خبرگزاری کار ایران

رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد با اخلالگران، مردم را امیدوار کرده است/ قوه قضائیه باید حواسش به درون خودش هم باشد/ مبارزه با فساد ربطی به بحث‌های انتخاباتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۶۲۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خرسندی مردم دلیل نمی‌شود ماشین نظارتی قوه قضائیه نورافکن‌هایش را برای اطراف بندازد و برخورد کند و خودش را نبیند. معتقدم این ماشین از نظر فنی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا ایراد پیدا نکند و حرکت رو به جلویش متوقف نشود.

علی اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی و ضرورت جلوگیری از فساد گفت: عزم قوه قضائیه برای مبارزه و برخورد با فساد اقتصادی و دیگر جرایمی که اتفاق می‌افتد، جدی است و مقطعی نیست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شناختی که از روحیات آقای رئیسی دارم می‌دانم در راستای جلب اعتماد عمومی مردم، حفاظت، حراست و مراقبت از بیت‌المال برای مبارزه و برخورد با فساد عزم جدی و راسخ دارند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جدید قوه قضائیه علیرغم اینکه انسانی بسیار رئوف، مهربان و از لحاظ اعتقادی و ایمانی بسیار مستحکم و قوی است؛ از نظر برخورد با مجرمان مطابق قانون عمل می‌کنند و جدی است و بعید می‌دانم  با این روندی که در پیش گرفته‌ بخواهد با کسی تسامح و تساهل داشته باشند. معتقدم حتی اجازه نمی‌دهد زیر مجموعه‌شان برخوردهای توأم با کم‌دقتی و سهل‌انگاری در برابر مجرمان داشته باشند.

نماینده مردم اسد‌آباد با بیان اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند برخورد با مفاسد اقتصادی به دلیل نزدیکی انتخابات است، اظهار داشت: برخی می‌گویند چون انتخابات در پیش است این برخوردها شائبه سیاسی دارد، به هیچ عنوان این گونه نیست و نباید در جامعه این گمانه‌زنی‌ها را که پایه درستی هم ندارد، مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کشور ما به گونه‌ای است که همیشه یک انتخابات پیش رو داریم، امروز هم به دلیل تجمیع هر ۲ سال یک‌بار انتخابات برگزار می‌کنیم بنابراین بحث انتخابات نیست. امسال که انتخابات مجلس تمام شود، سال بعدش انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، بعد انتخابات خبرگان رهبری و شوراها پس مشاهده می‌کنید که در برخورد با فساد انتخابات موضوعیتی ندارد. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که برخورد با مفساد اقتصادی را  به سمت وسوی سیاسی می‌کشانند، حتما یک تخلفاتی در مسیر کاری‌شان دارند و می‌خواهند از انحراف مسیر برخورد با فاسدان بهره‌برداری کنند و باید گفت اتفاقا مطرح کردن چنین صحبت‌هایی دارای شائبه است.

وی ادامه داد: امروز انتظار جامعه این است که کسانی که در راستای خدمت به مردم جدی و صادق هستند و با تمام ظرفیت برای خدمت‌گذاری آمده‌اند حتما  مورد حمایت همه‌جانبه مسئولان کشور، نظام و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرند تا بتوانند کاری از پیش ببرند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در گذشته مسئولیتی را بر عهده گرفتند و به دنبال اخلال در نظام اقتصادی کشور بودند، به خوبی می‌دانند محیط برایشان ناامن شده است و دیگر به سبک و سیاق گذشته نمی‌توانند بیت‌المال را حیف و میل کنند.

وی با اشاره به اینکه برخورد قاطع با اخلالگران نظام اقتصادی و فاسدان در بین مردم خوشحالی ایجاده کرده و آنان امیدوار به دستگاه قضا شده‌اند، گفت: مردم بسیار ابراز خوشحالی می‌کنند که برخورد قاطع با فاسدان صورت می‌گیرد و این نشان از اقبال عمومی به قوه قضائیه است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: هنگامی که به حوزه‌های انتخابیه می‌رویم از مردم می‌شنویم که بسیار خوشحال هستند و این را عنوان می‌کنند که روند کاری قوه قضائیه امروز کاملا شفاف مشخص است و حتما در بهبود اوضاع کشور بسیار تاثیر خواهد گذاشت. 

وی خاطرنشان کرد: البته باید بگویم خرسندی مردم دلیل نمی‌شود ماشین نظارتی قوه قضائیه نورافکن‌هایش را برای اطراف بندازد و برخورد کند و خودش را نبیند. معتقدم این ماشین از نظر فنی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا ایراد پیدا نکند و حرکت رو به جلویش متوقف نشود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روشن شدن ماشین قوه قضائیه می‌تواند به اطراف نور دهد و شفاف کند و فضا را برای  مجرمان ناامن و از انحرافات جلوگیری کند.

وی ادامه داد: عملکرد درون قوه قضائیه حتما باید مورد بازبینی و ارزیابی قرار گیرد که این کار نیازمند برنامه‌ریزی است. معتقدم یاران صدیق، درستکار و سالم که در قوه قضائیه هم کم نیستند باید شناسایی شوند و مسئولیت‌های ویژه به آن‌ها داده شود تا بتوانند با یک گستره کشوری با مفساد اقتصادی برخورد صورت گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اظهار داشت: فکر می‌کنم قوه قضائیه اگر در جهت مبارزه با فساد از نیروی انسانی تسویه و پالایش شده که متدین و معتقد هستند، استفاده کند قطعا نتیجه دلخواه به وجود خواهد آمد. 

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد می‌تواند به رشد اقتصادی، افزایش تولید، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال، تسریع روند توسعه صادرات بی‌انجامد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوای مجریه و مقننه هم باید خودشان را بازسازی و نوسازی کنند تا بتوانند همسنگ با قوه قضائیه با فساد برخورد کنند. 

وی گفت: البته باید خاطرنشان کرد تمامی آنچه که گفته شد منوط به این است که مردم در انتخابات‌ها چگونه رفتار می‌کنند و باید با دید جامع و کامل به پای صندوق‌های رأی بیایند تا انشاالله با شکل‌گیری مجلس و دولت آینده هم بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم و هم ارتقاعی در سطح مدیران این مجموعه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز