خبرگزاری کار ایران

بررسی آماری و فنی بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۵۵

تیم ملی در حالی مقابل عمان دو بر صفر به پیروزی رسید که در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، گام بلندی را در این رقابت‌ها برداشت

به گزارش ایلنا، تیم ملی در حالی مقابل عمان دو بر صفر به پیروزی رسید که در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، گام بلندی را در این رقابت‌ها برداشت و حالا باید خود را برای دیدار مرحله یک چهارم نهایی که امروز مقابل چین برگزار می‌شود، آماده کند. با این حال، دیدار با عمان، حاوی نکات فنی و آماری مختلفی بود که در این گزارش به آنها پرداخته‌ایم.

4 تغییر در بازی با عمان

در این مسابقه، کارلوس کی‌روش باز هم ترکیب جدیدی را به میدان فرستاد. به این ترتیب که رامین رضاییان دوباره در دفاع راست، جایگزین وریا غفوری شد. اشکان دژآگه به مرکز خط میانی بازگشت و جای روزبه چشمی را گرفت. مرتضی پورعلی گنجی جای محمد حسین کنعانی زادگان را در دفاع وسط پر کرد و مهدی طارمی نیز به جای سامان قدوس به میدان رفت تا به این ترتیب شاهد 4 تغییر در این دیدار باشیم.

3 بازیکن ثابت

نکته جالبی که در خصوص ترکیب‌های تیم ملی در چهار بازی برابر یمن، ویتنام، عراق و عمان باید به آن اشاره کرد این است که در هر بازی، کی‌روش از بازیکنان مختلفی استفاده کرده است و علیرضا بیرانوند، امید ابراهیمی و سردار آزمون تنها بازیکنانی هستند که در هر چهار بازی، عضو ترکیب اصلی و 11 نفره تیم ملی بوده‌اند. ابراهیمی در این مسابقه و زمانی که دژآگه تعویض شد، بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازوی خود بست تا پنجمین کاپیتانی خود در تیم ملی را تجربه کند.

شجاعی در جمع 10 بازیکن رکورددار

در این بازی، بالاخره فرصت بازی به مسعود شجاعی هم رسید و کاپیتان اول تیم ملی که در 3 بازی مرحله گروهی به طور کامل روی نیمکت تیم ملی نشسته بود، از دقیقه 88 به جای آزمون به میدان آمد تا به این ترتیب در چهارمین دوره حضور خود در جام ملت‌ها که او را در کنار مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام در این زمینه رکورددار کرده است، هشتاد و دومین بازی ملی خود را نیز تجربه کند و با رکورد حمید استیلی که او هم 82 بازی ملی دارد، برابر شود و در رده دهم 10 بازیکن تاریخ فوتبال ایران که بیشترین بازی‌های ملی را انجام داده‌اند قرار بگیرد. زمانی که او وارد میدان شد، ابراهیمی بازوبند را به او داد تا به این ترتیب، او یازدهمین کاپیتانی خود در تیم ملی را هم تجربه کند.

فقط گلرها بازی نکرده‌اند

با بازی کردن شجاعی در این مسابقه، کی‌روش تاکنون از 21 بازیکن خود در جام ملت‌ها استفاده کرده است و تنها دو دروازه‌بان دیگر ایران یعنی امیر عابدزاده و پیام نیازمند در ترکیب تیم ملی قرار نگرفته‌اند که اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتد، بعید است در این تورنمنت به آنها بازی برسد.

کلاس جهانی جهانبخش

اولین گل تیم ملی را در بازی با عمان، علیرضا جهانبخش در دقیقه 32 بازی به ثمر رساند. این بازیکن برایتون که مدت‌ها مصدوم بود و حضورش در جام ملت‌ها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، در بازی با عراق در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و نمایش جالبی نداشت. با این حال کی‌روش در بازی با عمان هم او را در ترکیب اصلی قرار داد و این بازیکن با فرصت‌طلبی خود توانست از اشتباه دفاع عمان نهایت استفاده را ببرد و با ضربه بیرون پای راست در شش قدم، دروازه این تیم را باز کند و کلاس بازی جهانی‌اش را نشان دهد تا در این بازی که چهل و پنجمین بازی ملی‌اش بود، موفق به زدن گل ششم خود شود. جهانبخش آخرین بار در بازی دوستانه برابر بولیوی که 24 مهر ماه برگزار شده بود، گل اول ایران را زده بود که آن بازی دو بر یک به سود تیم ملی به پایان رسید. جهانبخش در این بازی در دقیقه 69 تعویض شد و جای خود را به چشمی داد ولی با این حال، به نظر می‌رسد که کی‌روش در بازی بعدی مقابل چین هم روی او حساب ویژه‌ای باز کرده باشد.

اشکان، مرد مورد اعتماد کی‌روش

گل دوم ایران در این مسابقه، با خطایی که روی طارمی رخ داد، به دست آمد و دژآگه که پشت ضربه پنالتی قرار گرفته بود، توانست دروازه حریف را باز کند. دژآگه که در بازی با یمن هم توانسته بود روی یک ضربه ایستگاهی زیبا گلزنی کند، در بازی با عمان، گل دوم خود در جام ملت‌ها را به ثمر رساند تا در پنجاه و پنجمین بازی ملی‌اش، موفق به زدن گل یازدهم خود شود. اشکان آخرین بار در بازی دوستانه تیم ملی برابر ترکیه قبل از جام جهانی 2018 گلی را از روی نقطه پنالتی زده بود که البته ایران آن بازی را دو بر یک باخت. دژآگه در این بازی هم به عنوان کاپیتان وارد زمین شد تا برای هفدهمین بار بازوبند کاپیتانی را به بازوی خود ببندد. او در این تورنمنت، یکی از بهترین بازیکنان ایران بوده و توانسته جزو بازیکنان برتر مسابقات نیز قرار بگیرد. ستاره‌ای که بعد از نیمکت نشینی در جام جهانی 2018 روسیه خود را احیا کرده و به یکی از مردان مورد اعتماد کی‌روش تبدیل شده است. جالب این که در زمان زدن پنالتی ایران، جهانبخش و آزمون هم خواستار زدن این ضربه بودند ولی کی‌روش اعلام کرد که اشکان پنالتی را بزند.

محروم و اخطاری‌های ایران

در این بازی، وحید امیری در دقیقه 65 بازی کارت زرد گرفت. او که در بازی با عراق هم کارت زرد گرفته بود تا به این ترتیب، بازی با چین را از دست بدهد و اولین بازیکن محروم ایران در این تورنمنت باشد. حسینی، رضاییان، طارمی، حاج صفی و قدوس دیگر بازیکنان تک اخطاره ایران در جام ملت‌ها هستند.

دوران افت حسینی

همبازی امیری در ترابوزان اسپور یعنی حسینی، در شرایطی در این بازی، پنالتی داد و اخطار گرفت که بیرانوند به نوعی او و ایران را در این بازی نجات داد. این مدافع جوان در پایان نیمه اول بازی با یمن هم از سوی کی‌روش تعویض شده بود و به نظر می‌رسد که از روزهای خوب خود در جام جهانی فاصله دارد و حالا باید دید که در بازی با چین، کی‌روش چه تصمیمی درباره او می‌گیرد. البته حسینی در همین بازی با عمان هم در یک صحنه توپی که پورعلی گنجی لو داده بود را گرفت تا از رخ دادن حمله‌ای جدی برای عمان جلوگیری کند.

زوج ناکام خط حمله

در این بازی، طارمی و آزمون مهاجمان هدف تیم ملی بودند که هر کدام به نوعی روی گل نخوردن و گل زدن ایران تاثیرگذار بودند ولی نتوانستند به هدف اصلی خود یعنی گلزنی دست پیدا کنند. سردار و مهدی در این مسابقه، فرصت‌های خوبی را برای گلزنی به دست آورند ولی نتوانستند از آنها استفاده کنند و باید دید در بازی با چین می‌توانند این موضوع را جبران کنند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز