خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مدیرعامل فارابی، معاون سیما و انجمن بازیگران سینما برای درگذشت پرویز بهرام

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۶۳۵

بنیاد سینمایی فارابی، معاون سیمای صداوسیما و انجمن بازیگران سینما درگذشت پرویز بهرام را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به شرح زیر است:

استاد «پرویز بهرام» یکی از چهره‌های ماندگار و فراموش نشدنی هنر دوبلاژ به خاطره‌های ازلی پیوست. طنین صدای جاودانه و نادر این هنرمند وارسته در یاد و خاطر مردم و هنردوستان ماندگار خواهد ماند و آثار به جای مانده از وی میراثی به یاد ماندنی خواهد بود.

درگذشت استاد پرویز بهرام از پیشکسوتان عرصه دوبله ایران را به خانواده گرامی ایشان و جامعه هنری کشور تسلیت عرض کرده، و برای ایشان از درگاه خداوند متعال، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.»

این هنرمند، چند سالی هم به عنوان بازیگر، صحنه تئاتر را تجربه کرده بود. از کارهای شاخص وی می‌توان به گویندگی در مجموعه مستند «جاده ابریشم» و گویندگی به جای شخصیت «کارآگاه کاستر» اشاره کرد.

 متن پیام  تسلیت  مرتضی میرباقری معاون سیما نیز به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

وداع نابهنگام با پرویز بهرام، هنرمند گرانقدر و پیشکسوت عرصه صداپیشگی و گویندگی، مایه اندوه و خسران شد. سیمای جمهوری اسلامی ایران امروز یک همکار قدیمی و توانمند را از دست داد.

همزمان شدن ضایعه درگذشت پرویز بهرام با سالروز شهادت مولای متقیان، قابل اعتنا است. چرا که وی در تولید سریال ماندگار «امام علی (ع)» همکار و همراه بود و در ایفای صداپیشگی شخصیت ابوموسی اشعری به این اثر فاخر، جلوه‌ای ویژه بخشید.

آن هنرمند متعهد همچنین با صدای خود به مستندهای «راز بقا» و «جاده ابریشم» گرمای دلپذیری بخشید و ارزش آن‌ها را دو چندان نمود.

طنین صدای او خاطرات زیبایی را برای همه ما ساخته است و بدون شک مردم قدرشناس و هنردوست ایران هیچ گاه صدای ماندگار او را به فراموشی نخواهند سپرد.

اینجانب با عرض تسلیت به خانواده محترم بهرام، مجموعه صداوسیما و تمامی هنردوستان این سرزمین، از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر جزیل طلب می‌کنم

در پیام تسلیت انجمن بازیگران سینما نیز آمده است:

بازگشت همه به سوی اوست

صدا و نوای دلنشین و گرم گوینده‌گان فیلم همواره با تصویر بازیگران همراه بوده و در حافظه سینمای کشورمان ثبت گردیده و به یادگار مانده است.

در کمال تأسف و اندوه هنرمند پیشکسوت و توانا استاد پرویز بهرام، چهره و صدای ماندگار تاریخ سینمای ایران از میان ما رفت. شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده محترم ایشان، اعضای محترم انجمن گوینده‌گان و سرپرستان گفتار فیلم،‌ سینماگران و تمام هم وطنان هنردوست تسلیت عرض می‌ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز