خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی گرند اسلم ایران خبرداد:

برگزاری کارگاه های فنی برای تربیت مربیان بین المللی تکواندو

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۶۴۷

سرمربی تیم ملی گراند اسلم ایران می‌گوید که از امسال دوره های مربی گری درجه سه را به صورت پودمانی برگزار می کنیم. علاوه براین، برای مربیان بین المللی درجه یک و دو، کارگاه های فنی مختلفی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، برنامه " ورزش بدون ویرایش " با موضوع بررسی وضعیت موجود فدراسیون و تیم ملی تکواندو و با حضور سید نعمت الله خلیفه سرمربی تیم ملی گرند اسلم ایران از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد. 

خلیفه در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: اولین حضور رسمی تکواندوی ایران، سال 2000 در سیدنی بود. بعد از المپیک 2012 فدراسیون جهانی تصمیم گرفت که رسیدن به المپیک را مشروط به فاکتورهای متعددی کند تا تعداد زیادی از ورزشکاران در قالب المپیک حضور یابند و این شرایط، سیستم رنکینگ را ایجاد کرد. 

وی در ادامه این مطلب افزود: پس از مسابقات ریو، تغییراتی در سیستم امتیازدهی و نحوه برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی رخ داد که تعدادی از بازیکنان موفق در آن سیستم ، کمرنگ شدند. البته این موضوع تنها مختص کشور ما نبود و کشورهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داد.  

سرمربی تیم ملی گرند اسلم ایران خاطرنشان ساخت: یکی از دلایلی که موجب شده نتوانیم همچون المپیک 2015 قهرمان جهان شویم مشکلات شدید اقتصادی است که باعث شد ورزشکاران امکان آموزش دیدن تکنیک های جدید را نداشته باشند.  

خلیفه ادامه داد: قهرمانی جهانی سال آینده در گرفتن بالاترین سهمیه المپیک بسیار تعیین کننده خواهد بود. اما امسال شرایط با سال های گذشته کاملاً متفاوت است.

وی با اشاره به پتانسیل و زیربنای تکواندو و همچنین وجود نگاه کارشناسی به استعدادیابی در تمام رده ها تاکید کرد: برای تربیت بازیکن در رده خردسالان و نونهالان باید مربیان خوبی را تربیت کنیم و خوشبختانه فدراسیون در این راستا گام های اساسی برداشته است.

سرمربی تیم ملی گرند اسلم ایران در ادامه این مطلب افزود: دوره های مربی گری درجه سه شامل جلسات دو روزه و دروس تخصصی و عمومی بود. برای تربیت همه جانبه ورزشکاران در رده های پایه تربیت مربیان قوی امری ضروری است. به همین خاطر از امسال مربی گری درجه سه ما به صورت پودمانی برگزار می شود و تقریبا نزدیک به یک ماه و نیم افراد باید در کلاس ها حضور یابند. از طرف دیگر برای مربیان بین المللی درجه یک و دو، کارگاه های فنی مختلفی برگزار می شود. 

خلیفه در پایان یادآور شد: برخی مسائل در کشور ما سرعت پیشرفت و حرکت را از ما می گیرد. مجلس باید مصوبه هایی را بگذارند که دست فدراسیون برای اعزام ها باز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز