خبرگزاری کار ایران

پوران درخشنده مطرح کرد:

نمی‌توان دارو را تحریم کرد و دم از حقوق بشر زد/تحریم‌ها فقط مردم را هدف قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۲۳

درخشنده معتقد است که تحریم‌های جدید مشکلات جدی را در بخش دارو ایجاد کرده است اما می‌توان مشکلات را در داخل کشور حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه دولت و مردم ایران، جمعی از هنرمندان کمپینی را با عنوان همصدایی دربرابر تحریم راه‌اندازی کردند.

پوران درخشنده با اشاره به دور تازه تحریم‌ها گفت: کاملاً مشخص است که تحریم‌ها اثر دارد و آثار آن درباره مسائلی همچون دارو و غذا کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به اینکه دارو برای هر فرد بیماری یک نیاز فوری و حیاتی است، افزود : محروم کردن افراد از دارو حرکتی کاملاً غیرانسانی است و رفتار ترامپ آنقدر غیرانسانی است که حتی در داخل کشور آمریکا گروه‌های  بسیاری با این تصمیم وی مخالف هستند.

کارگردان "زیر سقف دودی" ادامه داد: من به دلیل نوع فیلم‌هایی که می‌سازم؛ مسائل اجتماعی را رصد می‌کنم و شاهد هستم که در ماه‌های اخیر در بحث دارو، بیماران مشکلاتی دارند. دولت آمریکا در ظاهر اعلام می‌کند که دارو شامل تحریم‌ها نیست اما در عمل اجازه ورود دارو داده نمی‌شود یا در راه ورود آن سنگ‌اندازی می‌شود. همین مسئله نشان می‌دهد که رفتار دولت آمریکا ضد و نقیض است.

وی ادامه داد: تقریباً هر فردی که این روزها به خارج از کشور سفر می‌کند از طرف دوستانش تقاضا دارد تا دارو بیاورد و اینکه گفته می‌شود دارو و غذا شامل تحریم نیست، دروغ است و اصلا اینطور نیست که واردات دارو و غذا به ایران آزاد باشد.

کارگردان "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" افزود: ترامپ در ظاهر شعار حقوق بشر و دفاع از مردم ایران را سرمی‌دهد اما امروز شاهدیم که برخلاف شعارهایش، این تحریم‌ها فقط مردم را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: نمی‌توان کشور یا کشورهایی را تحریم و از حقوق اولیه محروم کرد و بعد دم از حقوق بشر و اهمیت آن در جهان زد.

درخشنده با اشاره به اینکه باید اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانیم، از کمپین همصدایی دربرابر تحریم حمایت کرد و افزود: حرکت‌های بیرحمانه ترامپ امروز در جهان نیز تقبیح شده و شاهد هستیم که بسیاری از کشورها نه تنها با این تصمیم ترامپ همراهی نکردند بلکه مخالفت نیز کردند.

درخشنده ادامه داد: همه ما باید امروز در داخل کشور کمک کنیم تا مشکلات حل شود و می‌توان با برنامه‌ریزی درست فشارها را کم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز