خبرگزاری کار ایران

داریوش فرهنگ:

سوسن تسلیمی در دوره اوج کاری‌اش نامهربانی دید/ «طلسم» درباره غیبت عشق بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۰۱

داریوش فرهنگ فیلم «طلسم» را درباره غیبت عشق خواند و نسخه تصحیح شده آن را به سوسن تسلیمی تقدیم کرد که به اعتقاد او ارزش و احترام ویژه‌ای به بازیگری داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش فرهنگ در حاشیه اکران نسخه تصحیح شده فیلم «طلسم» که سال ۱۳۶۵ ساخته شده است، گفت: من هم مانند شما کنجکاوم ببینم نسخه تصحیح شده فیلم بعد بیش از ۳۰ سال از ساختش، چگونه است.

فرهنگ تصریح کرد: طلسم برای ۳۵ سال پیش و اولین فیلم سینمایی من است؛ یک فیلم کلاسیک که تلاش کرده قواعد کلاسیک یعنی توازن، تعادل و تناسب را حفظ کند.

این کارگردان و بازیگر در ادامه با تشکر از همه کسانی که در این فیلم با او همکاری کرده بودند، گفت: تشکر می‌کنم از بازیگرانی که الان چند نفرشان در سالن هستند، بازیگرانی که امشب نیستند و همکاران خیلی خوبی که هیچ‌وقت دیگر بین ما نیستند؛ از بابک بیات (آهنگساز)، روح‌الله امامی (تدوینگر)، روبیک منصوری (صداگذار) که نیستند اما روح‌شان این‌جاست و امیدوارم که قرین آمرزش باشد. همچنین از امیر اثباتی (طراح فیلم) و کسی که باعث و بانی ساخته شدن این فیلم بود، یعنی فواد بدیع.

فرهنگ ادامه داد: یک تشکر ویژه از یک فیلمبردار درجه یک این ملک به نام علیرضا زرین‌دست دارم. من به او می‌گفتم «علیرضا زرین‌چشم» به خاطر حرکات زیبای او در کار با دوربین با دست؛ تصور کنید آن موقع‌ها که نه مانیتوری برای کارگردان بود و نه مانیتور به دوربین‌های فیلمبرداری وصل می‌شد، گاهی با صدای دلخراش دوربین، می‌دیدیم که علیرضا زرین‌دست چشم چپش را می‌بست تا چیزی نبیند و چشم راستش را باز می‌کرد تا همه چیز را ببیند و این کار بزرگی بود؛ این فیلمبردار بود که به ما می‌گفت «اوکی» یا «نوکی» و ما هیچ‌وقت دقیقا نفهمیدیم اوکی یا نوکی به چه دلیل است؟! اما به این مرد خوش استایل اعتماد داشتم؛ کسی که به اعتقاد من یکی از بهترین تجربه‌های فیلمبرداری او در فیلم طلسم بود.

این کارگردان سینما و تلویزیون با تشکر از همه کسانی که در این فیلم با او همکاری کردند، گفت: اما همین جا می‌خواهم «طلسم» را تقدیم کنم به بازیگر بی‌تکرار سینمای ما؛ کسی که ارزش و احترام ویژه‌ای به بازی و بازیگری داد؛ به «سوسن تسلیمی».

فرهنگ در وصف سوسن تسلیمی که در فیلم «طلسم» او بازی کرده بود، گفت: بازیگری که در اوج کار خود، بسیار نامهربانی دید و عطای سینما را به لقایش بخشید و الان سال‌هاست دور از سینما و دور از ما زندگی می‌کند و حیف از تجربه‌های او که می‌توانست چقدر برای جوانان ما مفید باشد.

او همچنین فیلم «طلسم» را درباره غیبت عشق توصیف کرد و گفت: این فیلم در روزگاری ساخته شد که نمی‌شد کلمه عشق را به کار ببری. حتی نمی‌توانستی صحنه‌ای را نشان دهی که یک نفر عاشقانه دیگری را می‌نگرد، چه برسد به گفتن کلمه «عشق». درست مانند استفاده از کلمه «گل سرخ» قبل از انقلاب که هر وقت آن را می‌گفتی، تصور می‌کردند منظور فیلمساز اشاره به روس‌هاست. به‌هرحال، خواستم یادآوری کنم که «طلسم» درباره غیبت عشق است و امیدوارم از دیدن آن لذت ببرید.

«طلسم» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی داریوش فرهنگ و با آهنگسازی بابک بیات است که در سال ۱۳۶۵ ساخته شد و جمشید مشایخی، سوسن تسلیمی، پرویز پورحسینی، آتیلا پسیانی، سوگند رحمانی، عطاءالله زاهد، حامد تحصنی، سامی تحصنی، آتش تقی‌پور و ملیحه نصیری در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم همچنین در ۴ رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین از پنجمین و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز