خبرگزاری کار ایران

فارن‌پالیسی گزارش داد؛

بعید است ترامپ یکسال پیش از انتخابات، برای گرفتن انتقام عربستان تن به جنگ بدهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۸۰

فارین پالیسی در گزارشی به بررسی تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: بعید است یکسال پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، برای گرفتن انتقام عربستان سعودی تن به جنگی بدهد که حداقل برای بیشتر رای‌دهندگان اتفاقی جذاب نیست!

به گزارش ایلنا به نقل از فارن پالیسی، حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در روزهای اخیر تنش‌ها را افزایش داده است. تا جایی که ترامپ اخیرا تهدید کرده که ارتش آمریکا آماده پاسخ نظامی به ایران است. 

اما هنوز در مورد این حملات ابهامات زیادی وجود دارد. هنوز عاملان این حمله مشخص نشده است. اتهاماتی از سوی آمریکا علیه ایران مطرح شده اما ایران این اتهام‌ها را رد کرده است. همچنین شواهدی برای اثبات حضور ایران در این حمله نیز وجود ندارد.  

نیروهای یمنی  یمن که از حمایت تهران برخوردار هستند، مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته‌اند. اما ترامپ ایران را متهم به حمله کرده است دونالد ترامپ در این باره گفت که شواهد موجود به تهران اشاره دارد. او در ادامه گفت که مسئولیت تهران در این حملات در حال بررسی است.

مقام‌های آمریکایی تاکنون جزئیاتی مبنی بر اینکه ایران در این حادثه دست داشته منتشر نکرده‌اند. اکثر کشورهای اروپایی و چین نیز خواستار اتخاذ رویکرد خوشتندارانه در این خصوص شدند و خواهان خودداری از تصمیم‌گیری عجولانه در این زمینه هستند. 

از سوی دیگر ترامپ در روزهای اخیر بارها از تهدید نظامی علیه ایران استفاده کرده و همچنین اعلام کرده است که منتظر اعلام نظر عربستان برای اقدام در این زمینه است.

با این‌حال بعید است یکسال پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، برای گرفتن انتقام عربستان سعودی تن به جنگی بدهد که حداقل برای بیشتر رای‌دهندگان اتفاقی جذاب نیست! به‌خصوص که شعار اصلی دونالد ترامپ  خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه بوده نه ورود در یک جنگ دیگر. به همین دلیل است که اکثر کارشناسان معتقدند که ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز