خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تخریب سقف و ریزش کاهگل در برخی از بناهای سیستان و بلوچستان بر اثر بارندگی/ آسیب‌ها جزئی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۱۶۹

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از آسیب جزئی بارندگی‌ها به برخی از بناهای این استان و تخریب سقف و ریزش کاهگل در برخی دیگر از بناها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جلال‌زایی (سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان) با اشاره به آنکه بر اثر وقوع سیل به بخشی از آثار ثبت شده استان آسیب‌های جزئی وارد شده، گفت: در حال حاضر بر اساس بررسی‌های اولیه باران‌ها به مونسون در شهرستان راسک به آثار ثبت شده از جمله قلعه پیشین، قلعه فیروزآباد، قلعه برنجی، قلعه‌بریسک، قلعه هشدار و مسجد پسامگ آسیب وارد کرده است. اما به دلیل وسعت استان و محدوده جغرافیایی خاصی که دارد میزان و برآورد این خسارت‌ها درحال بررسی است. 

جلال‌زایی اشاره کرد: موزه چابهار، قلعه سرباز، قلعه نیکشهر، قلعه سیب نیز آسیب‌های جزئی و نیمه جزئی دیدند که در دست بررسی است. بهداشت محیط ایرانشهر نیز اعلام کرده ساختمان بهداشت میحط سراوان با تخریب قسمتی از سقف اتاق و ساختمان موزه سراوان با تخریب سقف یکی ازاتاق بیرونی همراه بوده. ساختمان مدرسه ۲۲بهمن نیز با تخریب قسمتی از سقف و کاهگل کامل همراه بود و سقف مقبره سورو شهرستان گلشن نیز تخریب شد. خسارت به ناودانی و ترگ دیوارهای مقابر شیشه ریز جالق شهرستان گلشن نیز گزارش شده است. 

به گفته او، به زودی خسارت وارده توسط کارشناسان اعلام خواهد شد، تا بتوانیم اعتبارات جدیدی را نسبت به مرمت، بهسازی و حتا نوسازی این آثار دریافت کنیم.

البته گفته می‌شود که به آثار میراث جهانی استان آسیبی وارد نشده و شهر سوخته با مشکلی خاصی بر اثر بارندگی‌ها روبه رو نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز