خبرگزاری کار ایران

7 کاری که باید پیش از سفر انجام دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۳۱۸

به گزارش ایلنا، اگر بخواهیم یک سفر چند روزه داشته باشیم، بلیط هواپیما، محل اقامت و جابجایی درون شهر مقصد سه ضلع اصلی مثلث سفر ما محسوب می‌شوند. اما درون این مثلث بسیاری نکته‌های دیگر هم وجود دارند که برای داشتن یک سفر بی‌دردسر باید به آنها هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. برای فهمیدن این نکته‌ها، حتماً این مطلب را بخوانید و برای دوستانتان بفرستید.

1-برای زمانی که خانه نیستید برنامه‌ریزی کنید

معمولاً در هر خانه‌ای چند گلدان، آکواریوم، قفس پرنده یا سایر حیوانات خانگی وجود دارد. طی مدت سفر، به خصوص در سفرهای خارجی، بهتر است در همان ابتدا به فکر هماهنگ کردن با کسی باشیم که در مدتی که خانه نیستیم از آنها مراقبت کند. حتی اگر از این نظر مشکلی ندارید، بهتر است یک کلید یدک به شخصی مورد اعتماد بدهید تا در مدتی که حضور ندارید به خانه شما سر بزند یا در صورت نیاز بتواند وارد خانه شود.

2-همه حالت‌های سفر را بررسی کنید

راه‌های زیادی برای رسیدن به مقصد وجود دارد. انتخاب هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارد. اما بهترین راه کدام است؟ برای مسافت‌های زیاد بهترین و ایمن‌ترین راه سفر با هواپیماست. بلیط هواپیما در برخی مسیرها از تنوع زیادی برخوردار است. پروازهای مستقیم، پروازهایی با یک یا دو توقف، نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، کلاس صندلی و ... برای خرید آنلاین بلیط هواپیما، بهترین کار استفاده از موتورهای جستجوی بلیط هواپیما مثل Wego.ir است.

موتورهای جستجو امکان مقایسه بین فروشندگان مختلف را فراهم می‌کنند. بنابراین می‌توانید به راحتی چند فروشنده را در کنار یکدیگر بگذارید و بهترین را انتخاب کنید. با وجود امکان مقایسه فروشندگان در کنار فیلترگذاری‌های متنوع، خرید اینترنتی بلیط هواپیما در ویگو سرعت و دقت انتخاب شما را افزایش می‌دهد

7 کاری که باید پیش از سفر انجام دهیم

1-اقامتگاه مناسب را انتخاب کنید

منظور از اقامتگاه فقط هتل نیست. چه در سفرهای داخلی چه خارجی، اقامتگاه‌های محلی، آپارتمان‌های شخصی و هاستل‌ها سایر گزینه‌ها به جز هتل هستند که امکان انتخاب دارید. حتی در بعضی شهرها مثل بانکوک، می‌توانید یک یا چند شب را در جنگل‌های حفاظت‌شده به سر ببرید. در این جنگل‌ها هم امکان چادرزدن وجود دارد هم می‌توانید از خانه‌های جنگلی استفاده کنید که با هزینه ناچیز اجاره داده می‌شوند. برای انتخاب محل اقامت، بیشتر از ستاره هتل، به محل قرارگیری و نزدیکی به جاذبه‌ها و همچنین نظرات مسافران قبلی بیشتر اهمیت دهید.

2-برای روز اول سفرتان برنامه‌ریزی کنید

روز اول سفر معمولاً به جابجایی و آشنایی با محیط جدید می‌گذرد. ضمن اینکه اگر سفر طولانی را گذرانده باشید، انرژی زیادی برای شما باقی نمی‌ماند. پس بهترین کار این است که به محض مستقر شدن در محل اقامتتان، محل را بررسی کنید و درباره جاذبه‌های نزدیک پرس و جو کنید. برنامه‌ریزی برای طول مدت سفر بهترین کاری است که در روز اول می‌توانید انجام دهید.

3-برای روز آخر سفرتان برنامه‌ریزی کنید

روز آخر سفر هم مثل روز اول سفر نیاز به برنامه‌ریزی دارد. همه مراحلی که در پیش دارید را یک بار در ذهنتان مرور کنید. وزن چمدان‌ها، هزینه تاکسی تا فرودگاه، مدارک لازم برای ارائه در فرودگاه، هزینه تاکسی از فرودگاه به خانه یا کلید خودرو، کلید خانه و ...

4-آب و هوا را چک کنید

وضعیت آب و هوا چیزی است که می‌تواند بهترین اوقات را برای شما رقم بزند یا مدت سفر را به چند روز خسته‌کننده تبدیل کند. پیش از انتخاب مقصد، با توجه به زمان‌بندی سفرتان متوسط دمای سال‌های گذشته منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید را بررسی کنید. همچنین از یک هفته قبل از سفر، می‌توانید آب و هوای مقصد را در 7-10 روز آینده بررسی کنید. این کار هم در انتخاب لباس و لوازم مناسب هنگام بستن چمدان به شما کمک می‌کند هم از غافلگیرشدن شما در مواجهه با باد و باران جلوگیری می‌کند. اگر یک روز هوا نامناسب است، شاید بتوانید به یکی از شهرهای مجاور بروید و با یک تیر دو نشان بزنید!

7 کاری که باید پیش از سفر انجام دهیم

5-علاقه‌مندی‌ها و راه‌های رسیدن به آنها را بررسی کنید

جاذبه‌های معروف شهرها ممکن است مورد علاقه همه نباشند. شما به دنبال علایق خودتان باشید. شاید یک کافه دنج در گوشه‌ای از شهر که قبلاً درباره آن شنیده‌اید یا عکس‌هایش را در اینستاگرام دیده‌اید بیشتر از یک مکان تاریخی برای شما جذاب باشد. همه جاهایی که دوست دارید در طول سفر به آنها سر بزنید را روی نقشه علامت‌گذاری کنید و راه‌های دسترسی به آنها را بررسی کنید. از آنجایی که هزینه سوخت در بیشتر کشورها از ایران گرانتر است، هزینه جابجایی با تاکسی بسیار گرانتر از ایران است. پس بهتر است تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. ضمن اینکه لذت پیاده‌روی هم فراموش نکنید!

سفر با یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند و شما را برای ادامه کار و زندگی پس از سفر آماده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز