خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان مطرح کرد:

هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع ارتباط مردم جهان با یکدیگر باشد/توسعه‌ای که با گردشگری همراه باشد محیط زیست را هم حفظ می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۹۴

استاندار همدان از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری تقاضا کرد موافقت خود را با استقرار دفتر منطقه‌ای این سازمان در همدان اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهلمین اجلاس عمومی اعضای وابسته UNWTO و سمینار بین‌المللی در زمینه گردشگری فرهنگی از طریق نوآوری و فناوری پیش از ظهر دوشنبه ۲۱ آبان در سالن اجلاس استانداری همدان برگزار شد.

محمدناصر نیکبخت (استاندار همدان) در ابتدای این نشست با بیان اینکه «از اینکه امروز همدان میزبان چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است بسیار خوشحالم.» گفت: در سال ۲۰۱۸ همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شد و امروز میزبان شما گرامیان در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در ایران و شهر تاریخی فرهنگی همدان هستیم. می‌خواهم به صورت ویژه از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به خاطر حضور در همدان قدردانی کنم چون معمولاً گویا ایشان در اجلاس وابسته گردشگری کمتر حضور پیدا می‌کند و این افتخار را به ایران داده است که جای قدردانی دارد؛ این حضور در شرایطی که ایران از گردشگری به دنبال ارتقای تعامل با جهان و ارسال پیام صلح به مردم دنیاست، بسیار ارزشمند است. همچنین از پیگیری و همکاری آقای مونسان که با اهتمام فراوان در پیشرفت و توسعه گردشگری کشور تلاش کرده قدردانی می‌کنم چراکه نتیجه زحماتش هویداست.

استاندار همدان با اشاره به اهمیت این استان و تاثیرش در تاریخ تحولات جهان به خصوص علم و اندیشه گفت: اگر روزی همدان را با عالمان بزرگی مثل بوعلی سینا می‌شناختند امروز همدان علاوه بر معرفی با این عالم بزرگ، محل فعالیت دانشگاه بین‌المللی D8 هم هست.
نیکبخت ضمن اعلام آمادگی دانشگاه‌های همدان برای پذیرش دانشجویان همه کشورها، گفت: توجه جدی به صنعت گردشگری همدان از چند سال پیش با مطالعات و انتخاب محور گردشگری با محوریت توسعه استان آغاز شد و در این زمینه اقداماتی مثل تعامل با کشورها، برگزاری همایش بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها انجام شد. بر اساس همین مطالعات، داشته‌های استان همدان مثل ۱۸۰۰ اثر تاریخی، صنایع دستی متنوع، بهره‌مندی از بزرگترین غار قابل قایقرانی، شهرت جهانی اندیشمندان آن، آب و هوای مناسب، طبیعت منحصر به فرد و مردمانی مهمان‌دوست بهترین شرایط را برای توسعه گردشگری در همدان فراهم کرده است.
او با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و اشتغال‌زایی و توسعه پایدار گردشگری باید اهتمام جدی داشت، گفت: توسعه‌ای که با گردشگری همراه باشد محیط زیست را هم حفظ می‌کند. با این نگاه، توسعه زیرساخت‌ها فراهم شد و به سرعت اتفاق افتاد؛ امروز در برندسازی نام همدان با شهر جهانی سفال لالجین، مهر و منبت ملایر، نشان جغرافیایی مبل و منبت تویسرکان عجین است. همدان را امروز در جهان به غار علیصدر، گنجنامه و آرامگاه پیامبران الهی می‌شناسند و به لحاظ ارتباطی و فعالیت در مسیر راه‌آهن، فرودگاه و آزادراه و هتل‌های به روز آمادگی پذیرایی از تمام گردشگران جهانی را داراست.

نیکبخت یادآور شد: همدان با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع دستی آماده همکاری با شرکت‌های بین‌المللی را دارد و در این راستا امنیت سرمایه‌گذاری آنها را تضمین می‌کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: ما گردشگری را راهی برای تداوم صلح پایدار در جهان می‌دانیم و بر این باوریم که هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع ارتباط مردم جهان با یک‌دیگر باشد. مردم ایران همواره در تمدن جهانی نقش‌آفرین بودند و این نقش را با ارتباطات بین‌المللی به خصوص از مسیر گردشگری ادامه خواهند داد؛ مردم ما علاقه‌ای به جنگ نداند اما سلطه و زورگویی را از کسی نمی‌پذیرند و در هر شرایطی آماده دفاع هستند. امروز خاورمیانه باید افتخار کند که ایران با ثبات را در کنار خود دارد. ما تحریم‌های اعمال شده از سوی ترامپ علیه مردم ایران را غیر قانونی، ظالمانه و بر خلاف روند صلح جهانی می‌دانیم و از همه کشورها انتظار داریم با چندجانبه‌گرایی و تداوم همکاری‌های بین‌المللی این تحریم‌ها را به رسمیت نشناخته و در کنار مردم ایران مقابله با یک جانبه گرایی امریکا را فریاد کنند.
نیکبخت همچنین ضمن اعلام آمادگی استان همدان برای ایجاد تبادلات و ارتباطات با همه کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری تقاضا کرد موافقت خود را با استقرار دفتر منطقه‌ای این سازمان در همدان اعلام کرده در آینده‌ای نزدیک این دفتر را با حضور خود افتتاح کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز