خبرگزاری کار ایران

انجمن تولیدکنندگان قیر ایران تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۴۸

جلسه مجمع هیات موسس انجمن تولیدکنندگان قیر ایران روز سه شنبه 17 تیرماه 98 با حضور بیش از 50 شرکت تولیدی برگزار شد و پس از رای گیری، شرکت کنندگان در این جلسه ضمن موافقت با تشکیل این انجمن، اعضای هیات مدیره را انتخاب کردند.

مدیرعامل نفت جی ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: جلسه هیئت موسسان که روز سه شنبه 17 تیرماه در اتاق بازرگانی برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان همراه شد و بیش از 50 شرکت در آن حضور داشتند. بعد از برگزاری انتخابات و تعیین اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره انجمن، هیات موسسین پیگیری امور مربوط به انجمن را به اعضای هیات مدیره واگذار کرد.

اعظمی ادامه داد: تشکیل انجمن تولیدکنندگان به این دلیل بود که در کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی به دلیل حجم مجوزهای صادره برای فعالیت شرکت های قیرساز، عمده شرکت های تولیدکننده بزرگ مثل شرکت نفت پاسارگاد و نفت جی، نقش چندانی در تصمیم گیری های کلان در این اتحادیه را نداشتند.

مجید اعظمی افزود: علی رغم اینکه برخی از این شرکت ها زحمت زیادی برای تولید قیر نمی کشیدند، اما نظرات خود را بر کل فعالان و تولیدکنندگان گروه تحمیل می کردند؛ در نتیجه، در عمل نظر عمده اعضا مغفول می ماند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، مقرر شد انجمن تولیدکنندگان قیر ایران تشکیل شود که در این راستا همه تولیدکنندگان طی برگزاری مجمع عمومی هیات موسس این انجمن دور هم جمع شدند و ضمن رای گیری و تصویب اساسنامه جهت تشکیل رسمی انجمن تولیدکنندگان قیر، مقرر شد شرکت های بزرگ عضو انجمن جدا از موضوعات مربوط به اتحادیه، مشکلات کلیه تولیدکنندگان را پیگیری کنند.

اعظمی تاکید کرد: لزوم پیگیری مشکلات اعضا توسط انجمن از این جهت است که در اتحادیه علاوه بر تولیدکنندگان قیر، معامله گران و بازرگانان هم حضور دارند و در عمل، مشکلات تولیدکنندگان چندان در این اتحادیه مطرح و پیگیری نمی شد.

مدیرعامل نفت جی با بیان اینکه شرکت نفت جی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این انجمن انتخاب شده، اظهار کرد: طی جلسه هیات موسسان، انجمن تولیدکنندگان قیر ایران با انتخاب هفت عضو اصلی شامل نماینده شرکت های قطب قیر اصفهان، قیر هرمزگان، قیر آذربایجان، قیر تهران و نیز شرکت های نفت پاسارگاد و جی و دو عضو علی البدل تشکیل شد تا مسایل و مشکلات صنفی تولیدکنندگان قیر در راستای رونق تولید پیگیری و برطرف شود. شرط حضور در این انجمن داشتن پروانه بهره برداری تولید قیر است و بازرگانان نمی‌توانند در آن عضو شوند.

وی تاکید کرد: فعالیت این انجمن تعارضی با فعالیت کمیسیون قیر در اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی ندارد؛ زیرا طبق اساسنامه مصوب، از این پس انجمن پیگیر مشکلات تولیدکنندگان خواهد بود. در این رابطه، نکته مهم آن است که بیش از 95 درصد تولیدکنندگان قیر خودشان معامله گر و صادرکننده نیز هستند و عملا از این پس سیاست گذاری های مربوط به حوزه تولید قیر در این انجمن انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز