خبرگزاری کار ایران

«بانوی ملکوت» به چاپ ششم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۱۱

چاپ ششم کتاب «بانوی ملکوت، نگاهی به حیات معنوی کریمه آل محمد حضرت فاطمه معصومه(س) منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، کتاب «بانوی ملکوت (نگاهی به حیات معنوی کریمه آل محمد حضرت فاطمه معصومه(س) )» اثر آیت الله علی کریمی جهرمی به همت موسسه بوستان کتاب در ۱۶۴ صفحه منتشر شد.

این اثر، پس از نگاهی اجمالی به قم در کلام روایات و تحلیلی از آن در اخبار به بررسی ابعاد مختلف از حیات طیبه کریمه آل محمد حضرت فاطمه معصومه (س) می‌پردازد و خاتمه کتاب ذکر و یاد جور نشانی از صهبای علم و معنویت کریمه اهل بیت است که در همجواری با دختر موسی بن جعفر قرین سعادت ابدی گردیده‌اند.

برخی از اهم مباحث این اثر عبارتند از: شباهت حضرت معصومه (س) به حضرت زینب (س)، بیت النور یا محراب عبادت حضرت معصومه (س)، کرامت حضرت معصومه (س)، توسل به آن حضرت، تکریم حریم قم و حضرت معصومه (س)، اهتمام شیعه به زیارت حضرت معصومه (س) و تواضع بزرگان در آستانه آن حضرت.

* تواضع بزرگان در آستانه حضرت فاطمه معصومه (س)

جلالت قدر و عظمت حضرت فاطمه معصومه از مسلمات است و مورد هیچ گونه ابهام و اجمال و یا سخن اشکال نیست، از این رو از روسای مذهب و زعمای دین، در همه اعصار برای آن بانوی آسمانی احترام فوق العاده قائل بوده و هستند و همگی در برابر آستان با عظمت و جلالش سر تعظیم فرود می‌آورند و تشرف به حرم مطهر آن حضرت را افتخار خود دانسته و به بوسیدن اعتاب به آن حضرت، سرفرازند و زیارت وی را مایه سعادت و خوشبختی دو جهان و نجات و رهایی خویشتن از عذاب الیم الهی می‌دانند.

از جمله این اعاظم و بزرگان آیت الله العظمی بروجردی بود که شخصیت بزرگ جهانی بود و زعیمی بلامنازع و تقریباً متفق علیه به شمار می‌رفت. یکی از اعلام از حواریون آن زعیم بزرگ نقل می‌کردند که صحبت این بود که ابن سعود در سفر به تهران برای ملاقات با ایشان به قم بیاید، آقا نپذیرفتند و موافقت نکرده، فرمودند: چون اگر به قم بیاید، به زیارت حرم حضرت معصومه (س) نمی‌رود و این توهین به آن حضرت است که با من ملاقات کنند، ولی به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) نرود.

علاقمندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www. bustaneketab. ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز