرسون تشکیل شده بود که به قول ژوزه مورینیو در دوران حضور در رئال مادرید، یک مثلث با پرس بالا بود.

در دیداری که هر دو تیم فرصت‌های گلزنی داشتند، لیورپول در دقیقه 25 گل زد و کیتا و هندرسون در هر دو گل نقشی اساسی داشتند. گل اول شانسی بود و ضربه کیتا از گوشه محوطه جریمه به اولیور تورس برخورد کرد و به درون دروازه ایکر کاسیاس رفت. گل دوم اما عالی بود. کیتا توپ را از کانال سمت چپ به راست برد، جایی که هندرسون منتظر فرار ترنت الکساندر آرنولد بود و سپس یک پاس بین مدافعان در مسیر او ارسال کرد و این مدافع راست هم توپ را به محوطه شش‌قدم برد تا روبرتو فیرمینو آن را به گل تبدیل کند.

این از آن گل‌هایی است که منچسترسیتی در این فصل زیاد زده است. نمی‌توان لیورپول را با منچسترسیتی مقایسه نکرد. لیورپول در دروازه، خط دفاعی و سه مهاجمش با منچسترسیتی برابری می‌کند – البته اگر بهتر نباشد – اما در خط میانی، منچسترسیتی برتری دارد. کوین دبروین و داوید سیلوا قدرت تهاجمی بالایی دارند، در حالی که خط میانی لیورپول در این زمینه توانمند نیست.

کلوپ می‌گوید که خلاقیت به عهده مدافعان کناری است که البته این را می‌شد در گلی که الکساندر آرنولد جوان ساخت، دید اما اینکه خط میانی لیورپول گل‌های زیادی نزده است نقطه ضعف آنها به شمار می‌رود. مدت‌ها از آن زمانی گذشته که تعداد گل‌های هافبک‌ها دورقمی می‌شد. حالا یک فرار از خط میانی و گل زدن می‌تواند تفاوت بین ناکامی و پیروزی را رقم بزند.

هم کیتا و هم هندرسون در این بازی عالی بودند. کیتا همان بازیکنی بود که لیورپول در ابتدای خریدش انتظارش را داشت. او جنگندگی بالایی در عقب داشت و در یک‌سوم هجومی تیمش هم فرارهای خوبی داشت. او 11 تکل زد، در حالی که نفر دوم زمین تنها 6 تکل زده بود.

کلوپ پس از بازی گفت: «امروز کیتا همه‌جا حاضر بود. او در بازی آخر در هر دقیقه بهتر و بهتر شد. ما می‌خواستیم او بر همان مبنا به پیش برود. امروز او واقعا خوب بود. گل او زیبا بود. درست است، توپ او با برخورد به مدافع حریف گل شد اما بازیکنان شرایط خوبی را ساختند و این همان نیم‌فضایی بود که می‌خواستیم از آن استفاده کنیم.» در وقت تلف‌شده، زمانی که لیورپول خسته به نظر می‌رسید، کیتا همچنان به پیش می‌تاخت و با مدافعان حریف درگیر می‌شد.

اما این هندرسون بود که بیشترین نفع را از اوضاع لیورپول برد. او هم روی گل فیرمینو نقش داشت و هم سانتر عالی او بود که با ضربه سادیو مانه وارد دروازه شد، هرچند که مانه در موقعیت آفساید قرار داشت. او مرتبا به فضای بین فیرمینو و صلاح می‌رفت و خط دفاعی پورتو را پشت سر می‌گذاشت.

کلوپ پس از بازی گفت: «هندو بازیکن درخشانی است و من واقعا خوشحالم که این را دوباره نشان داد. او آشکارا از بازی در این پست لذت می‌برد و تقصیر من بود که او یک سال و نیم در پست شماره 6 بازی کرد. ببخشید، ولی ما به او در این پست نیاز داشتیم.» حالا کلوپ به او در پست دیگری نیاز دارد.

منبع منبع: ESPN / مایکل کاکس
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز