خبرگزاری کار ایران

مسعود فروتن:

تماشاگری که با پتو و بی‌توجه به سرما نمایش میدانی می‌بیند، تماشاگر خوب تئاتر است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۸۶۰

مسعود فروتن بازیگر و کارگردان تلویزیونی معتقد است که باید مخاطبان بالقوه نمایش «رسول» را پرورش داد و به سمت صحنه تئاتر جلب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود فروتن پس از تماشای نمایش بزرگ میدانی «رسول» عنوان کرد: من از سعید اسماعیلی حدود ۴ یا ۵ سال پیش کاری در شهر شوش دانیال دیدم و در آنجا به همین نحو یعنی؛ از هبوط آدم و هوا تا جنگ تحمیلی را به صورت تحلیلی و تاریخی کار کرده بود و بازیگر و هنرور زیادی داشت.

فروتن با اشاره به اینکه می‌دانسته قرار است با این مدل کار و همین نوع نگاه، بازیگران و صحنه نمایش مواجه شود، افزود: این بار تم مذهبی و اجرای آن سخت بود و کاری است که تنها از اسماعیلی برمی‌آید و که باید آن را دید، چون نمایش کارِ دیدنی است و همین تماشاگرانی که چندشب است سالن را پر می‌کنند، تماشاگر بالقوه تئاتر هستند.

او در خصوص ظرفیتی که این نوع نمایش‌های میدانی ایجاد می‌کند، توضیح داد: این تماشاگران را باید پرورش داد و به سمت صحنه تئاتر جلب کرد و به تدریج به سمت تئاتر کلاسیک سوق دهیم تا تعداد تماشاگران افزایش پیدا کند.

بازیگر سریال«پدر» افزود: تماشاگری که با پتو می‌نشیند و کار را می‌بیند و سرما و بارندگی روی آن تأثیری ندارد، تماشاگر خوب تئاتر است و باید او را به خاطر تماشای نمایش تشویق کنیم و کار خوب برای اجرا و تماشای آن بگذاریم.

فروتن با اشاره به ظرفیت‌های تئاتر ادامه داد: با کمک تئاتر می‌توانیم حرف هنری و حرفی که جامعه و مسئولان باید بیان کنند، در قالب تئاتر به تماشاگران نشان دهیم و ساعاتی برایشان فراهم کرد که به دور از دغدغه شهری بیایند و کار را ببینند.

این کارگردان تلویزیونی در پایان تأکید کرد: این نوع کارها خیلی زحمت دارد و باید برای مخاطبان این نمایش وسایلی مثل سالن، صندلی و هوای خوب فراهم کرد و تماشاگر بیم مریض شدن نداشته باشد. امکان این وجود دارد که به جای کار کردن در یک سوله یک سالن فراهم کرد، چون هم بازیگر، هم کارگردان و هم تماشاگر داریم و باید برای تماشاگران سالن درست شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز