خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در نشست توسعه شرق و غرب خبر داد؛

تضمین ٥٠‌درصد سود تسهیلات و ١٠٠‌درصد سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی توسط دولت/ همکاری وزارت‌خانه‌های نفت و کشور برای جلوگیری از قاچاق ارز در مناطق مرزی

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۸۵۳

وزیر کشور در نشست فصلی توسعه شرق و غرب گفت: طبق مصوبات قبلی ٥٠ درصد سود تسهیلات برای کسانی که در مناطق مرزی سرمایه‌گذاری می‌کنند را دولت تضمین کرده و همچنین ١٠٠ درصد این سرمایه‌گذاری را دولت توسط بیمه‌ها تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان نشست توسعه شرق و غرب که با حضور استانداران استان های مرزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و مقامات مرزبانی کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: نشست توسعه شرق و غرب مصوبه شورای عالی امنیت ملی است مبتنی بر اینکه ما باید کلیه فعالیت ها و اقدامات را در مناطق مرزی اعم از اقدامات زیرساخت، عمرانی، توسعه ای، سرمایه گذاری، تولید و فرهنگی اجتماعی را به گونه ای پیش ببریم که تضمین کننده امنیت در این مناطق باشد. 

وی ادامه داد: موضوع و محور اصلی امنیت در این مناطق نیز مردم هستند و تولید و استغالی که به آنها ارائه می شود. 

وی افزود: ما در این جلسه که تقریبا در فصل یک بار برگزار می شود مجموعه ای از طرح ها، پروژه ها و پیشنهادها را مطرح می کنیم و پس از تائید رئیس جمهور محترم اجرا می کنیم. 

وزیر کشور گفت: در این جلسه نیز ما طبق مصوبات قبلی ٥٠ درصد سود تسهیلات برای کسانی که در این مناطق سرمایه گذاری می کنند را دولت تضمین کند و همچنین ١٠٠ درصد این سرمایه گذاری را دولت توسط بیمه ها تضمین می کند و همچنین در این مناطق با توجه به اهمیت سرمایه گذاری و امور زیربنایی مصوب شد که هر استان ده مورد از پیشنهادهایش را با ترتیب الویت ارائه دهد و این ده مورد با تخصیص ١٠٠ درصد مور حمایت قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: همچنین موضوع گمرکات جزو مسائل مهم هم برای تسهیلات در صادرات و واردات و هم برای تردد ها و هم خدمات رسانی مناسب و هم برای کنترل های مناسب در حوزه قاچاق کالا و ارز است. 

وی افزود: بحث ایکس‌ری ها که در جلسات قبل مطرح شده بود در این جلسه هم مطرح شد. گزارشی که وزارت اقتصاد و دارایی ارائه شد که توانسته اند گام های خوبی بردارند اما تا نقطه مطلوب فاصله است. مصوب شد از طریق دولت کمک شود و خود وزارت از طریق استفاده از منابع داخلی با توجه به اینکه دیگر این دستگاه ها ساخت داخل هستند در یک زمان بندی مناسب آن را تامین کنیم. 

رحمانی فضلی گفت: پیشنهاد دیگری نیز در این جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت که البته رئیس جمهور محترم باید تایید کنند و آن تقویت بنیه امنیتی در مناطق مرزی و تشویق مرزبانان است که حق کشف هایی را برای آنها ببینیم و متناسب با آن بتوانیم نحوه ارائه حق کشف ها را در جهت تقویت امنیت استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: موضوع سوخت یکی از مسائل مهمی است که در جلسات قبل هم مطرح شد و تصمیمات خوبی گرفته شد. این تصمیم ها امروز گزارش شد. ما سوخت را در این ٩ استان که در مناطق شرق و غرب واقع هستند با هماهنگی وزارت نفت در اختیار تعاونی ها و مسئولین منطقه قرار می دهیم تا آنها با قیمت های مناسب به آنسوی مرز صادر کرده و از محل درآمدهای آن هم در جهت پرداخت کمک های نقدی به مردم و هم تقویت زیرساخت های مدارس و در برخی مناطق حتی برای ارائه شیر به دانش آموزان استفاده کنند. 

وی افزود: امروز نیز پیشنهاد این بود که هم سهمیه سوخت بنزین افزایش پیدا کند و گازوئیل را با همان روش بنزین محاسبه کنند. ما باید با وزارت نفت صحبت کنیم تا اگر بتوانیم توافق داشته باشیم این روش اقدام مناسبی برای جلوگیری از قاچاق سوخت در این مناطق است. با توجه به اینکه در این مناطق سوخت قاچاق می شد ما با این روش توانسته ایم ٥٠ درصد سوخت را از مبادی رسمی با قیمت مناسب صادر کنیم و سود آن هم برای مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز