خبرگزاری کار ایران

هخامنش: امیدوارم سلبریتی‌ها مانند کرمانشاه به مردم ترکمن کمک کنند / صدا و سیما گلستان کوتاهی کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۶۷

مدافع تیم صنعت نفت آبادان می‌گوید مردم شهر گلستان و مازندران چشم انتظار حمایت بیشتر افراد مطرح و چهره‌های مشهور برای کمک رسانی به سیل زدگان هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در سیل چند روز گذشته در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی، جمع کثیری از اهالی این منطقه خسارت دیدند. سیل در ۱۰ شهر استان گلستان ادامه داشته و تعدادی از روستاها و ۷۰ درصد سطح شهر آق قلا به زیر آب رفته بود.

به دنبال این اتفاق تلخ در آستانه فرا رسیدن سال جدید چهره‌های مطرح ورزش به کمک مردم سیل زده شتافتند. وفا هخامنش، مدافع سابق تیم خونه به خونه که در لیگ هجدهم برای صنعت نفت آبادان بازی می‌کند یکی از اولین  ورزشکاران استان گلستان بود که برای جمع آوری کمک‌های مردمی اقدام کرد و با سایر ورزشکاران این استان وارد عمل شدند.

هخامنش درباره کمک‌های مردمی که طی چند روز گذشته جمع آوری شده به خبرنگار ما گفت: ابتدا می‌خواهم در مورد وضعیت کلی این اتفاق تلخ توضیحاتی بدهم. از دو هفته پیش کارشناسان آب و هواشناسی پیش بینی کرده بودند ولی مسئولان سد که همیشه باید حجم آب آن را در حد نرمالی نگه دارند متوجه نبودند و سد را کامل پر کردند تا این که سر ریز شد.

او ادامه داد: وقتی سد سرریز می‌شود امکان این که سد را بشکند وجود دارد. به همین خاطر مجبور شدند که تمام دریچه‌های سد را باز کنند و حجم بسیار  زیاد آب خارج شود و به صورت وحشتناک وارد منطقه شد. مردم هم با توجه به اطلاع رسانی ناقصی که شده بود وقت آنچنانی نداشتند که روستاها و شهرها را تخلیه کنند.

هخامنش ادامه داد: در حال حاضر اکثر خانه‌های ویلایی خسارت جدی دیده‌اند و بیشتر آنها که از طریق پرورش دام و طیور گذران عمر می‌کردند خسارت چشمگیری را شاهد هستند. مردم استان گلستان اینگونه کسب سرمایه می‌کنند و چشم امید آنها به همین دو ماهی بود که محصولات را برداشت کنند و بفروشند تا کل سال را با آن سپری کنند. ولی حالا برای یک سهل انگاری خسارت زیادی به آنها وارد شد. در حال حاضر بیشتر مردم به خصوص مردم شهر بندرترکمن در این حادثه کمک رسانی می‌کنند. شهر ترکمن خیلی بزرگ نیست ولی همه پای کار هستند حتی آنهایی که از نظر مالی هم قوی نیستند سعی دارند در حد توانشان کمک کنند.

مدافع تیم صنعت نفت خاطرنشان کرد: از طرف مردم گنبد هم که خودشان تا چند روز پیش زیر آب بودند کمک‌های زیادی ارسال شده است. بیشتر امور روی دوش مردم بندر ترکمن است و خدارا شکر که تمام ورزشکاران نامی ما از جمله سردار آزمون، عزت اله پورقاز، میکائیل تاجر، ادریس دانشور، میکائیل ایمن تراج و خیلی از عزیزان دیگر در منطقه هستند. آقای قائمی هم در ترکیه هستند و طی چند روز آینده به ایران می‌آیند.

او درباره اینکه چرا خودش به بند ترکمن نرفته گفت: من هم متاسفانه به دلیل مصدومیتی که دارم حتی با وجود خواهش از سرمربی نتوانستم در کنار همشهریانم باشم. تیم ما شرایط مناسبی ندارد و بازی‌های حساسی پیش رو داریم که خودمان را در جدول نگه داریم. به همین خاطر اجازه سفر پیدا نکردم اما خدارا شکر تمام خانواده‌ام و پدر و مادرم که ساکن استانبول هستند را بسیج کردم و به بندر ترکمن آوردم و از راه دور تلفنی کارها را مدیریت می‌کنم؛ خدارا شکر کمک‌هایی که مردم خونگرم آبادان و افراد توانمند فرستاده بودند را ارسال کرده‌ایم. کمک‌های قابل توجهی هم شده و در حد توان خودمان که گوشه‌ای از کار را داشته باشیم، انجام شده است. اگر خدا بخواهد بعد از اینکه آب از منطقه خارج شود و به دریا برود بعد از آن هم ما کارمان را ادامه می‌دهیم و برای بازسازی و تمیز کردن منطقه اقدام می‌کنیم.

هخامنش ادامه داد: تا آخرین لحظه پای کار هستیم، درست است من کنار همشهری‌های عزیزم نیستم ولی تا ساعات پایانی شب طی این چند روز گویایی احوالاتشان بوده‌ام. کل اطلاعات را در اختیار دارم و خیلی دوست داریم که این کار به نحو احسن انجام شود. بچه‌های ورزشکار و قهرمانان ملی همین که در صحنه هستند واقعا قوت قلبی برای مردم است. این اتفاق خیلی خوبی است و به نظرم بیشتر ارزش معنوی کار اهمیت دارد که آنها به خوبی آن را انجام داده‌اند.

مدافع اهل بندرترکمن درباره اطلاع رسانی پیش از وقوع سیل گفت: واقعا ما از مسئولان تقاضای زیادی نداشتیم و نداریم خود مردم در صحنه حاضر هستند اما می‌شد قبل از این اتفاقات سیل را پیش بینی کنند و به صورت معمولی سد را تخلیه می‌کردند. صدا و سیما می‌توانست خیلی زودتر وارد شود و این موضوع را اطلاع رسانی کند. کل مردم ایران که دست خیر دارند و کمک آنها اثبات شده همانند همین استان کرمانشاه برای ما هم بسیار مناسب به داد مردم رسیدند.

به نظرم صدا و سیما و علی الخصوص صدا و سیما گلستان کوتاهی کرد. اگر زودتر می‌گفتند که چنین فاجعه‌ای در حال رخ دادن است مردم خیلی زودتر خانه‌هایشان را ترک می‌کردند. در حد یک زیرنویس بود که خیلی از مردم آن را ندیدند. خدارا شکر تلفات جانی نداشتیم، چند مورد اعلام شد ولی تا آنجایی که از دوستان حاضر در محل پرس و جو کردم واقعیت نداشت. حتی جان یک نفر هم ارزشمند است شما هر خسارت مالی را می‌توانید جبران کنید اما خسارت جانی به هیچ وجه جبران پذیر نیست.

او در پایان عنوان کرد: تصمیم داریم همانطور که گفتم بعد از خارج شدن آب از شهرها و روستاها با کمک از دولت و مسئولان خسارت‌های وارده را برطرف کنیم. همین که خسارت زمین‌های کشاورزی جبران شود و برای فعالیت سال دیگر آماده شوند کافی است. سلبریتی‌ها باید وارد کار شوند همانطور که برای هموطنان ما در کرمانشاه اقدام کردند. توقعی نیست که تمام مخارج را چهره‌های مطرح و سلبریتی ها پرداخت کنند آنها همینکه کنار مردم باشند ارزشمند است. مردم ترکمن چشم انتظار هستند که بدانند تنها نبوده و جزوی از همین کشور هستند. مردم ترکمن در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ حریم این مملکت شهید و جانباز داده و غیرت‌شان را نشان دادند. امیدوارم که دوباره سرپا بایستند و به عنوان یکی از اقوام ایران دوباره به زندگی‌شان در آرامش ادامه بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز