خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تقدیر آثار در کمیسیون‌ها برای حمایت از هنرمندان است

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۸۸۱

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم گفت: امسال ۱۱ کمیسیون تخصصی در جشنواره جام‌جم هستند که در هر بخش برای حمایت از آثار هنرمندان علاوه بر جوایز اصلی که داده می‌شود، از برگزیدگان در هر کمیسیون نیز تقدیر به عمل می‌آید.

مسعود احمدی افزادی (دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات پنجمین دوره جشنواره جام‌جم گفت: امسال کمیسیون‌های تخصصی را در جشنواره ایجاد کردیم تا بتوانیم برنامه‌های برتر را به اختتامیه دعوت و از برنامه‌های برگزیده در کمیسیون‌ها تقدیر کنیم. همچنین تصمیم داشتیم موقعیتی را ایجاد کنیم که سبب شود داوران کمیسیون‌ها و دبیران و کارشناسان در همان موقعیت با هم بحث و مواردی را بررسی کنند. در کل یک موقعیت تخصصی داشته باشیم تا بهره ما از این جشنواره بیشتر شود.

وی همچنین درباره کمیسیون برنامه‌های ویژه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: این کمیسیون در میان سایر کمیسیون‌ها، یک بخش کاملا برجسته و ویژه به شمار می‌آید. چراکه ما امسال آثار متعددی را در حوزه‌های نمایشی، برنامه‌های ترکیبی و برنامه‌های مستند برای چهل‌سالگی انقلاب تولید کردیم. بر همین اساس اکنون همه شبکه‌های سیما از کارهای یک دقیقه‌ای تا کارهای بلند را برای چهلمین سال انقلاب تولید کرده‌اند و دغدغه همه آنها جذابیت و دیده شدن و متمایز بودن کارهایشان بوده است. البته لازم است اعتراف کنیم که این برنامه‌ها تنها گوشه‌هایی از جلوه‌های انقلاب را نشان می‌دهد.

احمدی افزادی ادامه داد: ما از ابتدای امسال در مرکز طرح و برنامه‌ریزی سیما، آثار را جمع، رصد و ارزیابی کرده و بر مبنای این رصد دقیق و برنامه‌ریزی کمسیون چهل‌سالگی را در مرکز طرح و برنامه سیما با مدیریت آقای خیامی که رئیس این مرکز است، ایجاد کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه هر کدام از آثار ساخته شده جذابیت‌های خاص خود را دارند، یادآور شد: ما نمی‌توانیم بگوییم که این اثر از اثر دیگری که ساخته شده، بهتر و بالاتر است. ولی به هر حال داورها باید به شاخص‌هایی برسند و براساس آن آثاری را انتخاب کنند. به همین دلیل قاعدتا تعدادی از آثار آنطور که باید دیده نمی‌شوند، ما برای اینکه به هنرمندان نشان دهیم که از آثار آنها حمایت شده، علاوه بر جایزه‌های هر بخش از تعدادی آثار در کمیسیون‌ها تقدیر به عمل می‌آوریم.

پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام‌جم از دی ماه امسال کار خود را آغاز کرده و ۱۱ کمیسیون تخصصی در این جشنواره، آثار تولید شده در صداوسیما را مورد بررسی قرار خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز