خبرگزاری کار ایران

اتفاقی عجیب در دانشگاه صداوسیما/پس از یک ترم تحصیل و قبولی در مصاحبه، دانشجویی را به دلایلی نامعلوم اخراج کردند

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۴۰

حسن حسین‌اوغلی لاهرودی، دانشجویی است که باوجود قبولی در دانشگاه صداوسیما و موفقیت در مصاحبه‌های عقیدتی و علمی و حتی یک ترم تحصیل، بدون دلیل مشخصی از این دانشگاه اخراج شده است. اتفاقی که به گفته او، هم او را از حق تحصیل و استخدام محروم کرده و هم باعث خدشه‌دار شدن آبرویش شده است.

حسن حسین‌اوغلی لاهرودی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح اتفاقی که برایش رخ داده و با طرح این ادعا که بعد از یک ترم تحصیل در دانشگاه صداوسیما بدون هیچ توضیح و دلیلی او را از تحصیل منع کرده‌اند، گفت: در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۷ رشته روزنامه‌نگاری رتبه خوبی آوردم و از طرف دانشگاه صداوسیما دعوت شدم برای مصاحبه؛ حدود تیر ماه بود که در حضور شش استاد به سوال‌های عقیدتی، سیاسی و علمی پاسخ دادم و گفتند نتایج گزینش همراه اطلاعیه سازمان سنجش اعلام می‌شود. شهریور ماه نتایج مشخص شد و خوشبختانه در دوره روزانه پذیرفته شدم. هرچند که برای دوره شبانه هم مجاز به انتخاب رشته بودم اما می‌خواستم دانشجوی روزانه شوم چون طبق گفته خودشان در این صورت بورس صداوسیما محسوب می‌شدم.

این دانشجوی اخراجی یادآور شد: البته امسال وزارت علوم ظرفیت پذیرش و سهمیه صداوسیما را کم کرده بود که بعد از این قضیه، صداوسیما واکنش نشان داده و رئیس دانشگاه هم گفت تمام فارغ‌التحصیلان روزانه این دانشگاه همه در صداوسیما استخدام شده و مشغول به کارند.

او ادامه داد: شرایطی که دانشگاه توضیح داد این بود که بچه‌هایی که در روزانه بورس شوند هم می‌توانند امریه صداوسیما بگیرند و هم بعد از دو سال برای استخدام در صداوسیما به کمیته جایابی این سازمان معرفی می‌شوند. که البته از جمله شرط‌هایش کسب معدل بالای ۱۶.۳۰ بود که من در آستانه امتحانات ترم اول اخراج شدم و هنوز به کسب معدل نرسیده بودم.

حسین‌اوغلی‌لاهرودی با بیان اینکه بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه دوباره در اواخر مهر و اواسط آبان بود که به گزینش فراخوانده شد و درحالی به یکسری سوال پاسخ دادم که اصلا نمی‌دانستم گزینش یعنی چه، خاطرنشان کرد: هفته پیش یعنی دهه اول دی ماه از گزینش با من تماس گرفتند و گفتند شما برای‌تان مشکلی پیش آمده باید فردا به گزینش مراجعه کنید؛ گفتم فردا کلاس دارم اما گفتند حضور در گزینش ضروری‌تر است و دیگر به حضور در کلاس نیاز نداری چون منع از تحصیل شده‌ای! فردایش مراجعه کردم و یک نامه به من دادند و رسید دریافت نامه را امضا کردم و در نهایت گفتند منع از تحصیل شده‌ای و دیگر صلاحیت ادامه تحصیل در دانشگاه صداوسیما را نداری.

او با بیان اینکه این اخراج و عدم صلاحیت برای ادامه تحصیل در فرجه امتحانات ترم اول اتفاق افتاد، گفت: با تمام سوال‌هایی که از اساتید، واحد آموزش و افرادی که در دانشکده فعالیت دارند کردم، همه متفق‌القول به من گفتند این موضوعی که برایم رخ داده بسیار نادر است؛ طبق گفته خودشان به ندرت اتفاق می‌افتد که بخواهند شخصی را بعد از قبول شدن در آزمون و گزینش و یک ترم تحصیل منع از تحصیل کنند.

این دانشجو که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه علامه طباطبایی سپری کرده یادآور شد: البته به من گفتند حتی اگر بر فرض محال پس از درخواست تجدیدنظر دوباره به تحصیل برگردی، با اتفاقی که برایت پیش آمده و می‌خواستند تو را به‌طورکلی از تحصیل منع کنند، دیگر شرایط استخدامت در سازمان صداوسیما منتفی است و باید قید آن را بزنی.

حسین‌اوغلی‌لاهرودی با بیان اینکه نمی‌داند چرا از تحصیل منع شده و معتقد است در حق او اجحاف صورت گرفته، گفت: در طول این یک ترم تاکنون نه پایم به حراست دانشگاه باز شده، نه فعالیت سیاسی داشته‌ام نه سوءسابقه، و نه حتی فعالیت اجتماعی؛ همیشه مثبت و صاف و ساده مثل یک دانشجوی ساده که فقط هدفش درس خواندن و رسیدن به شغل است روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به دانشگاه می‌رفتم. هم رتبه‌ام خوب بود هم بورسیه داشتم و استخدام حق‌ام بود. اما با این قضیه نه فکر امریه می‌توان کرد نه استخدام.

او ادامه داد: نمی‌دانم چرا این کار را با من کردند؟ گفتم اجازه بدهید بفهمم دلیلش چیست؟ اما علیرغم پیگیری‌ها هنوز به من دلیل این محرومیت از تحصیل را اطلاع نداده‌اند. تمام حق و حقوق من نابود شده است و تازه از این‌سو و آن سو می‌شنوم که به من می‌گویند قضیه را پیگیری نکن؛ می‌گویند فلان کار را بکن تا شاید دانشگاه به تو دوباره اجازه ادامه تحصیل اما بدون استخدام بدهد. اما وقتی همه اینها از بین رفته، وقتی بی‌دلیل آبرویم در دانشکده رفته این حرف‌ها به چه درد من می‌خورد؟ برخی هم‌کلاسی‌های من در دانشکده ارتباطات صداوسیما جار می‌زنند که فلانی حذف و محروم شده و برایش شایعه‌سازی می‌کنند حس می‌کنم این مسائل حق من را ناحق کرده است.

حسین‌اوغلی‌لاهرودی با اشاره به اقداماتی که برای احقاق حقوقش در پیش گرفته، با بیان اینکه موضوع را از وزارت علوم پیگیری کرده روابط عمومی وزارت به او گفته دانشگاه صداوسیما زیرنظر این وزارتخانه نیست، گفت: هم برای تجدیدنظر و شکایت به خود گزینش دانشگاه اقدام کرده‌ام اما بعد از چند بار زنگ زدن و رفتن حضوری وقت برای تجدید نظر  و صحبت در مورد دلیل منع من از ادامه تحصیل در این دانشگاه در گزینش به من داده نشده. من پیگیر این مساله هستم چون علاوه بر محرومیت از تحصیل و دست‌یابی به شغلی که استحقاقش را داشته‌ام آبروی من را هم برده و وجه‌ام را در دانشگاه تخریب کرده‌اند. از وقتی حرف این اتفاق در دانشگاه پیچیده و حرف و حدیث پشتم زیاد شده رمقی برایم نمانده. چون هم از حقوقم منع شده ام و هم آبرویم رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز