خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در نطق میان دستور:

نمی‌خواهیم ماحصل طرح جمع‌آوری کودکانِ کار کشاندن آنها به زیرزمین‌ها برای بهره‌کشی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۵۲

یک عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: اگرچه طرح جمع‌آوری کودکان کار در حال اجرا است اما نمی‌خواهیم ماحصل این کار صرفاً حذف کودکان از چهره شهر و کشاندن آنها به زیرزمین‌ها برای بهره‌کشی باشد.

به گزارش ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای گرانقدر آن به ریاست محترم قوه قضائیه از بیان حافظ عرض می‌دارم که "وان مواعید که کردی مرواد از یادت"، گفت: آقای رئیسی، درباره فصل‌الخطاب کردن قانون و پرهیز از سلیقه‌گرایی و اهتمام به پیشگیری از جرائم، روان‌سازی چرخ‌های قوه‌ و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم حرف‌های خوبی زده‌اید که منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از زحمات سپاه محترم پاسداران و ارتش محترم جمهوری اسلامی در منهدم کردن پهپاد دشمن دیرین این مرز و بوم و تلاش‌های قابل ارج نیروهای مسلح برای تداوم امنیت و آرامش در کشور عزیزمان قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: یقینا لازم است همان‌گونه که نیروهای مسلح برای تداوم امنیت و آرامش در سطح ملی عمل می‌کنند، در درون کشور نیز آن‌گونه عمل شود؛ از این رو از نیروهای محترم انتظامی می‌خواهم که با سعه صدر و با مدارای هر چه بیشتر با شهروندان برخورد کنند تا امنیت و آرامش با مفهوم حقیقی و آن طور که زیبنده حقوق شهروندان است و همان‌گونه که رسول اسلام (ص) می‌فرمایند " مُدَارَاةُ اَلنَّاسِ نِصْفُ اَلْإِیمَانِ وَ اَلرِّفْقُ بِهِمْ نِصْفُ اَلْعَیْشِ" مدارا کردن با مردم نیمی از ایمان است و ملاطفت با آنها نیمی از زندگی. در برخورد با مردم، شهروندان و دستفروشان آن را عملیاتی کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریاست محترم مجلس و همکاران عزیز در نطق و تذکرات مکرر خواهان آن بوده‌ایم که موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با سرعت بیشتر و به درستی سامان یابد. افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم و پرداخت مطالبات جامعه کارگری را در مصوبات بودجه ۹۸ لحاظ کردیم، از دولت می‌خواهیم با اجرایی نمودن آن تا حد قابل توجهی شرایط اقتصادی حاکم را ترمیم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: علیرغم تأکیداتی که بر ضرورت پرداخت بدهی‌های دولت به بخش‌های مختلف وجود داشت، متأسفانه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان نهادی بین نسلی که وظیفه جوابگویی به مخاطبان خود در حال و آینده را دارد به واسط عدم پرداخت بدهی‌های دولت با مشکلات بسیاری مواجه است.

ذوالقدر افزود: همکاران محترم؛ تخصیص اعتبار ۱۴ میلیارد دلاری برای تأمین کالاهای اساسی را مصوب کردید و اینک از دولت محترم انتظار داریم با تخصیص به موقع این اعتبار بخشی از بار مالی و فشار اقتصادی وارد بر خانوارها را با تأمین کالاهای اساسی با قیمت مناسب و با نظارت دقیق کاهش دهد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور؛ دو هزار میلیارد تومان جهت اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان کفایت نمی‌کند، امید است دولت آموزش و پرورش را از نظر تأمین منابع مالی و انسانی در اولویت قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد مدارس کشور در بافت‌های فرسوده قرار دارد باید قبل از هر اتفاق ناگواری مدارس بازسازی و مقاوم سازی شود، گفت: همکاران محترم؛ وظیفه و رسالت ما به عنوان وکلای مردم تأمین مطالبات با هدف افزایش سطح کیفی و معنوی زندگی و رضایتمندی آنها است اما در این میان کودکان که صدایی برای مطالبه‌گری و بیان خواسته‌هایشان ندارند حقوق‌شان مکرراً نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه طرح جمع‌آوری کودکان کار در حال اجرا است اما نمی‌خواهیم ماحصل این کار صرفاً حذف کودکان از چهره شهر و کشاندن آنها به زیرزمین‌ها برای بهره‌کشی باشد. باید طرح بهزیستی صرفاً خلاصه به جمع آوری نباشد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش مهارت و تحصیل این کودکان و تأمین حداقل‌های زندگی آنها انجام شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  از قوه قضائیه انتظار داریم ساز و کار قضایی برای برخورد با کودک همسری در نظر گرفته شود که شاهد این موضوع در کشور نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مشکلات تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، افزود: از دولت می‌خواهیم برای رفاه هر چه بیشتر شهروندان بدهی‌های مرتبط با بخش قطار شهری را هر چه زودتر پرداخت کند تا زیرساخت‌های لازم برای بخش حمل و نقل عمومی تأمین گردد.

ذوالقدر ضمن تشکر از مواضع خردمندانه و حکیمانه رهبری معظم انقلاب در مواجهه با تحرکات شرارت محور آمریکایی، اسرائیلی و برخی مرتجعین منطقه‌ای که در پی آتش افروزی هستند، تصریح کرد: از دولت محترم و سربازان خط مقدم دیپلماسی می‌خواهم که با فعالیتی افزون‌تر، روشنگری در عرصه بین‌الملل و در سایه حفظ ارتباطات با کشورهای اروپایی و تنش‌زدایی با کشورهای منطقه، آمریکا را در فرآیند اجماع جهانی بر علیه ایران ناکام سازد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها در سایه وحدت، همبستگی ملی و اعتماد فزونی مردم به حاکمیت حاصل می‌شود که رمز آن جلب رضایت همه جانبه مردم و کاهش فشار بر آنها است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تحریم‌های جدید اعلام شده از سوی ترامپ که نسبت به رهبری و دفتر ایشان و وزیر امور خارجه و تعدادی از فرماندهان کشور اعلام شد از لسان حافظ می‌گویم ای ترامپ عَرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز