خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از هفته دولت؛

۲۲۶ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی ر ونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۵۸

در چهارمین روز از هفته دولت، ۲۲۶ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی با حضور سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با دستور رئیس جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در مراسم  رونمایی از ۲۲۶  پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران و مسئولان بخش دولتی و خصوصی حضور داشتند.

این ۲۲۶ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۲هزار و ۱۸۰میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و زمینه اشتغال‌زایی برای ۲۶۴۵ نفر فراهم شده است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، با ارائه گزارشی خطاب به روحانی در سخنانی گفت: با حمایت‌های جناب‌عالی شاهد رونق و نشاط در حوزه گردشگری هستیم و علاوه بر افزایش ورود گردشگران خارجی، گردشگری داخلی نیز رونق دارد و شاهد استقبال سرمایه گذاران از حوزه گردشگری هستیم.

 مونسان افزود: سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر ورودی به کشور داشتیم که امسال نیز شاهد افزایش ورود گردشگران به کشور هستیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر شاهد حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هستیم که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان آن در دولت دوازدهم صورت گرفته ضمن این که  در دولت دوازدهم ۴۵۰۰ موافقت اصولی صادر شده است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: خوشبختانه با حمایت‌های دولت محترم تدبیر و امید، امروز شاهد افتتاح ۲۲۶ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲هزار و ۱۸۰میلیارد ریال هستیم که با بهره برداری از پروژه های بخش گردشگری، ۵هزار تخت به ظرفیت تخت‌های اقامتی کشور اضافه می‌شود.

مونسان سپس به افتتاح پروژه های استان تهران در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: در استان تهران نیز به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ۱۰ پروژه گردشگری و شش پروژه صنایع‌دستی به صورت رسمی با حجم سرمایه گذاری ۵۳۰میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

بعد از ارائه گزارش توسط مونسان و توضیحات او درباره پروژه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته دولت، دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئوکنفرانسی دستور افتتاح پروژه‌های حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز