خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی مازندرانی مطرح کرد:

طلبه نباید سراغ مشاغلی مانند مسافرکشی و فروشندگی برود/ وضعیت درس خواندن و تحقیق از سوی طلاب تاسف‌بار است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۷۹

تولیت حوزه علمیه امام‌حسین(ع) شهر ری گفت: طلبه نباید سراغ مشاغلی مانند کار با ماشین (مسافرکشی) و فروشندگی برود.

 به گزارش ایلنا، آیت‌الله "سیدرضا حسینی مازندرانی" در آیین افتتاحیه حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری که امروز (دوشنبه، ۲۵ شهریورماه) در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه طلبه باید متدین، مومن و انقلابی باشد و بطله نباشد، اظهار کرد: ایمان و عمل لازم و ملزوم همدیگر هستند بنابراین طلبه‌ای که اهل تدین، ایمان، تحقیق و نویسندگی نباشد، بهتر است سراغ کار دیگری برود. امروزه وضعیت درس خواندن و تحقیق از سوی طلاب، تاسف‌بار است. طلبه بنابر سخن حضرت امام خمینی (ره) باید زی طلبگی را رعایت کند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: طلاب باید در امور خیر بر سایر گروه‌های مردم، سبقت بگیرند "فاستبقو بالخیرات." طلبه باید اهل نماز شب و تهجد و زیارت عاشور باشد زیرا این امور موجب توفیق فرد و نورانی شدن قلب او و شکست دشمن می‌شود. امام زمان(عج) خطاب به سیدرشتی، قرائت نافله، زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره را توصیه فرمودند.

این فقیه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اظهار کرد: طلبه باید تمام وقت در مدرسه علمیه حضور داشته باشد و تحصیل و تحقیق را کار اصلی خود بداند. طلبه باید برای عالم شدن تلاش کند زیرا مردم، روحانیون باسواد را همه جوره مورد حمایت قرار می‌دهند و برای او احترام ویژه ای قائل می‌شوند. مردم احترامی برای روحانی بی‌سواد قائل نیستند.

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری اضافه کرد: طلبه‌ای که اهل تقوی و زی‌طلبگی نباشد به درد اسلام و انقلاب اسلامی نمی‌خورد. امام صادق (ع) فرمودند "با کسی رفت و آمد داشته باشید که شما را به یاد خدا بیندازد." برخی طلبه‌ها در انتخاب هم‌نشین خود دقت ندارند و مسیر زندگی‌شان به سوی تباهی می‌رود.

وی ادامه داد: منبر و تبلیغ طلبه و روحانی بی‌تقوی هیچ اثری در باورها و قلوب دیگران ندارد. کسی که اهل عمل و اخلاص نباشد کلامش بی‌تاثیر خواهد بود.

امام جماعت مسجد و تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) بیان کرد: مراجع معظم تقلید با ممارست به تقوی، اخلاص، نماز شب، تهجد، زیارت عاشورا و نافله و همچنین جدیت در مطالعه، مباحثه و پژوهش در دوران طلبگی شان، به درجه اجتهاد و فقاهت رسیده‌اند. بدون تلاش نمی‌شود به جایی رسید. اطلاع دارم پدر برخی از طلاب، به سختی کسب درآمد می‌کنند و با هزار و یک سختی و گرفتاری، هزینه تحصیل طلبه خود را تامین می‌کنند، ولی فرزندشان نسبت به لوازم و شرایط اولیه و بدیهی طلبگی، کم توجه هستند.

این فقیه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: اگر طلبه به قصد قربت و کسب رضایت الهی درس بخواند، امام زمان (عج) زندگی او را تامین می‌کند. طلبه نباید سراغ مشاغلی مانند کار با ماشین (مسافرکشی) و فروشندگی برود. طلبه باید زندگی خود را وقف خدمت به دین و انقلاب اسلامی کند و در مسیر فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز