خبرگزاری کار ایران

شب رسانه با حضور اساتید مطرح عرصه ارتباطات و رسانه در کیش برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۷۳

پروفسور باقر ساروخانی در برنامه شب رسانه در کیش تاکید کرد: معرفی شایسته ظرفیت های جزیره کیش در عرصه ملی، منطقه ای و جهانی ماموریت مهم رسانه ها است.

به گزارش ایلنا؛ برنامه شب رسانه از سری برنامه های شب های فرهنگ با حضورپروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه ‌شناسی ارتباطات و شماری از اساتید مطرح عرصه ارتباطات و رسانه ، همچنین مشاور و مدیر کل حوزه مدیر عامل، معاونان فرهنگی و اجتماعی و عمرانی و امور زیربنایی، جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و خبرنگاران و اصحاب رسانه کیش عصر دوشنبه 17 تیر در خانه فرهنگ و هنر لبخند برگزارشد.

پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه‌شناسی ارتباطات در این نشست با اشاره به ظرفیت های ارزشمند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی وگردشگری کیش گفت: جزیره کیش می تواند سرزمین خلاقیت ، ابداع و ابتکارباشد و به پایلوت فعالیت های رسانه ای کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه تقویت فرهنگ در هر جامعه ای از آسیب های اجتماعی متعددی پیشگری می کند گفت : فرهنگ و ساختار اجتماعی مناسب جزیره کیش ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا این جزیره دروازه اتصال ایران به جهان باشد و در این مسیررسانه ها نقش بسیار موثری دارند.

پروفسور باقر ساروخانی کیش را نماد فرهنگ و قانونمندی درکشورخواند وبا اشاره به آرامش، امنیت بی نظیر و زیرساخت های خوب جزیره کیش گفت: تصویر سازی مناسب ازامکانات کیش در فضای بین المللی و تبدیل این جزیره به گزینه اول انتخاب گردشگران و سرمایه گذاران خارجی، ماموریت مهم اصحاب رسانه کیش است. 

وی تاکید کرد: رسانه های کیش باید تحلیل گرا، پژوهشگر و هوشمند باشند تا با معرفی شایسته توانمندی های کیش در شرایط حساس کنونی، هر تهدیدی به فرصت تبدیل شده و حرکت این منطقه آزاد در مسیر توسعه و پیشرفت سرعت گیرد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه شاخص های اجتماعی مناسب و سطح بالای سواد ساکنان جزیره کیش ساختار اجتماعی و مطالبه گری افراد جامعه را تقویت کرده است که همین امر الزامات مدیریتی ، فرهنگی و سیاسی خاصی را می طلبد گفت: در کیش حدود 97 درصد افراد جامعه باسواد هستند و شمار رسانه های مکتوب، خبرگزاری و پایگاه های خبری نیز در مقایسه باجمعیت 35 هزار نفری کیش مبین سطح آگاهی ساکنان این جزیره است.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها درتوسعه همه جانبه کیش ، ایجاد خانه مطبوعات را عامل مهمی در ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های رسانه ای منطقه برشمرد و برگزاری دوره های متعدد آموزشی در معاونت فرهنگی و اجتماعی را گام مهمی درجهت ارتقاء سطح علمی اصحاب رسانه کیش عنوان کرد.

پورعلی با تاکید بر اینکه ازنگرش انتقادی در رسانه ها استقبال می کنیم گفت: تقویت وحدت و انسجام ملی مهم ترین هنر رسانه ها است و نگرش انتقادی هوشمندانه و مسئولانه ضامن حفظ انسجام فرهنگی جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه ایجاد فضای تعامل و گفتگو حول دو محور مسئولیت و حقوق میسر است تصریح کرد: توانمند سازی فضای رسانه ای کیش نتیجه ارزشمند برگزاری نشست هایی چون شب رسانه و بهره مندی از اساتید مجرب این حوزه است که  حرکت این منطقه آزاد در مسیر توسعه و پیشرفت را تقویت می کند.

دکتر اسعدی مشاور فرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز تفهیم و تفاهم را اصل اساسی رسالت رسانه عنوان کرد و با اشاره به ضرورت تفکر انتقادی در رسانه ها گفت: سازمان های رسانه ای باید یادگیرنده، کارآمد و اثربخش باشند و اثر بخشی تنها با تفکر، تلاش و تعامل محقق می شود.

دکتر اسعدی با اشاره به ظرفیت های خوب جزیره کیش گفت: رسانه های جزیره کیش می توانند با معرفی شایسته این جزیره در عرصه ملی و بین المللی سهم موثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند.

وی افزود: برگزاری شب رسانه اگرچه برای تجلیل از نام آوران عرصه ارتباطات و رسانه است اما با فراهم آوردن زمینه بهره مندی از نخبگان علمی و فرهنگی کشور، فرصت مغتنمی برای حل چالش های رسانه ای فراهم می کند.

وی با اشاره به توسعه فضای رسانه ای در عصر حاضر گفت : امروزه فضای مجازی نه تنها معضل نیست بلکه موهبتی است که برای استفاده بهینه ازآن نیازمند بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و استفاده از ظرفیت علمی نخبگان کشور هستیم.

لازم به ذکراست در بخش تخصصی این نشست که با حضور پرفسور ساروخانی، دکترنصرالهی ، دکتر نعمتی و استاد محمد حسین رحمانیان برگزار شد چالش های فرارروی رسانه درعصر ارتباطات به اختصار بررسی و راهکارهای علمی استفاده حداکثری از ظرفیت های خوب رسانه ای کیش عنوان شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز