خبرگزاری کار ایران

توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۸۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درباره افزایش حقوق‌ها آنچه که مجلس تصویب کرد، بنا به تایید دستگاه‌های نظارتی، بود. دولت به درستی عمل کرده است اما اگر آنچه که دولت درست عمل کرده باعث رضایت نیست و باید کار دیگری صورت بگیرد و اگر مجلس محترم بخواهد قانون را عوض کند، حتما ما آنچه را که مجلس به جمع‌بندی می‌رسد، اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هئیت دولت در مورد افزایش حقوق‌ها گفت: قبلا هم توضیح دادم چگونگی افزایش حقوق کارکنان دولت در بندهای تبصره ۱۲ کاملاً صراحت دارد و آنچه که مجلس محترم تصویب کرد، این است که ۴۰۰ هزار تومان به همه کارکنان دولت ابتدا پرداخت شود و به  رقمی که باقی می‌ماند ۱۰ درصد دیگر اضافه شود.

وی با بیان اینکه در این عباراتی که این حکم صراحت دارد هیچگونه اشاره‌ای به چگونگی نحوه پرداخت از افزایش صعودی کاهشی و غیره نشده است، گفت  به جای القای شبهه در ذهن کارکنان دولت که لازم است ما برای افزایش رضایت آنها تلاش کنیم، به خصوص در این شرایط سخت اقتصادی باید اقدامات موثری انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: الان یک احساسی تزریق شد که گویا به صورت بهتری رقم موثری می‌شد برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفت اما به جهت آنکه دولت عمل کرد و خلاف آن مصوبه بود مشکل پیش آمده است اما نه و حتی اگر مشکلی هم باشد عین مصبوبه مجلس محترم است.

نوبخت افزود: به جای اینکه برخی افراد نظرات شخصی خودشان را به عنوان یک نظر حاکم مجلس یا قوای دیگر که کار نظارتی می‌کنند، به جامعه منعکس کنند، این را همه باید مطلع باشند که این ایراد و اشکال بر آنچه که صورت گرفته که آیا نحوه اجرا در دولت ایراد دارد یا ماهیت و متن مصوبه، کامل مشخص است. هیات تطبیق مصوبات آنچه که دولت به صورت مصوبه اعلام و تصویب کرده را در اختیار دارد. دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی همه آن را تایید کردند و آنچه که در حال حاضر انجام می‌شود مُر مصوبه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: گرچه پیشنهاد دولت در مجلس رأی نیاورد ما اشکالات کارشناسی را بیان کردیم و با همه این مسائل وقتی مصوبه تایید شد، بلافاصله برای اینکه هر نوع شبهه مبنی بر اینکه دولت بخواهد برابر مصوبه مجلس مقاومت کند، پیش نیاید خیلی سریع توضیح دادیم که ما خودمان را موظف به اجرای قانون می‌دانیم.

وی افزود: در ارتباط با آنچه که مجلس تصویب کرد، بنا به تایید دستگاه‌های نظارتی، بود. دولت به درستی عمل کرده است اما اگر آنچه که دولت درست عمل کرده باعث رضایت نیست و باید کار دیگری صورت بگیرد و اگر مجلس محترم بخواهد قانون را عوض کند، حتما ما آنچه را که مجلس به جمع‌بندی می‌رسد، اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه گفته می‌شود منظور نمایندگان این بوده که حقوق‌های بالا افزایش بیشتری داشته باشند یا حقوق‌های پایین گفت: این در حالی است که در هیچ کجای این مصوبه چنین چیزی نوشته نشده است.

نوبخت گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری هر نوع افزایش سالانه برای اینکه در پاداش بازنشستگی و آنچه که مربوط به حقوق بازنشستگی است، اثر داشته باشد، باید حتما به صورت ضریب اعمال شود و اینکه گفته شود به همه ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق بدهیم و نام ضریب برده نشد، اگر به همین ترتیب اجرا می‌شد و همکاری دولت نبود، اینگونه بود که یک سال ۴۰۰ هزار تومان به کارکنان دولت پرداخت شده است که در پایه حقوقی آنها محاسبه نمی‌شد.

وی با اشاره به بندهای مصوبه ابلاغی از سوی مجلس افزود: برای اینکه کارکنان دولت بعد از پرداخت این ۴۰۰ هزار تومان زیان نبینند بنا شد که این به صورت ضریب اعمال شود.

نوبخت در مورد بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر گفت: آنچه که در گذشته عمل شد این بود که از مابه‌التفاوت پتروشیمی آن بخش را به صورت بسته حمایتی به جامعه برگردانیم که این اتفاق افتاد اما امسال در قانون بودجه این مابه‌التفاوت تبصره ۱۴ در خصوص یارانه‌ها منظور شد و به صورت یک بسته حمایتی مستقل خواهد بود که البته دولت تا پایان امسال چهار بسته حمایتی برای هر فصل خواهد داد منتها به اقشار تعریف‌شده داده خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این طرح طبق سنوات گذشته ما به ازای کالا به حساب این اقشار پرداخت می‌شود.

نوبخت در واکنش به تحریم مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور گفت: همه صاحب‌نظران نوعی از تمسخر با این مسئله مواجه هستند.

وی افزود: اینکه تحریم‌ها را در حد دفتر مقام معظم رهبری اعمال کرده‌اند نشان می‌دهد که چقدر غیرحرفه‌ای و غیرعقلانی با مسائل رفتار می‌کنند.

نوبخت با بیان اینکه آنچه که از تحریم نقل و انتقالات ارزی انتقال نفت به وسیله کشتی و غیره بود، همه از قبل تحریم بود و مدت‌ها از اجرای آن گذشته بود، گفت: آنها چون می‌بینند که این تحریم‌ها هیچ اثری جز ایجاد زحمت برای ملت عزیزمان ندارد، فکر می‌کنند که با تکرار بعضی از کارها و تحریم‌های قبلی و با درشتی صحبت کردن می‌توانند کاری کنند اما قطعا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی افزود: ما امروز در جلسه هیات دولت همه وقت‌مان صرف این بود که با اندک وابستگی به بودجه نفت را بتوانیم به نوعی عمل کنیم که حتی اگر بتوانیم نفت هم بفروشیم درآمد حاصل از آن را مستقیم وارد بودجه نکنیم. این برنامه بسیار جدی تهیه شده و از همین امسال اجرای آن را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز