خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد:

گنبدهای نمکی قشم ؛جاذبه جهانی نیازمند حفاظت

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۹۲۲

طالبیان با تأکید بر ثبت قشم به عنوان یک اثر جهانی تصریح کرد: وجود گنبدهای نمکی جزیره قشم که یکی از بزرگترین پدیده‌های طبیعی به شمار می‌رود می‌تواند جاذبه‌ای جهانی را برای منطقه رقم بزند و نیازمند حفاظت بیشتری است.

به گزارش ایلنا، محمد حسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی کشور) در نشستی که با رییس پژوهشگاه و سرپرست اداره میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم داشت، با بیان اینکه طرح‌های مختلفی باید در منطقه آزاد قشم اجرا شود، گفت: تمامی امور مربوط به ساماندهی پرونده‌های تاسیسات و تشکل‌های گردشگری و میراث فرهنگی جزیره قشم باید طبق کار کارشناسی و با نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی، میراث ناملموس را یکی از موضوعات مهم در منطقه قشم دانست که به گفته او، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تمام توان خود را به کار خواهد بست تا این میراث ثبت و پشتیبانی از آن به طور مناسبی انجام گیرد.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: موضوع قشم و ثبت آن به عنوان یک اثر جهانی و همچنین طبیعت تاریخی و فرهنگی و زمین‌شناسی آن به‌عنوان یک پدیده مهم باید مورد مطالعه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: وجود گنبدهای نمکی در جزیره قشم که یکی از بزرگترین پدیده‌های طبیعی به شمار می‌رود و می‌‌تواند جاذبه‌ای جهانی را برای منطقه رقم بزند، نیازمند حفاظت بیشتری است.

طالبیان از آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جهت بهبود و ساماندهی منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: ایجاد موزه، حفظ میراث زیر آب و از همه مهم‌تر حوزه گردشگری این منطقه که برای مردم بسیار جذاب است در دستور کارهای اصلی سازمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته و مطالعات گسترده‌ای در بخش باستان‌شناسی و مردم‌شناسی در حال انجام است.

وی به اراده جدی دست‌اندرکاران و مدیران بخش‌های مختلف در منطقه آزاد قشم و میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: مدیران مجموعه‌های مختلف بایستی اراده سیستمی داشته باشند زیرا کارها در این بخش بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، در این جلسه موضوع بهبود و ارتقاء کیفی خدمات و فعالیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد قشم مورد بحث و بررسی مرتضی شیخ‌زاده (معاون فرهنگی منطقه آزاد قشم)، بهروز عمرانی (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) و طاهره شهرکی (سرپرست اداره میراث میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم) قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز