خبرگزاری کار ایران

روز گردشگری در تقویم کشور ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۶۷

معاون گردشگری کشور در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال در دانشگاه سمنان گفت: روز گردشگری در تقویم کشور ثبت خواهد شد. این روز برای یادآوری و تبیین جایگاه گردشگری در اقتصاد و سایر بخش‌های کشور است.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری با تبریک روز جهانی و هفته گردشگری گفت: در طول ۱۰ سال گذشته، از هر پنج شغل یک شغل در حوزه گردشگری بوده است و در حال حاضر ۳۲۰ میلیون شغل در حوزه گردشگری در دنیا وجود دارد.

او اضافه کرد: گردشگری زمینه‌ساز اشتغال‌زایی در کشور است و تمام اقشار جامعه را دربرمی‌گیرد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به این‌که، آموزش گردشگری در تمام بخش‌ها و سطوح باید انجام شود، اضافه کرد: امروز در عرصه جهانی صنعت گردشگری به این درک رسیده است که آموزش تئوری جوابگو نیست و به‌جای آموزش بیشتر از حرفه و مهارت‌آموزی استفاده می‌شود.

او یادآور شد: سندی تحت عنوان نظام جامع آموزش گردشگری کشور با رویکرد تحولی در دست تدوین است و با همکاری دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، به‌روزرسانی سرفصل‌های آموزشی در دست تدوین است.

تیموری ادامه داد: توسعه گردشگری در کشور باید همراه با توسعه پایدار و توزیع متناسب در کل کشور باشد.

او تصریح کرد: برای اولین بار تقویم رویدادهای گردشگری کشور تدوین‌شده است و آبان ماه جشنواره ایل سنگسری در استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: تدوین مسیرهای جدید گردشگری ازجمله برنامه‌هاست، سمنان نیز در مسیر رشد و توسعه گردشگری قرار دارد و محور توسعه استان، گردشگری است.

انتقال ارزش‌ها ازجمله کارکردهای گردشگری است

حبیب‌الله خجسته پور (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان) نیز در این همایش گفت: صنعت گردشگری مؤلفه‌های زیادی ازجمله انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها را به همراه دارد.

او انتقال ارزش‌ها را ازجمله کارکردهای گردشگری دانست و افزود: گردشگری، صنعتی با ویژگی‌های خاص است، رشد گردشگری نیاز به سه مؤلفه همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم دارد.

خجسته پور تصریح کرد: تمام مردم باید شیوه‌های رفتار با گردشگر را آموزش ببینند.

او ادامه داد: استان سمنان در زمینه‌های گردشگری مذهبی، طبیعی، عرفانی، تاریخی، آیینی و ...دارای قابلیت‌های بسیاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود: استان سمنان در آبان ماه میزبان جشنواره ملی ایل سنگسری است و این جشنواره زمینه رشد گردشگری استان را فراهم می‌کند.

او ادامه داد: هیچ کاری نتیجه‌بخش نخواهد بود مگر در بستر علمی انجام شود و خوشحالیم که این همایش در دانشگاه برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز