خبرگزاری کار ایران

شب فریدریکه کرتسن برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۰۳۰

مجله بخارا درشنبه بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۸ (ساعت پنج بعداز ظهر) مراسم شب فریدریکه کرتسن (نویسنده، منتقد و استاد دانشگاه زوریخ) را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، مجله بخارا درشنبه  بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۸ (ساعت پنج بعداز ظهر) مراسم شب نویسنده و منتقد سویسی و استاد دانشگاه زوریخ، برگزار می‌کند.

در این مراسم ابتدا علی دهباشی درباره شبهای ادبی که  مجله بخارا برای معرفی نویسندگان سویسی برگزار کرده است خواهد گفت. سپس سعید فیروزآبادی ضمن معرفی فریدریکه کرتسن  بخش‌هایی از رمان «خانم» وی را ترجمه می‌کنند. در بخش بعدی خانم کرتسن از تجربیات داستان‌نویسی و شیوه نگرش خود به ادبیات و رمان صحبت خواهد کرد که توسط فیروزآبادی ترجمه خواهد شد.

فریدریکه کرتسن در سال ۱۹۵۶ در لورکوزن متولد شده و جامعه‌شناسی و قوم‌شناسی در دانشگاه گیسن تحصیل کرده است. بعد از تحصیل دستیار کارگردان در گیسن و دراماتورژ در تئاتر مونیخ بوده است. از سال ۱۹۸۳ در بازل سوئیس زندگی می‌کند و به نویسندگی مشغول است. چندین رمان از او منتشر شده است و درکنار نقد ادبی و نگارش مقاله، در دانشگاه زوریخ و موسسه ادبی سوئیس تدریس می‌کند. به مناسبت آخرین رمانش با عنوان مدرسه مسافران هند در سال ۲۰۱۸ جایزه ادبی سوئیس به او اهدا شد. مدرسه مسافران هند، جست‌وجوی پیشینه جریانی است که مربوط به سال‌های ۱۹۶۸ آلمان و مسافرت گروهی دانشجویان و جوانان آلمانی به هند می‌شود. در این سفرها بیشتر جست‌وجوی حقیقت و یافتن پرسشی برای بسیاری از واقعیت‌ها مطرح بود و از این رو نگاه اروپاییان و این نسل به شرق نگاهی توام با احترام بوده است.

کرتسن به ایران نیز چندین بار سفر کرده است. در این سفرها با فرهنگ و سینمای ایران آشنایی خوبی پیدا کرده و به همین دلیل در آثار خود به موضوع ایران نیز پرداخته است.

محل برگزاری: خانه گفتمان شهر (وارطان )، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، ضلع جنوبی، پلاک ۵۱۴

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز