خبرگزاری کار ایران

تلاش سخت مدافعان سپاهان برای جلب نظر مورایس؛ رقابت 7 نفر برای 4 پست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۲۹۸

با جذب نیلسون جونیور، ترافیک خط دفاع سپاهان از قبل هم بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال سپاهان مراحل آماده سازی خودش را برای فصل جدید چند هفته‌ای است که شروع کرده و در این راه در کنار جذب یک سرمربی نامدار و مطرح مثل مورایس، در جمع بازیکنانش هم تغییرات گسترده‌ای داشته است و قرار است چهره متفاوتی از این تیم در لیگ بیست و دوم با آنچه قبلاً شاهدش بودیم را ببینیم.

یکی از پست‌هایی که سپاهان در آن تغییرات زیادی داشته خط دفاعی است که اتفاقاً فصل قبل از آن ناحیه ضربه زیادی خود و اصرار نویدکیا به بازی هجومی تیمش به عقیده خیلی‌ها باعث عدم انسجام در ساختار دفاعی شد و این موضوع امتیازات مهم و حساسی را از این تیم گرفت و طلایی پوشان را از کورس قهرمانی عقب انداخت.

از همین رو باشگاه سپاهان و مورایس اقدام به تغییراتی در این پست کردند و جدایی برخی نفرات هم لاجرم باعث شد باشگاه بیشتر به سمت این تغییرات متمایل شود و نکته حائز اهمیت در حال حاضر ترافیک شدید در این ناحیه از تیم است و چینش ترکیب احتمالاً 4 نفره خط دفاعی تبدیل به علامت سوال فصل جدید این تیم شده است.

سپاهان فصل قبل دانیال اسماعیلی‌فر را در سمت راست و امید نورافکن را در سمت چپ در اختیار داشت و در میانه هم از بین سه گزینه گولسیانی، نژادمهدی و پورقاز به تناوب از دو نفر در ترکیب اصلی استفاده می‌شدو زوج گولسیانی، نژادمهدی بیشترین حضور را در کنار هم در این ترکیب داشتند. از سویی دیگر از مقطعی به بعد نویدکیا همزمان با اسکوچیچ در تیم ملی و احتمالاً به درخواست او از نورافکن در پست دفاع میانی استفاده کرد و فرشاد احمدزاده در نقش مدافع راست طلایی پوشان حاضر شد و این تغییر باعث شد یکی دیگر از مدافعان میانی سپاهان هم نیمکت نشین شود و البته در کنار این نفرات محمدرضا مهدیزاده هم بود که به او فرصت چندانی در سپاهان نرسید.

حالا در فصل جدید و با توجه به جدایی اسماعیلی فر و گولسیانی و پیوستنشان به پرسپولیس و انتقال پورقاز به هوادار، سپاهان در سمت راست رامین رضاییان را به خدمت گرفت و او را جانشین اسماعیلی‌فر کرد و در سمت چپ هم با جذب میلاد زکی‌پور تقویت شد تا امید نورافکن رقیبی در این پست داشته باشد. در پست دفاع میانی هم سپاهان به جای دو بازیکن جدا شده خودش سه مدافع به خدمت گرفت. ابتدا محمد دانشگر در انتقالی پر سرو صدا راهی این تیم شد و در ادامه رناتو داسیلویرای برزیلی به خدمت گرفته شد و در حالیکه به نظر می‌رسید کار سپاهان در خط دفاع تمام شده روز گذشته از خرید دیگر این تیم رونمایی شد و نیلسون جونیور برزیلی دیگر خارجی دفاع میانی سپاهان شد.

حالا دغدغه شیرین مورایس انتخاب 4 نفر اصلی از بین این 7 بازیکن است. در سمت راست به نظر می‌رسد رامین رضاییان بی رقیب است و کار سختی برای حضور در جمع نفرات اصلی ندارد و در سمت چپ هم بسته به تفکرات مورایس باید دید از نورافکن استفاده خواهد شد یا زکی‌پور، با توجه به موقعیت نورافکن و عملکرد خوبش در سپاهان و همچنین ملی پوش بودن وی خیلی بعید است که نیمکت نشین شود و این به معنی کار سخت زکی‌پور در ترکیب اصلی است. از سویی جذب این بازیکن از گل گهر در شرایطی که پرسپولیس هم به دنبال جذبش بود بعید است به قصد نشستن روی نیمکت باشد و شاید هدف خرید وی، تغییر پست نورافکن در فصل جدید باشد که توانایی بازی در وینگر چپ، هافبک دفاعی و دفاع میانی را دارد.

در پست دفاع میانی هم دو جای خالی در ترکیب اصلی داریم و 4 مدعی که می‌توانند 5 نفر هم باشند. نژادمهدی از فصل قبل در این تیم باقی مانده و در دیدارهای تدارکاتی هم از او استفاده شده است و به جز او دانشگر و دو مدافع برزیلی هم هستند و از این 4 نفر دو بازیکن فیکس سپاهان خواهد بود. از سویی اگر زکی‌پور در سمت چپ به میدان برود بعید نیست مورایس هم قصد استفاده از نورافکن در دفاع میانی را داشته باشد که ظاهراً در تیم ملی اسکوچیچ قرار است این نقش را ایفا کند و در این صورت معادله خط دفاعی پیچیده تر از قبل هم خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز