خبرگزاری کار ایران

همایش بین‌المللی شمس و مولانا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۹۸۱

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوی از برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عزیز میرزایی (رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی) با اعلام خبر برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا، گفت: این همایش در تاریخ ۷ و ۸ مهرماه ۱۳۹۸ (۲۹ و ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹) به همت مدیریت شهری شهرستان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مؤسسۀ تولیت آرامگاه شمس تبریزی و با همکاری شهرداری، شورای شهر و معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان خوی برگزار خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی مانند دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه گیلان، دانشگاه الزهرا (س)، مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مؤسسۀ فرهنگی اکو، کمیسیون ملی یونسکو،پژوهشگاه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور, مرکز اسناد فرهنگی آسیا، کمیتۀ ملی ایکوم ایران و همچنین مراکز اداری، علمی و فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به محورهای همایش، گفت: شمس و مولانا از منظر پژوهش‌های ادبی و عرفانی، شمس و مولانا از منظر پژوهش‌های میان رشته‌ای از جمله محورهای مهم این همایش بین المللی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خود عنوان کرد: تاکنون ۲۰۵ مقاله به این همایش ارسال شده که ۱۰۵ مقاله به مرحله داوری راه یافته و از میان این مقالات ۱۸ مقاله برای ارائه توسط کمیته علمی انتخاب شده‌اند و از میان ۱۰۵ مقاله داوری‌شده ۸۱ مقاله نیز در کتاب مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه براساتید داخلی از دانشگاه‌های سراسر کشور شمس پژوهانی از کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، فرانسه، بنگلادش و پاکستان هم به این همایش مقاله ارسال کرده که ازین مقالات سه نفر از کشورهای ترکیه و پاکستان به مرحله ارائه انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز