خبرگزاری کار ایران

نماینده تفرش در مخالفت با حاجی‌میرزایی:

حاجی‌میرزایی حدود دو دهه با آموزش و پرورش فاصله داشته است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۱۵۰

نماینده تفرش و آشتیان گفت: آقای حاجی‌میرزایی مدت حدود دو دهه با آموزش و پرورش فاصله داشتید آیا با این دغدغه‌ها آشنا هستید؟ ما در برنامه پیشنهادی شما برنامه‌ای برای آنها ندیدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نگهبان سلامی نماینده تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: خداوند را شاهد می‌گیرم که از روی غرض شخصی صحبت نمی‌کنم بلکه براساس ایفای وظیفه است و آقای حاجی‌میرزایی کسی است که به عنوان متخصص و دکترای تعلیم و تربیت با سابقه دو دوره حضور در کمیسیون آموزش و ۲۰ سال تجربه در حوزه آموزش و پرورش است امیدوارم آنچه در خیر صلاح است در رای شما جلوه‌گر شود.

وی ادامه داد: در تمام دنیا آموزش و پرورش اولویت اصلی همه دولت‌ها است اما این سوال را از رییس‌جمهور دارم که چرا آموزش و پرورش نه تنها اولویت اول بلکه اولویت دهم شما هم نیست و بزرگترین سرمایه کشور را به ورطه فراموشی دادید.

نگهبان سلامی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: همه وزرای شما اجرای سند تحول بنیادین را در برنامه داشتند اما از حوزه شعار فراتر نرفته‌اند وقتی آموزش و پرورش اولویت اول رییس‌جمهور و هیات دولت نیست چگونه می‌خواهیم وزیر پیشنهادی شما دغدغه فرهنگیان پاداش بازنشستگان و رتبه‌بندی را حل کند؟ آقای حاجی‌میرزایی مدت حدود دو دهه با آموزش و پرورش فاصله داشتید آیا با این دغدغه‌ها آشنا هستید؟ ما در برنامه پیشنهادی شما برنامه‌ای برای آنها ندیدیم.

این نماینده مردم خاطرنشان کرد: غلیرغم اخلاق‌مدار بودن آقای حاجی‌میرزایی اما با توجه به سابقه کاری ایشان نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که چاره‌ای برای دغدغه فرهنگیان داشته باشد. ایشان ۶ سال در دولت در بخش‌های مختلف بودند اما با نگاهی به جامعه بزرگ فرهنگیان کشور باید فردی معرفی می‌شد که دغدغه مطالبه‌گری داشته باشند آقای حاجی‌میرزایی در همین سمت چقدر به آموزش و پروش کمک کرد که امروز سکاندار آن باشد

وی ادامه داد: آقای رییس‌جمهور کسی را برای این سمت پیشنهاد می‌کردید که با این چالش‌ها آشنا باشد در برنامه شما برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت وجود نداشت بحث بازنشستگان ارتقای منزلت فرهنگیان دیده نمی‌شد امروز فرهنگیان شرمنده خانواده‌هایشان هستند. افزایش کیفیت مدارس دولتی و نابرابری‌هایی که با مدارس غیردولتی دارند در برنامه‌های شما نبود. فضای‌های فرسوده، سرانه ورزشی پایین هیچ کدام جلوه‌ای در برنامه شما ندارند.

سلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیروی انسانی را زیربنای امید بخش کشور دانستند همچنین در حوزه علم و فناوری دانش را بزرگترین قدرت دانستند این موضوعات چه حد در برنامه شما تحقق پیدا کرده است. شما باید در وهله اول باید تخصص داشته باشد اما ما هیچ تحقیق و کتاب از شما در حوزه آموزش و پرورش ندیدیم. در این شرایط حساس کشور آموزش و پرورش نیازمند فردی متخصص و کار‌آمد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز