خبرگزاری کار ایران

تغییر تاکتیک برای حذف رییس فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۷۵۴

زمان برگزاری انتخابات هشت فدراسیون تا پایان سال اعلام شده اما هنوز خبری از تنیس نیست.

به گزارش ایلنا، فدراسیونی که ثبت‌نام از کاندیداهایش در موعد مقرر انجام شده و به‌زودی شش ماه از این تاریخ می‌گذرد، بلاتکلیف است و در این شرایط این شائبه قوی‌تر از قبل می‌شود که برخی مدیران در وزارت ورزش، تمایلی به برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون ندارند. پنجم اسفندماه فرصت شش‌ماهه به پایان می‌رسد و وزارت ورزش می‌تواند ثبت‌نام مجدد بگذارد؛ مساله‌ای که به نظر می‌رسد معاونت قهرمانی وزارت ورزش به دنبالش است و اگر اتفاقی خارج از برنامه‌ریزی انجام‌شده نیفتد، تنیس در این مسیر قرار می‌گیرد؛ اتفاقی که جز طولانی‌تر شدن دوران بلاتکلیفی یک فدراسیون نتیجه دیگری ندارد.

 پنجم شهریور ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون تنیس آغاز شد و در پایان 10 روز کاری، تعدادی از علاقه‌مندان به این فدراسیون مدارک خود را تحویل دادند اما همان موقع می‌شد فهمید که رقابت بین رحمانی، مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش است و مجید شایسته، رییس فعلی فدراسیون که گویا خیلی هم در بین تصمیم‌گیران وزارت، علاقه‌مندی به حضورش وجود ندارد. با این حساب یک گزینه دیگر هم در جمع رقیبان ماند و یکی، دو نفر دیگر به‌خاطر نداشتن شرایط مدیریتی و... رد صلاحیت شدند.

آریانفر که ابتدا گفته شد از لحاظ مدیریتی تایید نشده، به جمع کاندیداها ملحق شد تا همه منتظر برگزاری مجمع انتخاباتی باشند اما هر روز که گذشت، بر ابهام‌های حوالی این فدراسیون افزوده شد تا حالا که یک احتمال بیشتر نمی‌توان داد؛ اینکه وزارت ورزش به دنبال ثبت‌نام مجدد است. ماجرا از این قرار است که پیش‌بینی‌ها با ضرورت کنار رفتن رحمانی از گردونه رقابت‌ درست از آب درنیامد. تصور اولیه این بود رحمانی در انتخابات شرکت می‌کند و رای می‌آورد اما برخی مسائل مانع حضور رحمانی در این رقابت شد تا جدی‌ترین گزینه رییس فعلی فدراسیون باشد.

در این شرایط بود که محمدرضا داورزنی گفت فدراسیون تنیس تک‌کاندیدا شده و باید ثبت‌نام مجدد صورت گیرد. معاون ورزش قهرمانی در حالی این جمله را به زبان آورد که از دو جهت مرتکب اشتباه شد چراکه آریانفر، کاندیدای دیگر تنیس مصاحبه کرد و گفت تایید شده و از حضور در انتخابات انصراف نداده است و دیگر اینکه در هیچ جای آیین‌نامه‌ای که به امضای مدیران مربوطه در وزارت ورزش رسیده، عنوان نشده اگر مجمعی یک کاندیدا داشته باشد، باید ثبت‌نام مجدد صورت بگیرد. با تذکر این دو مورد، دیگر صحبتی درباره تک‌کاندیدایی و ضرورت ثبت‌نام مجدد از سوی داورزنی شنیده نشد اما اعلام نشدن زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون یک شائبه دیگر را تقویت می‌کند؛ اینکه برخی مسوولان در وزارت ورزش که تمایلی به حضور شایسته ندارند، به دنبال طولانی شدن برگزاری انتخابات، پایان دوران شش‌ماهه و در نهایت ثبت‌نام مجدد هستند.

تنها راه قانونی که باقی مانده همین است و گویا همین روش دنبال می‌شود، اما چند روز پیش وقتی این سوال را از داورزنی پرسیده شده، او تاکید کرد: «اصلا قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. قویا این موضوع را تکذیب می‌کنم و زمان برگزاری مجمع انتخاباتی تنیس به‌زودی اعلام می‌شود.»

از این حرف داورزنی دو هفته می‌گذرد و با اینکه زمان انتخابات برخی فدراسیون‌هایی که خیلی دیرتر از تنیس ثبت‌نام‌شان انجام شده بود، اعلام شده اما جالب است که زمان برگزاری مجمع تنیس اعلام نشده و نمی‌شود.

پنجم اسفندماه، دوران شش‌ماهه از ثبت‌نام قبلی می‌گذرد و از این تاریخ به بعد، قانون اجازه ثبت‌نام دوباره را می‌دهد و به احتمال بسیار زیاد، ثبت‌نام دوباره انجام می‌شود مگر اینکه در این فاصله زمان برگزاری انتخابات اعلام شود که بسیار بعید است.

گویا وزارت ورزش به دنبال حضور گزینه‌ای از این مجموعه در تنیس بوده که حالا با رفتن رحمانی برنامه به‌هم ریخته و این‌بار نمی‌خواهد این اشتباه را تکرار کند. اگر ثبت‌نام مجدد انجام شود، به احتمال زیاد دو گزینه از وزارت ورزش کاندیدای ریاست می‌شوند، مثل اتفاقی که در برخی فدراسیون‌های دیگر افتاده است. البته هنوز نمی‌توان با قطعیت نظر داد اما پازلی که هر روز کامل‌تر می‌شود، این تصویر را نشان می‌دهد که هر تلاشی می‌شود تا رییس فعلی فدراسیون، یا خسته شود و قید حضور در انتخابات را بزند یا فرصت ریاست به فرد دیگری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز