خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس‌جمهور؛

جشنواره‌ «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۸۶

با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور جشنواره‌ «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» از امروز سوم فروردین در محوطه‌ تاریخی تاقبستان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز ایران با حضور معاون ریاست‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و شرکت پرشور آحاد مردم و نیز مسئولان ارشد استان در محوطه باستانی تاق بستان آغاز شد.

هوشنگ بازوند (استاندار کرمانشاه) در آغاز مراسم افتتاحیه جشنواره کرمانشاه پایتخت آیین‌های ملی نوروز ایران که در محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان کرمانشاه برگزار شد، با تقدیر از بانی برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد این جشنواره شادی برای مردم این دیار به ارمغان آورد.

وی در ادامه با اشاره به همبستگی و کمک فروان مردم ایران به زلزله زدگان استان کرمانشاه، از مردم تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد در سال ۹۸ بتوانند بخشی از زحمات و رنج مردم زلزله زده استان را تسکین دهد.

این جشنواره، به صورت مشترک در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه با هشت کمیته تخصصی در حال برگزاری است.

امید قادری (مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) نیز گفت: این کمیته‌ها از چند ماه پیش کار خود را شروع کرده‌اند و مقدمات این کار فرهنگی را در کرمانشاه رقم زده‌اند.

وی درباره اهداف جشنواره نیز گفت: کرمانشاه شهری است که یکی از اصلی‌ترین ارکان و نماد اصلی توسعه در آن گردشگری تعریف شده است. به همین خاطر روند این جشنواره بر پایه گردشگری طرح ریزی شده است و ما میزبان استان‌های دیگر کشور هستیم.

قادری با بیان اینکه ۱۵ گروه ملی شناسنامه دار و دارای مجوز، برای شرکت در جشنواره معرفی شده اند، افزود: گروه‌های شرکت کننده سوم تا دهم نوروز ۹۸ هر روز بین ۱۲ تا ۱۵ برنامه‌ی هنری را در پارک کوهستان، پارک شرقی، محوطه تاریخی تاق بستان، محوطه تاریخی بیستون، پارک لاله، پارک امام علی، باغ گل‌ها، پارک شاهد و... اجرا می‌کنند.

وی گفت: گروه‌های شرکت کننده، نمایش‌هایی از فرهنگ و رسوم چهار گوشه‌ی ایران از آذربایجان، خراسان و خوزستان تا سیستان، بوشهر و دیگر شهر‌های ایران را به نمایش خواهند گذاشت.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: در اختتامیه جشنواره با رای داوران از میان گروه‌های شرکت کننده، سه گروه برتر تجلیل شده و به ترتیب به گروه‌های اول تا سوم مبالغ ۳۰، ۲۰ و ۱۵ میلیون تومان به عنون جایزه پرداخت می‌شود و گروه چهارم با رای مردم انتخاب و جایزه ۱۰ میلیون تومانی به آن تعلق می‌گیرد.

در پایان قادری از برگزاری «اولین جشنواره ملی عکس آیین‌های نوروز کرمانشاه» همزمان با جشنواره «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز