خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری سریال دلدار مطرح شد؛

درام‌نویسان خوب از خانه بیرون بیایند/ تفاوت دستمزدها تقصیر بازیگر نیست/ مسئله خودی و ناخودی باید تمام شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۶۳

نشست خبری عوامل مجموعه تلویزیونی دلدار عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری عوامل مجموعه تلویزیونی دلدار با حضور نوید محمودی تهیه‌کننده، آزیتا ایرایی نویسنده، نیما رییسی، علیرضا آرام، بهزاد فراهانی، سوگل خلیف، مهران نائل، حسام محمودی و شادی مختاری (بازیگران) در سالن اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.

نوید محمودی تهیه کننده ابتدای این نشست گفت: یکی از مهمترین چیزهایی که در کار هنری شما مهم است این بوده که ببینید مخاطبان با کار شما چه برخوردی می‌کند چراکه دلیل ساخت شدن سریال در تلویزیون یا هر مدیوم دیگری تماشا شدن توسط مردم است و ما به‌زعم نظرسنجی سازمان صداوسیما بین سریال ماه‌رمضان از طیف بیننده دوم شده‌ایم که برای ما خیلی جذاب و با اهمیت است چراکه سریال شبکه سه که در بین سریال‌ها اول شده دلیل‌های متفاوتی دارد.شبکه سه، شبکه جوان بوده و فرم برنامه‌ها در آن متفاوت است. همچنین همه فوتبال‌ها از این شبکه روی آنتن می‌رود به همین دلیل بیشترین مخاطب را دارد. با این تفاسیر سریال دلدار پر  مخاطب در شبکه دو طی این سال‌ها بوده و این حاصل تلاش همه تیم است.

همچنین بهزاد فراهانی نیز در این نشست گفت: در این جمع من قدیمی‌ترین کارمند صداوسیما هستم و به همان اندازه از آن دلخورم. میدان کار در تلویزیون کمی تضعیف شده و وقتی کاری به روابط مردم می‌پردازد، مردم همان را می‌بینند. دلدار از همین مدل بوده و متاسفانه این مدل کارها در تلویزیون کم بوده و سطح سریال‌ها پایین آمده است. مسئله خودی و ناخودی باید تمام شود و درام‌نویسان خوب از خانه خود بیرون بیایند و به نوشتن کارهای تازه بیایند.

 وی در ادامه به بیان یک خاطره از زمان پخش سریال پرداخت و گفت: زمانی که من در سریال هنوز رضایت نداده بودم که آرش بیرون بیاید از لرستان با من تماسی گرفته شد که خیلی از آن لذت بردم. فردی گفت حاج‌قاسم اگر آرش را نبخشید با یک برنو دست دوم به تهران می‌آیم و حساب‌تان را خواهیم رسید. به نوعی این موضوع برایم خیلی جذاب بوده و از اینکه سریال دیده می‌شود لذت زیادی بردم.

آزیتا ایرایی هم در ادامه این نشست گفت: نگارش فیلمنامه این اثر 8 تا 9 ماه زمان برده و این کار یکی از بهترین تجربه‌های کاری من به شمار می‌رود چراکه خیلی کم پیش می‌آید نویسنده یک سریال 90 درصد از متن اجرا شده راضی باشد. این یک محبت بزرگ است که در این کار برای من اتفاق افتاده است.

نوید محمودی در ادامه درباره اعمال‌نظرهایی که در تلویزیون به سریال‌ها می‌شود توضیح داد: باور کنید هیچ اعمال نظری برای این سریال و تجربه قبلی من در تلویزیون به ما نشده است. متاسفانه یک فضایی وجود دارد که تلویزیون می‌گوید این را حذف و این را اضافه کنید که برای ما وجود نداشت. مدیران تلویزیون نیز جزئی از این جامعه هستند ولی محدودیت‌هایی وجود دارد که با توجه به مدیوم این رسانه قابل پذیرش است.

وی درباره نقدهایی که در رسانه‌ها  به سریال دلدار شده اظهار داشت: نقد باید منصفانه باشد و اگر ما بدی‌های یک اثر را می‌بینیم باید نکات مثبت آن را ذکر کنیم. این مدت سه نقد در یک خبرگزاری خواندم که بدترین نقدهای زندگی‌ام بود. ذهنیت این نقدها این بود که ما سریال‌های تلویزیون را بزنیم. اینکه فدراسیون فوتبال نمی‌تواند با آلمان بازی کند یعنی تحریم هستیم. وقتی شما نیمه خالی لیوان را می‌بینید یعنی زدن و وقتی سریالی را از تلویزیون می‌بینیم و مردم آن را دوست دارند باید به آن پرداخت ولی وقتی فقط نقاط منفی گفته می‌شود نمی‌توان آن را پذیرفت.

این تهیه کننده در ادامه بیان کرد: تلویزیون مدیوم حساسی بوده و خیلی از موارد را نباید در آن پرداخت. به عنوان مثال اگر به کودکی تجاوز می‌شود تلویزیون نباید خیلی به آن بپردازد چون قبح یکسری موارد به این صورت ریخته می‌شود. باید در تلویزیون یکسری موارد را رعایت کرد. خشونت‌هایی که در سینما نشان می‌دهیم را نمی‌توان در تلویزیون نشان داد. برای اینکه تلویزیون در خانه بوده و متعلق به همه افراد خانه است و هنوز هم این فرهنگ وجود ندارد که بچه در ایران ساعت 8 شب بخواند و سریال فقط برای بزرگسالان ساخته شود.

محمودی درباره انتخاب بازیگران این سریال نیز بیان کرد: من و برادرم در انتخاب بازیگران به این مورد که چه کسی طرفدار زیادی دارد توجه نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم همیشه بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

وی همچنین درباره نشان دادن روابط دختر و پسرها در سریال دلدار نیز توضیح داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که شاید خیلی چیزهایی که در تلویزیون می‌بینیم در جامعه نیست. ما سعی کردیم اگر روابط دختر و پسرها را نشان می‌دهیم و اگر این اتفاق می‌افتد دختر سریع می‌آید به مادرش می‌گوید. به نوعی سعی داشتیم به مخاطب بگوییم این موضوعات را با خانواده‌ات در میان بگذار تا بتوانیم بهتر آن را به ثمر برسانیم.

همچنین بهزاد فراهانی در ادامه این نشست گفت: حد فاصل هزار دستان علی حاتمی و سریال‌های امروز تلویزیون بسیار است. امروز یک بوته کاهو 17 هزار تومان هزینه دارد و هزینه تهیه فیلم و سریال در تلویزیون بسیار بالاست . همچنین تفاوت دستمزدها بین بازیگران تضادی است که تقصیر ما عمله‌های هنر نیست. عده‌ای به تلویزیون می‌گویند رسانه ملی ولی من رسانه ملی را قبول ندارم چراکه این رسانه ملی در خیلی موارد خوب هزینه می‌کند و در خیلی جاها نه .

نوید محمودی در ادامه بیان کرد: همه جای دنیا سریال‌های شبانه تلویزیون با هزینه کمتری ساخته می‌شود. سریال‌هایی هم وجود دارد که برای آنها هزینه بیشتری در نظر گرفته شده که تلویزیون ما نیز همین‌طور است.

وی متذکر شد: ما در این سریال خیلی سعی کردیم به بحث گفت‌وگو توجه کنیم. خواستیم به مردم بگوییم با هم حرف بزنید چراکه خیلی از مسایل با گفت‌وگو حل خواهد شد. خیلی از دلایل درگیری‌ها در جامعه ما این است که مسوولان با هم حرف نمی‌زنند و به این صورت این مشکلات به جامعه سرایت می‌کند. در صورتی که اگر جناح‌ها و گروه‌های با یکدیگر گفت‌وگو کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نوید محمودی در پایان گفت: تا همین چند سال پیش هر شبکه تلویزیون ما هر روز سریال نداشت ولی امروز این اتفاق افتاده که نشان‌دهنده رونق گرفتن سریال‌سازی و  کار کردن دوستان است. همین حالا تلویزیون تا سال 99 خود سریال دارد و سریال‌هایش را برنامه‌ریزی کرده و حتی با ما درباره سریال‌هایش نیز صحت کرده که ان‌شاءالله سال 1400 همین سالن بنشینیم و درباره آن صحبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز