خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کلمبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ فرمان جنگ را صادر نمی‌کند/ جایگزین بولتون شباهت‌هایی به او دارد/ شرایط تحریمی موقعیت عادلانه‌ای برای مذاکره نیست/ آمریکا به تلاش‌های ماکرون پاسخ درستی نداده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۳۲۹

استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا، تاکید کرد که ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست و گفت: ترامپ برای انتخابات به افکار عمومی نیاز دارد پس فرمان جنگ را صادر نمی‌کند.

راینر براون (Rainer braun) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا است. وی به صورت تخصصی در حوزه های اقتصاد سیاسی و علوم سیاسی تحقیق و تدریس کرده است. وی در گفت وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش در خاورمیانه مطرح کرده است.

آمریکا تاکنون از اعمال سیاست فشار علیه ایران نتیجه‌ای نگرفته است

راینر براون در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در مورد سیاست فشار علیه ایران گفت: تاکنون آمریکا در ادوار گذشته از اعمال سیاست فشار علیه ایران نتیجه‌ای نگرفته است اکنون وقت آن است سیاست ملایم‌تری را امتحان کند.

افزایش تنش به معنای پناهندگان بیشتر، نفت گران‌تر و صادرات کم‌تر است

ترامپ تاکنون به تلاش‌های ماکرون پاسخ درستی نداده است

براون همچنین در مورد تلاش‌های ماکرون برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت: هیچ کشور اروپایی خواهان تنش نیست. افزایش تنش به معنای پناهندگان بیشتر، نفت گران‌تر و صادرات کم‌تر است. ترامپ تاکنون به تلاش‌های ماکرون پاسخ درستی نداده است اگر آمریکا از ماکرون حمایت نکند، ماکرون موفق نخواهد شد.

راه‌حل تنش‌های کنونی را دیپلماسی می‌دانم

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا به طور کلی دیدار میان روحانی و ترامپ را غیرممکن ندانست و گفت: هرچیزی ممکن است همان‌طور که دیدار با رهبر کره شمالی رخ داد. این دیدار شاید منافعی نداشته باشد، اما می‌تواند تحول خوبی باشد. من راه‌حل تنش‌های کنونی را دیپلماسی می‌دانم.

شرایط تحریمی موقعیت عادلانه‌ای برای گفت‌وگو نیست

آمریکا با حمایت از اسرائیل  نمی‌تواند با ایران توافق کند

راینر براون در ادامه گفت: آمریکا برای مذاکره با ایران باید تحریم‌ها را بردارد و دست از حمایت از اسرائیل بکشد. شرایط تحریم موقعیت عادلانه‌ای برای گفت‌وگو نیست. آمریکا با حمایت از اسرائیل  نمی‌تواند با ایران توافق کند. در این شرایط راه برای مذاکره چندجانبه فراهم می‌شود.

ایران و عربستان و آمریکا باید در موضوع آرامکو  با یکدیگر گفت‌وگو کنند

وی با اشاره به حمله به آرامکو گفت: ایران و عربستان و آمریکا باید در این موضوع گفت‌وگو کنند .ایران باید ثابت کند که به دنبال جنگ و اهداف نظامی نیست.

اخراج بولتون تغییر چشم‌گیری در سیاست خارجه آمریکا ایجاد نمی‌کند

جایگزین بولتون شباهت‌هایی به او دارد

این استاد دانشگاه هم چنین درباره اخراج بولتون گفت: اخراج بولتون نمی‌تواند تغییر چشم‌گیری در سیاست خارجه آمریکا ایجاد کند. سیاست خارجه آمریکا وابسته به اشخاص نیست. از طرفی هم جایگزین بولتون نیز شباهت‌هایی به او دارد.

ترامپ برای انتخابات به افکار عمومی نیاز دارد، پس فرمان جنگ را صادر نمی‌کند

وی درباره احتمال جنگ نیز گفت: ترامپ خواهان جنگ نیست. افکار عمومی برایش مهم است .افکار عمومی خواهان جنگ نیست. از طرف دیگر ایران اقدامی علیه مردم آمریکا انجام نداده است بنابراین حمله به عربستان به معنی حمله به آمریکا نیست. از طرفی ترامپ برای انتخابات به افکار عمومی نیاز دارد پس فرمان جنگ را صادر نمی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز