خبرگزاری کار ایران

کسی غیر از اسماعیلی هم پنالتی می‌زد، گل نمی‌شد

حیدری: عالیشاه هم مثل مسلمان مشاوران خوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۴۳

سپهر حیدری مدافع سابق پرسپولیس معتقد است که تیم برانکو بعد از شروع خوبش در سال 98 و پیروزی مقابل استقلال و پیکان حالا نیاز به یک بازگشت خوب در آسیا دارد

به گزارش ایلنا، سپهر حیدری مدافع سابق پرسپولیس معتقد است که تیم برانکو بعد از شروع خوبش در سال 98 و پیروزی مقابل استقلال و پیکان حالا نیاز به یک بازگشت خوب در آسیا دارد چون در لیگ قهرمانان آسیا اشتباهات داوری امتیازات مهمی را از سرخپوشان تهرانی گرفت و باعث شد شرایط خوبی در جدول نداشته باشند

پرسپولیس سال 98 را با برد دربی آغاز کرد. این بازی چطور بود؟

دربی امسال به نظر من بیش از 6 امتیاز ارزش داشت چون هم نقطه عطفی برای افزایش شانس قهرمانی بود و هم حساسیت‌ها و کری‌های دربی را داشت. دو تیم در این بازی شانس داشتند و دربی قشنگی بود و در نهایت پرسپولیس برنده شد. استقلال در نیم فصل دوم متحول شده بود و خودش را به پرسپولیس نزدیک کرده بود که این مساله حساسیت دربی را بالا برده بود و بازی زیبایی هم شد. هر تیمی می‌برد خودش را در جدول جدا می‌کرد و تیمی که می‌باخت هم تبعات سنگینی برایش داشت. به نظرم پرسپولیس بازی بسیار مهمی را برد و بعد از آن هم دیدیم که پیکان را راحت برد اما استقلال نتوانست سایپا را ببرد.

به نظر شما پرسپولیس واقعا مستحق برد در این دیدار بود؟

به هر حال در این دربی استقلال یک پنالتی از دست داداما پرسپولیس موقعیت‌های خوبی داشت و مستحق برد با یک گل اختلاف بود. بازی نزدیکی بود اما اگر از تمام جهات به این دیدار نگاه کنیم پرسپولیس مستحق برد بود.

فرشید اسماعیلی با از دست دادن پنالتی در دربی روزهای سختی را گذراند. رفتاری که با او شد درست بود؟

نه، من به عنوان یک پرسپولیسی از این اتفاق خیلی ناراحتم. البته من نباید در مورد استقلال صحبت کنم اما فرشید اسماعیلی بازیکن خیلی خوبی است و برای استقلال واقعا تاثیرگذار بوده است. همین بلا سر علی علیزاده با آن هندی که انجام داد هم آمد و خیلی اذیت شد. خدا را شکر که آن پنالتی گل نشد اما نباید زندگی اسماعیلی تحت تاثیر قرار بگیرد چون او در 2 سال اخیر خیلی به استقلال کمک کرده و یکی از 3 بازیکن برتر تیمش بوده است اما متاسفانه در ایران اینطوری است و همه خوبی‌ها را سریع فراموش می‌کنیم. به هر حال استقلال در آسیا به اسماعیلی خیلی نیاز دارد و باید به او روحیه بدهند چون استقلال نماینده ایران در آسیا است و دوست داریم نماینده ایران در آسیا قوی کار کند. فرشید اسماعیلی بازیکن تاثیرگذار استقلال در آسیا است و این رفتار با او درست نیست. البته به نظر من هر کسی هم غیر از اسماعیلی آن ضربه پنالتی را می‌زد گل نمی‌شد چون به حق نبود و آن صحنه اصلا پنالتی نبود ضمن اینکه بیرانوند سرحال و آماده هم درون دروازه بود که 60-70 درصد پنالتی‌ها را گرفته است و هر کسی هم جای اسماعیلی پنالتی می‌زد گل نمی‌شد.

پرسپولیس بعد از دربی پیکان را هم برد. این بازی چطور بود؟

به نظر من پرسپولیس مدیریت کرد و مقابل پیکان خیلی حرفه‌ای عمل کرد یعنی هم زیاد انرژی نگذاشت و هم به چیزی که می‌خواست رسید. بودیمیر بعد از مدتی در این دیدار درخشش خوبی داشت و هم پنالتی گرفت و هم پاس گل داد. علیپور در این بازی موقعیت از دست داد که این اتفاق برای همه پیش می‌آید اما در نهایت پرسپولیس برد. به نظر من پرسپولیس الان می‌داند چه می‌خواهد و برانکو به خوبی تیم را هدایت می‌کند. بازیکنان جدید با تیم هماهنگ شده اند و دوباره قطار پرسپولیس روی ریل افتاده است.

عالیشاه هم این روزها مشکل ساز شده است. در این رابطه چه نظری دارید؟

من امید عالیشاه را دوست دارم و باید از حاشیه‌ها دوری کند. امید برای پرسپولیس خیلی زحمت کشیده و هواداران هم قدر او را به خوبی می‌دانند. امید به هیچ وجه نباید وارد حاشیه شود چون پسر خوبی است و نباید به خودش و تیم ضربه بزند. امید پرسپولیسی است و مطمئنم برای تیم حاشیه درست نمی‌کند. عالیشاه باید از خودش مراقبت کند تا وارد حاشیه نشود. یک مقدار شیطنت‌ها اطراف پرسپولیس زیاد است و الان که تیم شرایط خوبی دارد عده‌ای تلاش می‌کنند به پرسپولیس ضربه بزنند. به عنوان برادر بزرگتر به عالیشاه می‌گویم که از خودش مراقبت کند و و به تیم ضربه نزند. برای تمام بازیکنان بزرگ دنیا این شرایط پیش می‌آید که روی نیمکت بنشینند و الان هم در پرسپولیس جنگ بازی کردن است چون همه بازیکنان آماده‌اند و برای برانکو سخت است ترکیب اصلی‌اش را با این همه بازیکن آماده انتخاب کند و امید فقط باید تلاشش را بیشتر کند.

فکر می‌کنید عالیشاه هم دارد راه محسن مسلمان را می‌رود ؟

بهترین نصیحتی که می‌توانم به او بکنم این است که عالیشاه مشاورانش را عوض کند چون به او مشاوره اشتباه می‌دهند. امید پسر خوبی است و چنین شخصیتی ندارد که به خودش و پرسپولیس ضربه بزند. امید عالیشاه مشاوران خوبی ندارد همچنان که محسن مسلمان نداشت.

چه تصوری از بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا دارید؟

پرسپولیس بعد از دو بازی خوب در سال 98 نیاز به یک کام بک خوب در آسیا دارد چون در دو بازی اول خودش در آسیا خوب نتیجه نگرفت. شرایط تیم‌ها در جدول خیلی نزدیک است و پرسپولیس با این برد می‌تواند حتی صدرنشین گروه بشود. این بازی در دوبی است و تماشاگران ایرانی زیاد هستند و با میزبانی زیاد فرقی نمی‌کند و البته مثل میزبانی در آزادی نیست اما پرسپولیس آنجا هوادار زیاد دارد و خیلی هم غریبه نیست. پرسپولیس نیاز به این 3 امتیاز دارد و باید برنده شود. پرسپولیس مقابل السد قطر خیلی بدشانس بود و مقابل پاختاکور هم شرایط داوری برای ما خوب نبود و در این دیدار باید اینقدر قوی باشد که نتیجه بگیرد.

از الاهلی عربستان شناخت دارید؟

بله، الاهلی تیم بسیار خوبی است و عمر سوما مهاجم آنها بسیار خطرناک است. الاهلی مالکیت توپ خوبی دارد و خیلی باحوصله بازی می‌کنند اما پرسپولیس توان بردن این تیم را دارد. وقتی تیمی به فینال آسیا رسیده یعنی توان بردن هر تیمی را دارد. هر چند الاهلی روز اول السد را برده اما شکست ناپذیر نیست. امیدوارم در این بازی روز خوب پرسپولیس باشد و بتواند سه امتیاز این دیدار را بگیرد. بازی با الاهلی نیاز به یک تدبیر خوب دارد که برانکو این کار را انجام می‌دهد تا 3 امتیاز را بگیریم چون شدیدا به آن نیاز داریم. این 3 امتیاز مال پرسپولیس است و الاهلی چاره‌ای جز اینکه 3 امتیاز را به این پرسپولیس آماده بدهد ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز