خبرگزاری کار ایران

آقاپورعلیشاهی در گفت‌وگو با ایلنا:

مونسان بهترین گزینه برای جلوگیری از کُندی در تصمیم‌سازی‌های وزارت میراث فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۶۵۲

یک عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از رئیس‌جمهور از اینکه چرا یک وزیر زن را برای وزارت آموزش و پرورش معرفی نکرد، گفت: رئیس‌جمهور می‌گفت گزینه ندارم ما انواع و اقسام گزینه‌ها را معرفی کردیم از نماینده مجلس معرفی کردیم تا معاون وزیر آموزش و پرورش اما آقای رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر زن، انصاف سیاسی نداشت.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره معرفی مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در شرایط فعلی و با توجه به عملکردی که آقای مونسان در این حوزه داشته مشخص است. ایشان در بخش گردشگری داخلی و بوم گردی علیرغم کمبود منابع همه تلاش خود را به کار بست تا نتایج مورد نظر در این بخش را حاصل کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی اگر فرض را بر این بگیریم که گزینه دیگری به غیر از آقای مونسان معرفی می‌شد، تا آن فرد می‌خواست تیم مدیریتی خود را بچیند فرصت از دست می‌رفت. در شرایط فعلی باید با کمترین تلاطم از فرصت‌ها استفاده کنیم، تغییرات مدیریتی خود باعث تلاطم و کندی کار شده و ممکن است باعث عدم تصمیم‌گیری هم شود. برای اینکه ما این تلاطم مدیریتی را نداشته باشیم و در تصمیم‌سازی‌ها کندی صورت نگیرد، بهتر است سکان‌دار این وزارتخانه آقای مونسان باشد. 

این عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که رای بالای مجلس به مونسان تا چه میزان او را در نیل به اهداف این وزارتخانه کمک خواهد کرد؟، گفت: به نظر من آقای مونسان یک قسمت از ده قسمت حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. برای رسیدن به نقطه مطلوب در این بخش باید امنیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در داخل کشور بیش از پیش تقویت شود. همچنین باید به موضوع سبک زندگی در خانواده‌های ایرانی توجه کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم یادآور شد: جذب سرمایه‌گذاری در داخل کشور و استانداردسازی مناطق گردشگری هم از دیگر مواردی است که باید برای رسیدن به اهداف این وزارتخانه به آن توجه ویژه داشت. ما در بحث گردشگری می‌توانیم گردشگری سلامت، گردشگری جغرافیایی و حتی گردشگری تکنولوژی را مدنظر داشته باشیم. این موارد نشان می‌دهد صفر تا صد تصمیم‌گیری‌ها در این بخش فقط آقای مونسان نیست.

این عضو اصلاح‌طلب فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: در بخش گردشگری، سازمان برنامه، وزارت اقتصاد، وزارت صمت، سازمان محیط‌زیست و... هم نقش دارند و آقای مونسان یک قسمت از آن ده پازل توسعه گردشگری است. به نظر من رای بالا یا پایین اتفاق خاصی را رقم نخواهد زد، ولی ما آرزوی موفقیت آقای مونسان را داریم. ایشان هم باید بداند این بار برای پاسخگویی در مقام وزارت باید به مجلس بیاید و دیگر همچون گذشته که معاون رئیس‌جمهور بود و از سوال نمایندگان مصونیت داشت، نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز