خبرگزاری کار ایران

محمدحسین لطیفی:

فراستی پذیرفت که در گذشته نقد، غلط انجام می‌شده/حاضرم ۶ فیلم بسازم اما جلوی دوربین تلویزیون و هفت نباشم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۸۷

محمدحسین لطیفی با بیان اینکه میز نقد به معنای بودن یک منتقد مخالف و موافق بدون حضور کارگردان در دور یک میز است، گفت:آقای فراستی و دوستان دیگر منتقد پذیرفتند که تا قبل از این برنامه، نقد به صورت غلطی انجام می‌شده است.

محمدحسین لطیفی (نویسنده، کارگردان و مجری برنامه هفت) درباره رویکرد فصل تازه این برنامه به خبرنگار ایلنا گفت: رویکرد ما خیلی ساده است. اگر کارگردان فیلم فرصت داشته باشد که در برنامه ما حضور پیدا کند؛ من می‌توانم با او درباره فیلم گپ بزنم ولی وقتی نیست، من فقط از فیلم خوب می‌گویم. اگر کارگردان هم باشد با هم درباره فیلم تنها گپ می‌زنیم و نقد نمی‌کنیم. به نوعی جای نقد فیلم‌ها در میز نقد برنامه است.

وی افزود: آقای فراستی و دوستان دیگر منتقد پذیرفتند که تا قبل از این برنامه نقد به صورت غلطی انجام می‌شده است. از نظر بنده به طور کلی اینکه در نقد شما جلوی دوربین زنده تلویزیون، فیلمساز را در یکسو قرار دهید و منتقد را در سوی دیگر، به جنجال کشیده شدن برنامه مشخص است. به همین دلیل این کار از نظر ما غلط است. چراکه مردم هم در آن آموزشی نمی‌بینند و تنها ممکن است که خدای نکرده در آن حرف نامربوطی بشنوند.

لطیفی ادامه داد: به اعتقاد بنده میز نقد به معنای این است که یک منتقد مخالف و یک منتقد موافق فیلم دور میزی بنشینند و به نقد فیلم بپردازند. ولی فیلمساز در جمع آنها حضور ندارد. فیلمساز می‌تواند با منی که با او هم حرفه هستم، بنشیند تا با هم صحبت کنیم. البته فیلمساز هر چیزی که دلش بخواهد نیز می‌تواند در برنامه بگوید.

وی در ادامه بیان کرد: نقد مستقیم مقابل دوربین زنده تلویزیونی یعنی اینکه ما می‌خواهیم ببنندگان را به چالش بکشانیم که خدای ناکرده مردم روی دیگری از ما را ببننند. اما واقعیت این است که ما می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم. پس می‌توانیم فیلم دیدن خوب را آموزش دهیم و در عین حال خیلی چیزهای دیگر را یاد بگیریم. از نظر بنده این موارد موضوعات قشنگ‌تری است. اکنون در حال تست کردن این موضوع در ایام جشنواره هستیم.

لطیفی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: حاضرم ۶ فیلم بسازم اما جلوی دوربین تلویزیون ننشینم. این موضوع برای برنامه هفت هم صادق است. به هر حال امیدوارم که در برنامه به سمتی برویم که به اعتلای سینما کمک شود. همچنین لازم است توضیح دهم که فعلا تمام تمرکز ما روی ساخت برنامه در ایام جشنواره بوده و پخش برنامه در ایام بعد از جشنواره هنوز مشخص نیست. البته امیدواریم که بتوانیم بعد از جشنواره نیز با برنامه هفت همراه مخاطبان و مردم باشیم. اما در عین حال ممکن است شرایطی پیش بیاید که نتوانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز