خبرگزاری کار ایران

واکنش گروه هنرو تجربه به اهدای سیمرغ این گروه در جشنواره فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۲۱۷

شورای سیاستگذاری موسسه «هنر و تجربه» نسبت به سیمرغی که در جشنواره ملی فیلم فجر با نام هنر و تجربه ولی بدون حضور نماینده‌ای از سوی این گروه سینمایی اهدا می‌شود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر سیمرغی با عنوان «هنر و تجربه» اهدا می‌شود، شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» نسبت به عنوان این جایزه واکنش نشان داد.

جعفر صانعی مقدم (مدیرعامل موسسه «هنر و تجربه») با اشاره به این نکته که سیمرغ هنر و تجربه در حالی اهدا می‌شود که نماینده‌ای از این گروه سینمایی در هیات انتخاب و داوری جشنواره حضور ندارند، نظرات شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» را منتقل کرد.

وی گفت:  شورای سیاستگذاری معتقدست این سیمرغ در حالی در جشنواره ملی فیلم فجر اهدا می‌شود که هیات انتخاب و داوری به نمایندگی از گروه سینمایی «هنر و تجربه» در جشنواره حضور ندارند و همچنین از آنجا که این عنوان مشخصاً به نام این گروه سینمایی ارجاع می‌دهد لذا شورای سیاستگذاری خواستار این است که عنوان این سیمرغ تغییر کند و یا نمایندگانی از سوی این گروه سینمایی در بخش انتخاب و داوری حضور داشته باشند تا در پی این اتفاق توجه بیشتر و تخصصی‌تری به فیلم‌های هنری و تجربی مبذول شود.

اعضای شورا همچنین با استقبال از بازگشت بخش «نگاه نو» ویژه فیلم اولی‌ها به جشنواره فیلم فجر و رویکرد جدی‌تر به پذیرفتن فیلم‌هایی با نگاه هنری و تجربی در این رقابت سینمایی، امیدوار است‌ مسئولان سینمایی به ایجاد بخش مستقل هنر و تجربه نیز اقدام کنند تا از این مسیر این بخش از سینمای ایران که با خود موضوعات و ساختار متفاوتی می‌آورند، تقویت شود.

شورای سیاستگذاری و مدیران گروه «هنر و تجربه» با احترام به نمایندگان سینمای هنری و تجربی در جشنواره و برگزیده این بخش، ابراز امیدواری می‌کند که در دوره بعدی جشنواره ملی فیلم فجر سینمای هنر و تجربه دارای بخش مستقل شود و یا جشنواره‌ای ویژه فیلم‌های هنری و تجربی به شکل مستقل برگزار شود تا از این مسیر فیلمسازانی که رویکرد متفاوتی به سینما دارند فرصت بروز و ظهور بیشتری داشته باشند.

گروه سینمایی «هنر و تجربه» از سی و سومین دوره جشنواره با معرفی فیلم‌های خود به جشنواره ملی فیلم فجر، داوری و اهدای تندیس هنر و تجربه را نیز برعهده داشت ولی از دوره سی و ششم با تغییر تندیس هنر و تجربه به سیمرغ، هیات انتخاب و داوری این بخش حذف شد. این گروه سینمایی سال گذشته نیز موضع خود را نسبت به این سیمرغ که با نام «هنر و تجربه» ولی بدون داوری نمایندگان گروه اهدا می‌شود، اعلام کرده بود. در حال حاضر گروه «هنر و تجربه» در جشنواره‌هایی چون فیلم کوتاه تهران و سینماحقیقت بهترین‌ها را به داوری خود معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز