خبرگزاری کار ایران

مونسان مطرح کرد:

تبدیل دریاچه اوان در قزوین به مقصد گردشگری طراز اول

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۶۲۳

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در دومین روز سفر خود به استان قزوین از دریاچه اوان در منطقه الموت بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان با همراهی تعدادی از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی، استاندار قزوین و جمعی از مسئولان محلی این استان از دریاچه اوان در منطقه الموت از نزدیک بازدید کرد.

 مونسان در این بازدید ها گفت: «جای خوشحالی است که این دریاچه و تالاب ثبت ملی شده و حفاظت خواهد شد. همکاران من گزارش دادند که گردشگران زیادی سالانه از اینجا بازدید می‌کنند.»

او افزود: «جوامع محلی هم برخوردار هستند و ما می‌ خواستیم بحث بوم‌گردی را مطرح کنیم که گویا مردم روستا به‌صورت "خانه مسافر" مشغول پذیرش گردشگر هستند، فقط باید آموزش ببینند تا کیفیت خدمات دهی به گردشگران بالا برود و‌ استانداردهای اقامتی رعایت شود.»

وی‌ ادامه داد: «بحث بعدی جذب سرمایه‌گذار با رعایت کامل موازین زیست‌محیطی و قانونی است تا روی جاذبه های این دریاچه بیشتر مانور داده شود و علاوه بر اینکه گردشگران  لذت بصری می برند،از امکانات محیط هم استفاده کنند.»

او گفت: «در ایامی از سال دریاچه اوان تا ۱۵هزار بازدید کننده هم دارد که این ظرفیت بزرگی است و با سامان‌دهی منطقه جوامع محلی هم از اشتغال و‌ درآمدزایی آن بهره خواهند برد.»

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: «این منطقه در حال حاضر نیز گردشگر دارد اما به خاطر شرایط اقامتی، مدت زیادی نمی توانند بمانند، طبیعتا هرچه زمان اقامت گردشگران بیشتر باشد، برای اقتصاد مردم منطقه هم بهتر خواهد بود. باید بحث بوم‌گردی را اینجا تقویت کرد تا از ظرفیت اکوتوریست‌ها که معمولا از اقامت‌های بوم‌گردی استقبال می‌کنند.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در این سفر از روستای زرآباد و اقامتگاه بوم‌گردی میرزاجان در این روستا بازدید کرد. معاون رئیس‌جمهوری در ادامه به زیارت بارگاه امامزاده حضرت علی‌اصغر (ع) در این روستا رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز