خبرگزاری کار ایران

شیخ عیسی قاسم:

ما به دنبال علمی هستیم که انسانیت را فراموش نکند

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۲۴۰

رهبر شیعیان بحرین گفت: تنها شخصیت‌هایی که رسالت و مکتب الهی در آن‌ها متجلی شده و راه رسیدن به خداوند را می‌دانند، حضرت امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت (ع) هستند. تنها آن‌ها با علم خود به زندگی انسان حیات می‌بخشند، احکام عبادی و علم خداوند را برپا می‌سازند و از زبان خداوند سخن می‌گویند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم شب گذشته در سخنرانی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: خداوند انسان را برای رسیدن به سعادت خلق کرده و راه رسیدن به این سعادت و کمال را تنها در عبادت و پرستش خود قرار داده است.  هدف خداوند از خلقت انسان هدایت و رسیدن انسان به کمال است و این هدف از مسیر عبادت خداوند میسر می‌شود. فطرت انسان اساسا خداجو است و عبادت خداوند هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امامت و نبوت یک ضرورت است تا بشریت را نجات دهد و به کمال برساند و کمال انسان به وسیله پیامبران و سپس به دست امامان محقق می‌شود، عنوان کرد: بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) فرقه‌های مختلفی ادعا کردند که اسلام را می‌دانند و نسبت به آن علم کامل دارند اما اسلام واقعی را تنها کسانی می‌شناسند که بر امر امامت تکیه دارند.

شیخ عیسی قاسم گفت: اسلام بدون حضرت علی (ع) و بدون اهل بیت (ع) کامل و واقعی نیست؛ اسلامی که مشکلات بشر را حل می‌کند، اسلامی است که از طرف خداوند آمده و سپس به دست حضرت رسول (ص) سپرده شده و اهل بیت(ع) ادامه‌دهنده آن مسیر نورانی هستند، این اسلامی است که بشریت به آن نیاز دارد.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: ما به دنبال علمی هستیم که انسانیت را فراموش نکند و در امتداد مکتب اهل بیت(ع) و حضرت رسول اکرم (ص) باشد. تنها شخصیت‌هایی که رسالت و مکتب الهی در آن‌ها متجلی شده و راه رسیدن به خداوند را می‌دانند، حضرت امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت (ع) هستند. تنها آن‌ها با علم خود به زندگی انسان حیات می‌بخشند، احکام عبادی و علم خداوند را برپا می‌سازند و از زبان خداوند سخن می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول اکرم (ص) علم خود را به هیچ کس عطا نکرد مگر به کسی که قرآن را قطعی دانست و فهم دقیقی از آن داشت، تصریح کرد: علم امام علی (ع) بالاترین حکمت و علم بوده حکمت و علم ایشان بالاترین حکم است، ایشان راه دنیا و آخرت را برایمان ترسیم می‌کند. قرآن برای آگاهی و هدایت انسان‌ها نازل شده تا مشکلات آن‌ها را مرتفع کند. کلام الهی با نزول بر پیامبر اکرم (ص) نیاز اصلی انسان را تامین و با احکام خود حقیقت را برای انسان روشن کرد.

شیخ عیسی قاسم ادامه‌ داد: آیا ما از عبدالله ابن عباس می‌خواهیم همه علم رسول خدا را به ما بدهد؟ آیا او همه علم را دریافته که به ما بدهد؟ آیا می‌تواند فهم رسول خدا از قرآن را به ما بدهد؟ آیا شخصی به جز اهل بیت (ع) در زمین وجود دارد که مستقیما علم رسول خدا (ص) را دریافت کرده باشند یا ادعا کند فهم حقیقی قرآن را می داند؟ در میان صحابه حضرت رسول (ص)، تنها شخصی که بر قرآن مسلط بوده، علم حضرت رسول(ص) را داراست، حضرت رسول (ص) نیز به علم او شهادت می‌دهد و مورخان و صحابه نیز بر ایستادگی، کمال و علم او شهادت داده‌اند، شخص امیرالمومنین حضرت علی (ع) است.

رهبر شیعیان بحرین اصافه کرد: از میان تمام صحابه چه کسی به غیر از حضرت علی (ع) است که تفسیر قرآن را کامل بداند و نظریات زیادی درباره قرآن داشته باشد و هیچ کس نتواند سخن او را رد کند؟ حضرت علی (ع) تفسیر دقیق قرآن و شأن نزول آیات را می‌دانست و تنها اوست که وارث بر حق حضرت رسول اکرم (ص) است. همه حضرت علی (ع) را می‌شناختند و می‌دانستند که امام علی (ع) در مواضعش هیچ‌گاه از قرآن تجاوز نمی‌کند. هیچ کس جرأت نداشت به امام علی (ع) بگوید تو دروغگو هستی؛ چگونه جرأت داشتند که بگویند علی (ع) تفسیر یقینی و فهم حقایق قرآن را نمی‌داند، در حالی که اهل سنت نیز شهادت داده‌اند علی (ع) وارث رسول خدا (ص) بوده و فهم حقیقی قرآن نزد او است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) تضمین‌کننده دنیا، دین و آخرت انسان‌هاست، عنوان کرد: وظیفه بزرگ پیامبران و امامان خارج کردن مردم از ظلمات و هدایت آنان به سوی نور است تا انسان را به سمت کمال الهی هدایت کنند. بزرگترین ستم در زمین این است که ارتباط انسان با رسول خداوند قطع شود و امت اسلام را از این نعمت محروم کنند، اگر مسلمانان با دقت تفکر کنند متوجه می‌شوند که کنار گذاشتن امامت نیز باعث می‌شود تا از اصل اسلام محروم و از دین الهی دور شوند. خداوند بعد از منسوب کردن و بیعت کردن امام علی (ع) دین را برای آن‌ها کامل کرد و در واقع تمام نعمت‌های الهی نیز همین بوده و بدون آن نعمت ناقص است. 

شیخ عیسی قاسم با اشاره به اینکه اگر حج و نماز ترک شود کل واجبات ترک می‌شود و از بین می‌رود، تصریح کرد: اگر امامت نیز نبود تمام نظام‌ها در اسلام و انسانیت نابود می‌شد و هنگامی که مردم در خط نبوت باشند، به هدف اصلی و نهایی می‌رسند. عزت نمی‌ماند، مشکلات حل نمی‌شود و به هدف نمی‌رسد، جز اینکه حکم قرآن اجرا شود و زمانی این حکم اجرا می‌گردد که منجی بشریت حضرت مهدی موعود (عج) قیام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز