خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تبلیغات و گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

طرح انطباق کشورهای بازارهدف با محصول و استان مقصد ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۶۸

مدیرکل دفتر تبلیغات و گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: طرح همتاسازی و انطباق کشور بازار هدف با محصول و استان مقصد مطالعه و ابلاغ شد. بر این اساس، استان‌هایی که بتوانند جاذبه و خواسته مورد نظر گردشگران خارجی را تامین کنند را شناسایی و به عنوان مقصد سفر به کشورهای بازار هدف معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم لاریجانی (مدیرکل دفتر تبلیغات و گردشگری سازمان میراث فرهنگی) با اعلام خبر اجرا و ابلاغ طرح همتاسازی و انطباق کشور بازار هدف با محصول و استان مقصد، گفت: بعد از آنکه بر اساس ۱۳ شاخص اصلی و ۶۰ زیر شاخه فرعی، ۸۴ کشور را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت از میان آنها ۳۰ کشور را به عنوان کشورهای اولویت دار برای بازار هدف گردشگری ایران در نظر گرفتیم، این ۳۰ کشور بر اساس امتیازهایی که کسب کردند به چهار دسته تقسیم شدند که در دسته اول پنج کشور، دسته دوم ۵ کشور؛ دسته سوم ۱۰ کشور و دسته چهارم نیز ۱۰ کشور  جای گرفتند. در گام بعدی بر اساس ذائقه سفر گردشگران ۳۰ کشور مورد نظر و بر اساس محصولی که هر یک از استان‌های کشور ارائه می‌دهند، همتاسازی و انطباق انجام دادیم.

 او در توضیح همتاسازی و انطباق کشور بازار هدف با محصول ارائه شده از سوی استان مقصد سفر گفت: به‌طور مثال به این نتیجه رسیدیم که گردشگران کشور عمان بیشتر به دنبال درمان و گردشگری سلامت هستند از این رو استان‌هایی که محصولی همسو با گردشگری سلامت ارائه می‌دهند را به عنوان مقصد این بازار هدف در نظر گرفتیم. گردشگران کشور عراق نیز از جمله گردشگران زیارتی به حساب می‌آیند از این رو استان‌هایی که در حوزه گردشگری زیارتی فعال هستند مقصد این گردشگران خواهند بود. همچنین کشورهای اروپایی در پی جاذبه‌های  فرهنگی- تاریخی هستند و گردشگران چینی نیز به دنبال جاذبه‌هایی از تاریخ و فرهنگ و طبیعت گرفته تا سلامت و گردشگری تجاری هستند. بر این اساس، استان‌هایی که بتوانند جاذبه و خواسته مورد نظر گردشگران خارجی را تامین کنند را شناسایی و به عنوان مقصد سفر به کشورهای بازار هدف معرفی خواهیم کرد.

 مدیرکل دفتر تبلیغات و گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، اکنون مشخص شده که برای هر یک از کشورهای بازار هدف گردشگری ایران کدام یک از استان‌ها می‌توانند بر اساس محصول ارائه شده، مخاطب قرار گیرد و مقصد سفر گردشگران خارجی باشد. این طرح به ما کمک می‌کند تا منابع  موجود در هر یک از استان‌های مدنظر را مدیریت کنیم و برنامه‌ریزی‌ها و تامین زیرساخت‌ها را بر اساس بازار هدف تعیین شده پیش ببریم. این طرح به تمام استان‌ها ابلاغ شده.

 به گفته او، قبل از ابلاغ انطباق بازار کشورهای هدف استان مقصد، هر یک از استان‌های کشور سعی می‌کرد برای تمام محصولات خود بروشور و معرفی جاذبه تهیه کند و در واقع شاهد نوعی اتلاف منابع بودیم؛ این در حالی است که اکنون  هر استان به طور تخصصی می‌داند که  کدام کشور بازار هدف اوست و بر اساس خواسته و نیاز آن گردشگران منابع خود را تامین می‌کند.

به گفته لاریجانی، در تحقیق بازار، اطلاعاتی از جمله سنِ گردشگران بازار هدف، بازه زمانی سفر آنها، تعطیلات و  مدت زمان تور، میزان هزینه‌کرد مدنظر قرار گرفته و بر اساس ذائقه‌سنجی که انجام شد، انطباق بازار، محصولات و مقاصد مشخص شده است. 

 مدیرکل دفتر تبلیغات و گردشگری معاونت گردشگری ادامه داد: بر اساس انطباق بازار با محصول، به جز ساماندهی تبلیغات، حضور هر یک از استان‌ها در نمایشگاه‌های خارجی مشخص شده است. در سال ۹۸ شرکت در بیست نمایشگاه بین‌المللی را مصوب کرده‌ایم، بر این اساس هر یک از استان‌ها می‌داند که در کدام یک از نمایشگاه‌های خارجی باید شرکت داشته باشند. ضمن آنکه برگزاری تورهای آشناسازی نیز ساماندهی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز