خبرگزاری کار ایران

برگزاری مسابقات کشتی نونهالان به همت اکبر فلاح

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۰۴

روز گذشته جشنواره مسابقات کشتی آزاد نونهالان در باشگاه کارگران برگزار شد. در این مسابقات که با طرح و ایده اکبر فلاح راه‌اندازی شده کشتی‌گیران نونهال از تهران و چند استان به همراه کشتی گیران از چهار کشور به مصاف هم رفتند تا یک رقابت بین‌المللی مهم در جنوب تهران برگزار شود.

به گزارش ایلنا، این برای پنجمین بار است که این مسابقات برگزار می‌شود اما در چهار دوره قبلی خیلی مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت ولی امسال با توجه به حضور نزدیک به 350 کشتی‌گیر از چهار کشور خارجی و 7 تیم از ایران مسابقات شکل دیگری را پیدا کرد. مسابقاتی که طرحی نو در کشتی است و به جرات می‌توان گفت که برای نخستین بار در کشتی ایران پی‌ریزی شد. البته در این دوره بسیاری از بزرگان کشتی ایران هم برای تماشای این مسابقات به سالن کارگران آمدند. از پرویز سیروس‌پور گرفته تا محمد طلایی، غلامرضا محمدی و عسگری محمدیان از جمله کسانی بودند که در این مسابقات حضور داشتند و این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کردند.

حضور این همه قهرمان نامی در این مسابقات می‌تواند به کشتی‌گیران نونهال هم انگیزه بدهد و آنها را برای طی کردن یک مسیر سخت در راه قهرمانی مهیا کند. از نکات مهم این رقابت‌ها که می‌توان آن را در دنیا کم نظیر دانست اینکه مسابقات به طور کاملا مستقل برگزار شد و تقریبا وابستگی آن به فدراسیون کشتی صفر بود. تمامی هزینه‌ها از سوی باشگاه کارگران و خانواده‌های علاقه‌مند به کشتی تامین شده که شاید چنین طرح و برنامه‌ای در سطح دنیا بی‌نظیر باشد.

دیگر نکته بسیار مهم و زیبای این مسابقات این است که بسیاری از کشتی‌گیرانی که در این مسابقات به میدان می‌روند از افراد کم بضاعت و بعضا از خانواده‌های بد سرپرست و یا حتی بی‌سرپرست هستند که نشان می‌دهد اکبر فلاح با برگزاری این رقابت‌ها با یک تیر چند نشان را زده است. او علاوه بر اینکه بی منت و بی مزد برای آینده کشتی ایران تلاش می‌کند و نسلی را به کشتی ایران معرفی می‌کند، برای کشتی‌گیرانی که از شرایط خوب زندگی و اجتماعی برخوردار نیستند هم فضایی را به وجود می‌آورد که بتوانند شرایط زندگی سالم را به دست بیاورند. کاری بسیار بزرگ و حایز اهمیت که باید دیده شود و البته از سوی بسیاری از نهادها باید حمایت شود.

باید به اکبر فلاح برای طراحی چنین مسابقاتی تبریک و خسته نباشید گفت و البته باید پیگیر نهادها و دستگاه‌های مرتبط بود که پیگیر و حامی این مسابقات باشند. رفتارهای اینچنینی وقتی از حالت شعاری خود خارج شود، بازخوردهای زیادی را در جامعه به وجود می‌آورد و حتما به زودی اکبر فلاح و تمامی کسانی ‌که او را در این راه حمایت کردند، نتیجه واقعی زحمات‌شان را می‌بینند. اکبر فلاح این رقابت‌ها را با کمترین حامی و بدون حمایت شدن از سوی فدراسیون یا سازمانی برگزار کرد. در دوره مدیریت رسول خادم در فدراسیون کشتی هم مسابقات جام کودک با حضور کشتی‌گیران نونهال انجام می‌شد و هر سال هم از آن به‌عنوان بهترین مسابقات این رده سنی در سطح جهان یاد می‌شد اما این مسابقاتی که اکبر فلاح بدون پشتوانه برگزار کرد، کجا و مسابقاتی که همیشه در بوق و کرنا بود، کجا؟

 کاری که اکبر فلاح در یک باشگاه و با امکانات محدود و کمترین داشته‌ها انجام داد، بدون شعار، بدون زیاده‌گویی و بدون بزرگنمایی بود که می‌تواند خدمت بزرگی به کشتی ایران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز