خبرگزاری کار ایران

طالبیان خبرداد:

تپه ۸ هزار ساله قرچک باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۶۶۵

معاون میراث‌فرهنگی کشور در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال اجرای طرح راه‌سازی در محل تپه باستانی پوئینک در شهرستان قرچک استان تهران تاکید کرد:‌ این تپه که ثبت ملی است و قدمت لایه‌های اولیه آن به عصر آهن (۶ تا ۸هزار سال پیش) می‌رسد باید حفظ و صیانت شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسن طالبیان اظهار داشت: گزارش سازمان میراث‌فرهنگی مربوط به این تپه تهیه شده است و با حضور مسئولان استان تهران موضوع حفاظت از آن بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه قدمت لایه‌های زیرین و نخستین این تپه از عصر آهن شروع می‌شود و تا دوره قاجار ادامه پیدا می‌کند، قدمت هسته اصلی این تپه را مربوط به دوره سلجوقی بیان و بر صیانت از این اثر مهم تاریخی تاکید کرد.

طالبیان با تایید انجام کاوش‌های باستان شناسی در این تپه گفت: کاوش‌ها توسط باستان شناسان زیر نظر پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام شده است.

وی توضیح داد: قرار بوده یک کمربندی از آنجا (محل تپه) بگذرد اما این اثر، ثبتی است و باید حفظ شود.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: قرار شده در جلسه ای با حضور مسئولان میراث فرهنگی استان تهران و نیز مسئولان محلی، راه حل هایی ارائه تا هم این تپه تاریخی حفظ شود و هم بتوانند مسیر جاده کمربندی را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: حتماً باید برنامه حفاظت، معرفی و هدایت مسیر جاده کمربندی به مسیر دیگری انجام و طرح کنونی کمربندی تغییر کند.

تپه باستانی پوئینک در مسیر احداث کنار گذر جنوبی شهرستان قرچک قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز