خبرگزاری کار ایران

خانه امام جمعه، جلال آل احمد و عمارت ملک به مزایده گذاشته شد/ عمارت ملک بوشهر با هزینه ۴ میلیاردی برای مرمت در صدر

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۷۱

در آخرین لیستی که موسسه صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به مزایده گذاشته نام خانه‌های تاریخی تهران، یزد، اصفهان به چشم می‌خورد که خانه جلال آل احمد و امام جمعه نیز ازجمله آنها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آگهی مزایده و جزئیات واگذاری بهره‌برداری ۱۹ بنای تاریخی در ۱۴ استان کشور به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ازسوی صندوق احیا بناهای تاریخی کشور اعلام شد.

در این راستا، موسسه صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی درنظر دارد ۱۹ بنای تاریخی را به مزایده بگذارد این مزایده در دو مرحله به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری واگذار می‌شود.

متقاضیان می‌توانند حداکثر تا ساعت ۱۸ روز ۲۸ /۱۱/ ۹۷ مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت پیشنهادی خود به دبیرخانه اقدام کنند. پاکت‌های پیشنهادی در روزهای ۲۹ بهمن ماه و ۴ اسفند باز خواهند شد.

در لیستی که از سوی موسسه صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به مزایده گذاشته شده، نام خانه‌های تاریخی تهران، اردبیل، یزد، اصفهان و... به چشم می‌خورد.

از استان اردبیل خانه خادم باشی با کاربری فرهنگی- اقامتی- پذیرایی ارائه شده است که برآورد هزینه مرمت آن ۲۸ هزار میلیون ریال است. این بنا به مدت ۱۷ سال در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

از استان اصفهان خانه بخردی با کاربری فرهنگی- اقامتی- پذیرایی به مدت ۱۶ سال و با برآورد هزینه مرمتی ۳۲ هزار میلیون ریال در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

در استان بوشهر نیز قلعه زائر خضرخان و عمارت ملک با کاربری مصوب فرهنگی-اقامتی-پذیرایی در مزایده قرار گرفته‌اند. در این میان قلعه زائر خضرخان با برآورد هزینه ۱۳ هزار میلیون ریال بابت مرمت به مدت ۱۹ سال اجاره خواهد داده شد، برای مرمت عمارت ملک نیز ۴۳ هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده، این ملک ۲۰ ساله اجاره داده می‌شود.

قلعه دزک در استان چهارمحال و بختیاری نیز با برآورد هزینه مرمت ۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان مرکز فرهنگی-اقامتی-پذیرایی به مدت ۱۴ سال اجاره داده می‌شود.

کاروانسرای مهر در استان خراسان رضوی با کاربری مصوبه فرهنگی اقامتی پذیرایی به مدت ۲۱ سال اجاره داده می‌شود که در این میان برآورد هزینه مرمت آن بیست هزار میلیون ریال است.

خانه مستوفی در خراسان جنوبی با برآورد هزینه مرمتی سه هزار میلیون ریال به منظور کاربری فرهنگی-اقامتی-پذیرایی ۱۶ ساله در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

در استان سمنان نیز خانه حشمت‌اللشکر با برآورد هزینه مرمتی نوزده هزار و پانصد میلیون ریال و با  قرارداد ۲۲ ساله با کاربری فرهنگی-اقامتی-پذیرایی به مزایده گذاشته می‌شود. همچنین خانه میررحیمی و خانه ابراهیمی با کاربری فرهنگی- پذیرایی در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

از استان کردستان نیز حمام خان با کاربری خدماتی فرهنگی- پذیرایی با هزینه مرمت هفت هزار و ششصد میلیون ریال به مدت ۱۴ سال در اختیار برنده مزایده قرار می‌گیرد.

در استان کرمان نیز خانه غفاری با هزینه مرمتی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به مدت ۱۴ سال در اختیار برنده مزایده با کاربری فرهنگی- اقامتی- پذیرایی قرار می‌گیرد.

از استان کرمانشاه نیز خانه فیض مهدوی و از استان گلستان خانه ناظمی به مزایده گذاشته شده‌اند. کاروانسرای ورده از استان مرکزی نیز در این مزایده جای دارد که هزینه مرمت آن ۲۶ هزار میلیون ریال برآورد شده و سرمایه‌گذار می‌تواند ۲۲ سال این کاروانسرا را در اختیار داشته باشد.

خانه شادمان در استان یزد به مزایده گذاشته شده. در این دوره از مزایده‌های صندوق احیا شاهد دو بنای تاریخی تهران نیز هستیم که از جمله آن می‌توان به خانه امام جمعه و خانه جلال آل احمد اشاره کرد. هزینه مرمت خانه امام جمعه ۳۷ هزار میلیون ریال برآورد شده است و هزینه مرمت خانه جلال آل احمد شش هزار و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده در این میان قرار داد خانه امام جمعه ۱۲ ساله و قرارداد خانه جلال آل احمد ۷ ساله خواهد بود.

اشخاصی که صلاحیت‌های لازم را از نظر کمیته فنی و بازرگانی دارا باشند و بالاترین مبلغ اجاره بها را پیشنهاد کنند به عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد. برنده مزایده می‌تواند در دوره عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا با شرایط مندرج در متن قرارداد و با تایید و موافقت صندوق احیاء از بخش‌های تکمیل شده بهره‌برداری و از منافع آن استفاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز